مقالات آموزشی

کارایی دستگاه کارواش آب گرم در حذف آلاینده ها

به منظور از بین بردن آلاینده های روغنی و الکترواستاتیک استفاده از آب گرم نسبت به آب سرد بسیار کارآمدتر خواهد بود. دستگاه واترجت آب گرم از قابلیت های فراوانی برخوردار بوده و با پاشش جریان فشار قوی آب با درجه حرارت بالا فرآیند شستشو و لایه برداری انواع سطوح را بهینه سازی می کند و در جهت دست یابی به تمیزی مطلوب و هم چنین فراهم نمودن بهداشت محیط عملکردی ایده آل ارائه می دهد. با افزایش دمای آب خروجی از دستگاه کارواش آب گرم قدرت پاک کنندگی افزایش می یابد و سطح بالاتری از پاکیزگی به وجود می آید. بهره مندی از این دستگاه مقدار مصرف آب و مواد شوینده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. با افزایش قدرت واتر جت سرعت شستشو نیز افزایش یافته و به این ترتیب مقدار بیشتری از سطح شستشو می گردد. به طور کلی شوینده فشار قوی آب گرم بازدهی عملیات نظافت را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد به گونه ای که تأثیرات آن انکار ناپذیر است.

دستگاه کارواش آب گرم و شستشویی با کیفیت بالا

دستگاه واترجت آب گرم
شستشوی با کیفیت با دستگاه کارواش آب گرم

جریان پر فشار آب گرم سبب آلودگی های سخت روغنی و الکترواستاتیک را با سهولت از میان بر می دارد و علاوه بر آن سرعت و کیفیت نظافت و شستشو بهبود پیدا می کند. دستگاه کارواش صنعتی آب گرم در بسیاری از محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایعی هم چون صنایع غذایی مواد چرب، روغنی، دوده و بخار به وفور در محیط و تجهیزات یافت می شود که برای از بین بردن آن واترجت آب گرم یک ابزار کارآمد به شمار می آید. علاوه بر این آب گرم سبب ضد عفونی شدن محیط و تأسیسات نیز می گردد. صنایع نفت و پتروشیمی از جمله صنایعی هستند که شوینده فشار قوی آب گرم نقش مؤثری در نظافت محیط و حذف لایه های عمیق حاصل از آلودگی های نفتی ایفا می‌کند.

دستگاه کارواش آب گرم به عنوان ابزاری کارآمد

دستگاه کارواش آب گرم
دستگاه واترجت آب گرم

برخی از آلودگی های ایجاد شده در محیط های صنعتی مانند، روغن، گریس، رنگ، رزین و …. موادی چسبنده هستند که دستگاه کارواش آب گرم قابلیت از بین بردن آن را دارد و بدون نیاز به مصرف مواد شوینده و شیمیایی و یا مصرف زیاد آن ها عملیات نظافت را انجام می دهد. بر همین اساس هزینه های مربوط به فعالیت های نظافتی کاهش قابل توجهی می یابد و در کنار آن به دلیل کاسته شدن مصرف مواد شیمیایی از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری به عمل می آید.

بهبود وضعیت بهداشت محیط

کارواش آب گرم
بهبود وضعیت بهداشت محیط

پاشش جریان آب فشار قوی با درجه حرارت بالا علاوه بر این که جرم ها، رسوبات و دیگر آلودگی های عمیق را از سطوح جدا می سازد، سبب از بین بردن میکروب ها نیز می شود. بنابراین در محیط هایی که بهداشت و نظافت حائز اهمیت است دستگاه کارواش آب گرم به عنوان ابزاری مؤثر و کارآمد عمل نموده و سطح بهداشت محیط را ارتقا می دهد.

کاهش هزینه ها

دستگاه کارواش آب گرم
کاهش هزینه ها

دستگاه کارواش آب گرم مجهز به مشعل گرم‌کن می باشد و به همین دلیل نسبت به مدل های دیگر گران تر خواهد بود. این در حالی است که واترجت آب گرم زمان صرف شده برای انجام فرآیند شستشو را کاهش و بازدهی کار را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. ضمن آن که در مصرف آب و مواد شوینده نیز صرفه جویی می گردد. در نتیجه استفاده از این وسیله هزینه ها را کاهش داده و از هدر رفت سرمایه جلوگیری می کند.

اثر گرما بر تمیزی سطح

کارواش آب گرم صنعتی
اثر گرما بر تمیزی سطوح

یکی از عوامل مؤثر بر تمیزی انرژی گرمایی می باشد. به صورت کلی دمای بالا انجام فرآیندهای شیمیایی را تسریع می بخشد و افزایش ۱۰ درجه دما سرعت واکنش های شیمیایی را دو برابر می کند، بنابراین با استفاده از دستگاه کارواش آب گرم آلودگی های چرب و روغنی سریع تر از سطح جدا شده و چربی های موجود در آب به سرعت از بین می رود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا