مقالات آموزشی

کاربرد سوییپر صنعتی در نظافت محیط های مختلف

سطح زمین در محیط های داخلی و بیرونی مستعد جذب آلودگی است. این آلودگی ها در اثر تردد افراد، گرد و خاک محیط و عوامل دیگر ایجاد می شوند. در محیط های صنعتی نیز، جابجایی و حمل مواد اولیه و انتقال آن ها در سطح کارخانه موجب آلودگی سطح می گردد. عدم توجه به نظافت این سطوح، موجب انتشار آن ها به سیستم تنفسی افراد شده و در امور روزانه و حتی تردد اختلال ایجاد می کند. در محیط های سر بسته، امر نظافت چنین سطوحی هم برای سطح زمین و هم برای سطوح مفروش باید انجام گیرد. دستگاه سوییپر صنعتی با بهره مندی از برس های نظافتی از قابلیت جمع آوری آلودگی در هر دو نوع سطح برخوردار است.

نحوه عملکرد سویپر صنعتی

سوییپر سوییپر صنعتی دستگاه نظافتی کارآمدی است که برای نظافت محیط های داخلی و بیرونی کوچک، متوسط و وسیع استفاده می شود. این دستگاه اغلب دو یا سه برس جانبی دارد که وظیفه آن ها جمع کردن زباله و خاک از اطراف می باشد. این برس ها دارای حرکت چرخشی در خلاف جهت یکدیگر و به سمت داخل دستگاه هستند تا آلودگی ها به سمت مرکز سوییپر هدایت شوند. در مرکز دستگاه نیز برس مرکزی زباله ها را به داخل مخزن پرتاب می نماید. همچنین وجود سیستم مکش بر روی برس های جانبی بعضی از سوییپر های خودرویی، موجب مکش گرد و غبار ایجاد شده در حین نظافت و جلوگیری از انتشار آن ها می شود.

 

 

مزایای مختلف استفاده از دستگاه سوییپر

سویپر ها بصورت دستی و خودرویی هدایت می شوند که مدل های خودرویی در محیط های وسیع و سوییپر های دستی در مناطق با وسعت کم بکار می آیند. با وجود این تفاوت و بدون توجه به نوع سطح مفروش یا غیر مفروش، تمامی مدل های سوییپر نسبت به روش دستی نظافت چند مزیت ویژه را راهم نموده اند که در ادامه بیان می شوند.

کاهش هزینه

سویپرهزینه های نظافت شامل هزینه ابزار یا دستگاه و هزینه استخدام نیروی خدماتی می شود. این هزینه ها در دراز مدت با جایگزینی یک دستگاه سوییپر کاهش می یابد. کم شدن تعداد نیروی خدماتی و استفاده از آن ها برای امور دیگر از دلایل این امر می باشد.

کارایی متنوع

سوییپر صنعتی با یک مرحله عبور از روی انواع سطح بتنی، سرامیک، سنگ و حتی سطوح مفروش آن ها را نظافت می نماید. بنابراین نظافت داخل کارخانه ها، پارکینگ مجتمع های تجاری، محوطه صنایع مختلف و حتی مساجد و محیط های نمایشگاهی با این جاروب خیابانی قابل انجام است.

 

کاهش زمان نظافت

سوییپر صنعتیزمان نظافت محیط با سوییپر صنعتی به مراتب کم تر از انجام این کار با ابزار های دستی می باشد. این امر به دلیل سیستم مکانیزه و یک مرحله دستگاه در تمامی مدل ها و البته سرعت بالای نظافت در مدل های خودرویی است. کاهش یافتن زمان نظافت، خود به خود باعث بکارگیری نیروی خدماتی در امور دیگر می شود.

سهولت کاربری

سوییپر صنعتی در مدل های دستی به سادگی و با هل دادن دستگاه توسط دسته آن انجام می گیرد. مدل های خودرویی از سهولت کاربری به مراتب بیشتری برخوردار بوده و با فرمان، پدال گاز و کلید های کنترلی هدایت می شود. بنابراین نظافت طولانی مدت محیط نیز، کاربر این دستگاه را دچار خستگی چندانی نمی کند.

 

کاربرد های سویپر صنعتی در نظافت فرش

سویپر صنعتی نظافت فرشنظافت سطوح کف انبار ها، محوطه صنایع و کارخانجات، فضاهای شهرک ها و محوطه بیرونی و پارکینگ مراکز تجاری بوسیله دستگاه های سوییپر صنعتی انجام می گیرد. بعلاوه کاربرد دیگر این دستگاه در نظافت سطح فرش مساجد و نمایشگاه ها می باشد. در نمایشگاه ها به دلیل تردد افراد در فضای سر بسته، گرد و خاک ایجاد می شود که بر روی سلامت افراد تاثیر گذار است. بلند شدن گرد و غبار ناشی از آلودگی های سطوح کف، موجب نا زیبا شدن فضای نمایشگاه و کاهش سطح بهداشت می گردد. بخش های غیر مفروش نمایشگاه نیز با استفاده از سوییپر قابل نظافت هستند. عدم اتصال این دستگاه به پریز برق و نداشتن خرطومی موجب شده تا این دستگاه نسبت به جاروبرقی ها در نظافت سویپر ترجیح داده شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا