مقالات آموزشی

جاروبرقی صنعتی سخت کار مخصوص کارهای سنگین

مکنده یا جاروبرقی دستگاهی با ایجاد فشار منفی درون مخزن همراه است که سبب مکش مواد به داخل آن می گردد و اساس عملکرد جاروهای صنعتی نیز بر همین پایه استوار است. دستگاه های جاروبرقی صنعتی سخت کار با هدف به کارگیری در محیط های دارای شرایط دشوار تولید می شوند و بنابراین طراحی آن ها مطابق با شرایط مراکز سخت صنعتی است. به تبع آن ساختاری بسیار محکم و با دوام دارند و در برابر مواد و آلودگی های سر و سختی که مکش می کنند مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. امروزه طیف گسترده ای از مکنده های صنعتی به منظور انجام عملیات مختلف ساخته شده و به طور روز افزون مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربردهای فراوان جاروبرقی صنعتی سخت کار

گرد و غبار، ذرات ریز و پودری، توده های مواد مختلف، آب و مایعات روغنی، مواد سنگین و چگال، مواد انفجاری، مواد سمی و … همه و همه با بهره مندی از مدل های متنوع مکنده های صنعتی قابل جمع آوری هستند. این دستگاه ها به منظور انجام نظافت های عمومی، نظافت ماشین آلات و تأسیسات صنعتی، جمع آوری و انتقال مواد به کار می روند و امکان بازیابی ضایعات هدر رفته در چرخه تولید را فراهم می نمایند. جلوگیری از بازگشت دوباره آلودگی به محیط، جلوگیری از انباشت آلودگی ها، کاهش زمان نظافت و افزایش بازده کاری، کاهش میزان خرابی تأسیسات، حفظ سلامت و ایمنی محیط کار و … از مهم ترین مزیت های استفاده از جاروهای صنعتی سنگین کار به شمار می آید.

 

تمایز جاروبرقی صنعتی سخت کار با جاروهای متداول

هر یک از بخش های اصلی و حیاتی دستگاه های مکنده و جارو برقی صنعتی سنگین کار از طراحی منحصر به فردی برخوردار هستند و موجب کارایی فوق العاده مکنده می شوند.

 

موتور دائم کار توربینی و پمپ قدرتمند جاروبرقی صنعتی سخت کار

موتور توربینی
موتور توربینی

دستگاه های جاروبرقی صنعتی سخت کار مخصوص کارهای سنگین به پمپ ساید چنل تجهیز گردیده اند؛ این پمپ به عنوان یکی از پر قدرت ترین پمپ های صنعتی طراحی بسیار دقیقی دارد که خلأ را با درصد بالا ایجاد می کند. از طرف دیگر الکترو موتور توربینی بر روی دستگاه تعبیه شده که به دلیل نداشتن اجزای ساینده استهلاک و خرابی ندارد و از قابلیت کارکرد مداوم به صورت ۲۴ ساعته برخوردار می باشد. به این ترتیب در محیط های صنعتی که جمع آوری پیوسته مواد و آلودگی ها ضروری است، جاروبرقی صنعتی کارهای سنگین در طولانی مدت به انجام عملیات مکش مواد می پردازد.

 

 

 

 

سیستم کارآمد فیلتراسیون

سیستم فیلتراسیون
سیستم فیلتراسیون

فیلتر مکنده صنعتی نقشی بسیار مهم و اساسی در ارتقای کارایی دستگاه و محافظت از بخش موتور و پمپ آن ایفا می کند. سیستم فیلتراسیون به کار رفته در جاروبرقی صنعتی سخت کار از ظرافت بافت و سطح مقطع بسیار بالایی برخوردار است که از تماس ذرات با بخش های حساس دستگاه جلوگیری می نماید. علاوه بر این امکان نصب فیلتر ایمنی (ثانویه) در هنگام جمع آوری مواد ریز و پودری بر روی مکنده وجود دارد.

 

 

 

 

 

سیستم نظافت فیلتر

سیستم نظافت فیلتر جاروبرقی صنعتی سخت کار
سیستم نظافت فیلتر

رده های گوناگون جاروهای نیمه صنعتی و صنعتی مجهز به سیستم نظافت فیلتر یکپارچه با دستگاه هستند. نظافت فیلتر به منظور جلوگیری از گرفتگی فیلتر و آسیب رسیدن به دستگاه اهمیت زیادی دارد، بنابراین سیستم های مختلفی برای این امر در نظر گرفته شده است. تکاننده فیلتر، کمپرسور هوا و جریان هوایی معکوس از متداول ترین این سیستم ها هستند و کاربر به راحتی قادر خواهد بود در موقع لزوم فرآیند نظافت فیلتر را بدون تماس با دست، به انجام برساند.

 

 

 

 

 

فناوری سایکلون

فناوری سایکلون جاروبرقی صنعتی سخت کار
فناوری سایکلون

از دیگر ویژگی های برجسته دستگاه های جارو برقی صنعتی کارهای سنگین وجود تکنولوژی سایکلون می باشد که با ایجاد جریان گردابی سبب جداسازی ذرات از هوا و ریزش آن ها به داخل مخزن می شود. این پدیده فرآیند فیلتراسیون را بهبود بخشیده و طول عمر فیلتر را افزایش می دهد. در مکنده های دارای این فناوری دهانه مکش جاروبرقی مماس بر بدنه دستگاه است.

 

 

 

 

 

 

مخزن فولادی و استیل

مخزن فولاد و استیل جاروبرقی صنعتی سخت کار
مخزن فولاد و استیل

دستگاه های جاروبرقی صنعتی سخت کار مجهز به مخازن فولادی با روکشی از اپوکسی هستند و این مخزن در هنگام جمع آوری مواد خورنده و یا کاربرد در محیط های حساس به آلودگی با استفاده از مخزن استیل نیز قابل جایگزینی خواهد بود. مخزن جارو برقی صنعتی از طریق اهرم های به خصوص از به راحتی از بدنه دستگاه جدا شده و با داشتن چرخ های گردان و روان به آسانی جا به جا و تخلیه می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا