مقالات آموزشی

نحوه انتخاب کارواش خانگی مناسب

واترجت یا کارواش دستی دستگاهی مکانیزه می باشد که با استفاده از پاشش پر فشار آب بر روی سطوح هدف موجب جداسازی انواع آلودگی های چسبیده به سطوح می گردد. قدرت بالا و سهولت کاربری این دستگاه موجب افزایش محبوبیت ان در نظافت های صنعتی گردیده است. ویژگی های منحصر به فرد واترجت یا کارواش دستی سبب شده است که در نظافت ها و شستشو های خانگی و تجاری نیز از این دستگاه استفاده شود. استفاده از واترجت یا کارواش خانگی در شستشو و نظافت خانگی مزایای بسیاری دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاهش و صرفه جویی در زمان

IMG_0002دستگاه های واترجت یا کارواش خانگی عملیات شستشو و نظافت را با استفاده از پاشش پر فشار آب انجام می دهند . از آنجایی که فشار آب خروجی این دستگاه ها بسیار بیشتر از فشار آب در شیلنگ معمولی می باشد، در مقایسه با شیوه های سنتی سرعت بیشتری در نظافت دارند.

کاهش در تعداد نیروی خدماتی

سرعت انجام عملیات نظافت با استفاده از دستگاه های واترجت یا کارواش صنعتی بسیار بالا می باشد. سرعت بیشتر عملیات شستشو به عنوان نیروی کار کمتر می باشد. استفاده از فشار بالای آب در شستشو و حذف آلاینده ها تاثیر بسزایی در افزایش سرعت شستشو و کاهش انرژی لازم برای انجام عملیات نظافت شده و علاوه بر این مانع از صرف انرژی توسط کاربر برای حذف آلودگی ها می گردد.

کاهش در مصرف آب

کاربرد دستگاه کارواش خانگی برای نظافت فضای خارج از خانهنکته قابل توجه در استفاده از دستگاه واترجت برای شستشو و نظافت، کاهش در حجم آب مصرفی می باشد. جایگزینی روش های سنتی شستشو با شیوه های نوینی چون به کار گیری دستگاه کارواش خانگی موجب کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی در مصرف آب می گردد.

انتخاب دستگاه کارواش خانگی مناسب

با توجه به تنوع محصولات و گستردگی طیف دستگاه ا یکارواش خانگی انتخاب دستگاه مناسب و مطابق با نیاز های نظافتی محیط دشوار می باشد. در نظر گرفتن گزینه های زیر می توان راهنمای مناسبی در انتخاب دستگاه کارواش خانگی مناسب باشد.

نیاز های نظافتی محیط

واترجت یا کارواش خانگی برای افزایش بازده شستشودستگاه های واترجت بر اساس دمای آب خروجی به دو دسته واترجت های آب سرد و واترجت های آب گرم تقسیم می شوند. اگر هدف از تهیه دستگاه کارواش خانگی شستشو و نظافت موتور، گیربکس و هر سطح اغشته به روغن می باشد، انتخاب واترجت آب گرم گزینه بهتری می باشد. این در حالیست که کارواش خانگی آب سرد گزینه مناسبی برای رنگ بری و لایه برداری از روی سطوح می باشد. واترجت های آب سرد معمولا توان بالایی در تامین نیاز های نظافتی محیط دارند و  در کنار استفاده از مواد شوینده، تمامی آلودگی ها را بر طرف می نمایند.

ویژگی های محیط نظافتی

در نظر گرفتن ویژگی های محیط نظافتی از اهمیت ویژه ایی در انتخاب دستگاه واترجت مناسب برخوردار می باشد. به عنوان نمونه برای نظافت و شستشوی سطوح در فضای داخلی و بیرونی ساختمان بهتر است از دستگاه های چرخ دار استفاده گردد. وجود چرخ نقش به سزایی در سهولت حمل و نقل و جا به جایی دستگاه ایفا می نماید. دسترسی به پریز برق از دیگر ویژگی های محیط می باشد که در هنگام تهیه واترجت باید در نظر گرفته شود. دستگاه های کارواش سیار اغلب از نوع الکتریکی بوده و همین امر، موجب کاهش صدا و وزن دستگاه در مقایسه با نمونه های دیزلی و بنزینی گرده است. از آنجایی که نمونه های بنزینی و دیزلی دستگاه واترجت، گاز ها سمی تولید می نمایند، توجه به سرپوشیده بودن مکان نظافتی نقش مهمی در انتخاب دستگاه مناسب و تامین سلامت افراد حاضر در محیط دارد. در حالی که در فضاهای بیرونی که دسترسی به پریز برق دشوار می باشد، نمونه های بنزینی یا دیزلی واترجت کارآیی بیشتری از نمونه های الکتریکی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا