مقالات آموزشی

کاربردها و مزایای جاروبرقی سطلی در مقایسه با سایر مدل ها

جاروبرقی یکی از مهم­ترین و پرکاربردترین لوازم نظافتی است. تکنولوژی مورداستفاده در جاروبرقی­ ها از گذشته تاکنون تغییرات چشم­گیری داشته است که سبب شده امروزه نوع سطلی آن­ ها جایگاه ویژه ­ای در بین مردم پیدا کنند. با این وجود، سؤالی که اکثرا از یکدیگر می­پرسند این است که واقعا جاروبرقی سطلی خوبه؟ جاروبرقی دستگاهی استوانه­ ای است که آلودگی و گردوغبارها را درون مخزنش جمع می‌­کند و مکشی بسیار قوی دارد. در این مقاله می­خواهیم به چند مورد از مزایای جاروبرقی سطلی اشاره کنیم تا بتوانید تصمیم­گیری بهتری داشته باشید.

مزایای جاروبرقی سطلی در مقایسه با مدل های خوابیده یا موشکی

از مهم­ترین ویژگی ­های یک جاروبرقی، موتور مکنده­ی آن است. جاروبرقی­ های سطلی نسبت به دیگر انواع این وسیله، موتور قوی­تری دارند. این نوع جاروبرقی از نظر ظاهری هم برتری قابل توجهی دارد. ابعاد مناسب­تری دارند و چرخ­های بزرگ و انعطاف­پذیری آن­ ها باعث حرکت­کردن راحت­ترشان می­شود. همچنین طراحی منحصربه­فرد و هوشمندانه­ی این نوع جاروبرقی ­ها، کاربری آن ­ها را نیز آسوده­تر کرده است.

مزایای جاروبرقی سطلی در مقایسه با مدل های خوابیده یا موشکی 

برتری جاروبرقی سطلی نسبت به انواع دیگر جاروبرقی­ ها از نظر ظرفیت و مخزن

از آن­جایی که جاروبرقی­ های سطلی فاقد کیسه­ می­باشند، ظرفیت بیشتری در مخزن خود برای جمع ­آوری­ گرد و غبار دارند. درحالیکه جاروبرقی­ های موشکی مخزنی دائمی یا یک­بار مصرف دارند و البته هزینه­ ای هم به خود اختصاص خواهد داد. بعضی از مدل های جارو برقی­ های سطلی می­ توانند مایعات و حتی مواد سمی را نیز جمع کنند!

انواع جاروبرقی­ های سطلی

جاروبرقی ­های سطلی بنا بر طراحی، نوع کاربردشان و نیاز مشتریان به چند مدل دسته­بندی می­شوند:

جاروبرقی سطلی صنعتی

جاروبرقی صنعتی سطلی بسیار قدرتمند هستند و برای استفاده در کارخانجات صنعتی و به منظور جمع­آوری زباله­ های مرتبط طراحی شده ­اند. این نوع جاروبرقی معمولا دوموتوره یا سه­موتوره هستند و از پلاستیک و استیل ضدزنگ ساختنه شده اند. جاروبرقی­ های صنعتی نیز در ابعاد، اندازه موتور، نیروی موتوری، توان و مکش با یکدیگر متفاوت هستند و به همین دلیل در طراحی­ ها و قیمت­ های متفاوتی به بازار عرضه می­شوند.

جاروبرقی سطلی نیمه­ صنعتی و تجاری

این نوع جاروبرقی­ نیمه صنعتی مخزن کوچکتری دارند اما توانایی فعالیت برای مدت طولانی­ و بی­ وقفه­ دارند. قدرت مکندگی جاروبرقی­ ها مخزنی نسبت به جاروبرقی ­های سطلی صنعتی در رتبه­ ی پایین­تری قرار دارد. این جاروبرقی­ها ظاهری ساده­تر و دست ه­ای پارویی و غیرقابل تغییر دارند. ضمنا سیم ­جمع کن ندارند و بیشتر مناسب محیط­ های نیمه­ صنعتی نظیر کارگاه ها هستند. موتور این جاروبرقی­ ها به شکل زغالی یا کولکتوری و جنس سطح خارجی پلاستیک پلی اورتان یا استینلس استیل قابل عرضه است. علی­رغم وجود یک لایه فیلتر که تا حد قابل قبولی از ورود آلودگی و ذرات به موتور جلوگیری می­کند، لازم است این فیلتر را دائما به کمک فشار باد پاکیزه و مجددا نصب شود.

جاروبرقی­ های سه­ موتوره

این سری جاروبرقی­ های سطلی نمونه و نیمه­ صنعتی هستند که با برق تک­ فاز کار می­کنند. طول مدتی که می­توان از آن­ ها استفاده کرد معمولا بازه­ی بیست دقیقه ­ای است و باید توجه داشت که این نوع نسبت به بقیه مدل های ادارای مخزن کوچک­تر و در نتیجه ظرفیت کمتری دارند. جاروبرقی­ های سه­موتوره را در محیط­ های مسکونی، ادارات کوچک، رستوران­ ها و غیره به‌کار می­برند.

جاروبرقی­ های سطلی خانگی از نوع جاروبرقی­ های سه­موتوره می­باشند.

جاروبرقی­ های سه­ موتوره

مزایای بخارشوی سطلی

جمع­آوری گرد و غبار و زباله­ ها تنها یکی از کاربردهای جاروبرقی سطلی است. طراحی این جاروبرقی­ ها به گونه ­ای است که بتوانند در بسیاری موارد دیگر در کارها کمک کنند.

کاهش سر و صدا

جاروبرقی­ های سطلی سروصدای بسیار کمتری نسبت به انواع معمولی و قدیمی­ترشان دارند. از این­رو گزینه­ی بسیار مناسبی برای استفاده در محیط هایی مانند بیمارستان­ها هستند، که نیازمند برقراری سکوت و آرامش­اند.

جاروبرقی سطلی و محافظت از ریه­ ها!

جاروبرقی­ های سطلی فیلتر تهویه دارند. یعنی ذرات معلق و آلودگی­ های هوا و گرد و غبارها را جذب می­کنند و بدین ترتیب می­توانند هرگونه نگرانی شما را درمورد سلامتی­تان رفع کنند. از طرفی این دستگاه­ ها با مکشی بالا، آلودگی­ های دریافته­شده را دیگر به محیط بازنمی­گردانند و سبب ایجاد هوایی مطبوع می­شوند.

قابلیت تفکیک زباله، از مزیای جاروبرقی­ سطلی

پیشتر اشاره کردیم که بعضی از جاروبرقی­ های سطلی قابلیت جمع­اوری زباله ­های مایع را دارند. این جاروبرقی ­ها قادر هستند با عملکردی هوشمندانه، زباله­ های خشک و مایع جمع شده را از یکدیگر تفکیک و جدا کنند. به این صورت که درون هر جاروبرقی یک پمپ مکش تعبیه شده است که در قسمت بالای آن جریان هوا کم می­شود تا زباله­ های سبک­تر و خشک از دیگر زباله­ ها جدا شود. سیستم این دستگاه ­ها به نحوی ساخته شده است که برای هر کدام از انواع زباله­ ها نازل شناسایی دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا