مقالات آموزشی

شستشوی داربست با واترجت صنعتی

داربست یکی از مهم ترین بخش های ساخت و بازسازی ساختمان ها است. داربست یک سازه فلزی موقت بوده که جهت دسترسی به بخش های دور از دسترس بیرونی ساختمان برپا می شود. برای نوسازی، تعمیرات، گچ کاری، سنگ کاری و … داربست مورد نیاز است. هنگام استفاده از داربست، کثیف شدن این سازه اجتناب ناپذیر خواهد بود و بقایای گچ، رنگ و سایر مصالح ساختمانی روی داربست باقی مانده که در نهایت به آلودگی های سرسخت تبدیل می شوند. داربست از جنس آهن و فولاد می باشد و شدت درجه آلودگی آن ها به نوع فعالیت ساختمانی و تعداد دفعات استفاده از آن بستگی دارد. در امر ساخت و ساز هرگز نباید درباره نظافت داربست به سادگی گذر کرد و به منظور بازگرداندن تمیزی، ایمنی و اطمینان راه حل های متفاوت لازم است. شستشوی داربست با واترجت یک راهکار موثر و اثبات شده برای نظافت داربست های فلزی به شمار می آید.

 

دستگاه مناسب برای شستشوی داربست

هنگام شستشوی صنعتی با واترجت فشار و عملکرد دستگاه باید به گونه ای باشد که نسبت به انواع مختلف آلودگی انعطاف پذیر و قابل تنظیم باشد و بتوان برای تمیز نمودن انواع مختلف داربست از آن بهره گرفت. با استفاده از این روش تضمین می گردد که باقی مانده مصالح ساختمانی بر روی بدنه داربست بدون آسیب رساندن و یا خم کردن میله ها،‌ از بین خواهد رفت.

 

شستشوی داربست با واترجت - شرکت ابراهیم
شستشوی داربست با واترجت صنعتی

 

خطرات آلوده بودن داربست

هنگامی که میله های داربست دارای بقایای مصالح ساختمانی مانند گچ، سیمان و … هستند، ناهمواری های زیادی روی سطح آن ها به وجود می آید که خطر ساز خواهد بود. تخته های چوبی قرار گرفته روی این ناهمواری ها با خطر لغزندگی و سقوط همراه است که عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد. به این ترتیب شستشوی صنعتی با کارواش صنعتی به عنوان آسان ترین و ایمن ترین راه می تواند از بروز چنین حوادثی جلوگیری نماید.

یکی دیگر از مشکلاتی که بقایای مواد بر روی داربست به وجود می آورند این است که وزن میله ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و به مرور زمان با تشدید آلودگی ها، وزن داربست از آستانه تحمل آن فراتر می رود که احتمال فرو ریختن را چندین برابر کرده و خسارت های جانی و مالی زیادی بر جای می گذارد.

 

مزایای شستشوی داربست با واترجت صنعتی

روش شستشوی فشار قوی برای داربست جایگزین بسیار مناسبی برای روش هایی مانند چکش زدن یا خراش دادن میله ها است. این دسته از شیوه های فیزیکی احتمال آسیب رساندن به داربست را افزایش می دهد ضمن آن که برای کاربر نیز دشوار و آزار دهنده می باشد. شستشوی داربست با واترجت صنعتی علاوه براین که شیوه ای سریع تر و موثرتر است، به راحتی به گوشه ها و زوایا می رسد و کثیفی های باقی مانده در این بخش ها را خارج نموده و از بین می برد. آب خاک و مصالح چسبیده را ضعیف کرده و از سطح فلز جدا می سازد. پس از آن که داربست ها تمیز و عاری از آلودگی شدند، با اطمینان می توان نسبت به نصب و استفاده ایمن از آن ها اقدام نمود.

بهره مندی از دستگاه واترجت صنعتی برای شستشوی داربست به معنای صرفه جویی در وقت و انرژی می باشد. در این روش هیچ ماده شیمیایی مصرف نمی شود و تنها آب در از بین بردن آلودگی نقش دارد، از همین رو شستشوی داربست با واترجت یک شیوه کاملا سازگار با محیط زیست به حساب می آید.

– دارای عملکرد کارآمد و بهینه

– کارایی ساده

– طراحی فشرده و انطباق پذیری بالا

– زمان کوتاه برای تنظیم

– دارای راندمان بالاقابلیت نصب نازل های گوناگون

 

تجهیزات مناسب برای شستشوی داربست با واترجت

شوینده های فشار قوی در مدل ها و با توان های متفاوت به بازارهای جهانی ارائه شده اند و همواره مهم ترین نکته انتخاب دستگاه مناسب براساس شرایط پیش رو می باشد. فشار دستگاه باید به اندازه ای باشد که بتواند آلودگی های سرسخت را بدون مشکل از میله ها جدا سازد و به طور معمول برای شستشوی این سازه نازل چرخشی یا دوار به کار می رود. نازل دوار با چرخاندن نقطه پاشش آب، سبب می شود یک سطح به نحو شگفت آوری تمیز گردد.

 

دستگاه واترجت صنعتی چیست؟

 واترجت یا شوینده فشار قوی یک ابزار پیشرفته و حرفه ای برای امور مربوط به شستشوهای صنعتی است که با تبدیل آب با فشار معمولی به آب پرفشار،‌ شستشوی عمیق و اصولی را امکان پذیر می سازد. این دستگاه ها با فشارها و دبی های متفاوت طراحی و تولید شده اند و هرچه آلودگی سخت تر باشد و سطح مقاوم تر باشد، فشار انتخابی برای دستگاه بیشتر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا