دسته‌بندی نشده

کاربرد جارو صنعتی مرکزی در صنایع

جارو مرکزی صنعتی چیست ؟

جارو مرکزی صنعتی یکی از انواع پرکاربرد جاروبرقی صنعتی و یک سیستم مرکزی مکش است. این سیستم برای نظافت و جمع‌آوری زباله، گرد و خاک و… در قسمت مرکزی ساختمان‌های مسکونی،تجاری و یا در صنایع مختلف تعبیه می‌شود. در نظافت به وسیله مکنده مرکزی صنعتی، جارو برقی جایگاه ثابتی دارد. در این روش برای انتقال مکش به سطح مورد نظر، دریچه های متعددی در قسمت‌های مختلف ساختمان تعبیه شده‌است.

در هر قسمت یا هر اتاق برای عمل نظافت تنها کافی‌ست لوله خرطومی به دریچه متصل شود. پس از اتصال، عمل مکش و نظافت به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می‌شود.

کاربرد مکنده مرکزی در نظافت صنایع مختلف

  • مکنده مرکزی در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. بسیاری از صنایع به طور روزانه و پیوسته نیاز به نظافت سالن‌ها و خطوط تولید خود دارند. در موارد زیادی این ریزش‌ها و پسماند‌ها ذرات درشتی هستند که برای جمع‌آوری آن‌ها  نیاز به جاروبرقی مرکزی صنعتی است. این مکنده‌ها می‌توانند به طور هم‌زمان گرد و خاک را به همراه زباله‌های درشت‌تر مکش کنند.
  • یکی از چالش‌هایی که در استفاده از جارو مرکزی صنعتی وجود دارد، حرکت آن‌ها بین خطوط تولید و دستگاه‌های مختلف است. گاها محیط‌های صنعتی مجهز به دستگاه‌های بزرگ و خطوط تولید متعددی هستند. وجود این دستگاه‌ها و چیدمان  آن‌ها محیط را متراکم کرده و تردد دستگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. در چنین شرایطی تجهیز سالن به جاروبرقی صنعتی مرکزی، بهترین گزینه است.
  • در بعضی از محیط های صنعتی ممکن است به دلیل شرایط موجود در تولید محصول و یا در اثر گذر زمان، سطوح کف ناهموار یا قلوه کن شده باشد. در چنین شرایطی حمل و نقل دستگاه‌ها امکان پذیر نیست و سرعت نظافت را کند می‌کند و یا عملا تردد را غیر ممکن می‌سازد. برای نظافت چنین سطوحی باید از جارو مرکزی استفاده شود تا سرعت انجام نظافت بیشتر شود.

نحوه عملکرد جاروبرقی صنعتی مرکزی

نحوه عملکرد مناسب و کاربردی جاروبرقی مرکزی صنعتی، آن را به یک دستگاه محبوب در مجتمع های مسکونی، تجاری و صنایع مختلف تبدیل کرده است. عملکرد این جارو مانند سایر انواع جاروبرقی‌های پرتابل، ایجاد خلا و به دنبال آن ایجاد فشار هوای بالا و مکش زباله های مختلف است. این دستگاه مجهز به یک پمپ و موتور است. پمپ و مخزن مکنده به صورت مجزا و در فضایی دور و خارج از محیط داخلی تعبیه می‌شوند.

در مجتمع‌ها و مراکز مختلف پریز هایی در قسمت های مختلف ساختمان قرار داده می‌شوند. از طریق اتصال خرطومی به این پریزها، جریان مکش به سطح مورد نظر منتقل می‌شود. سپس زباله‌ها و گرد و خاک از طریق لوله‌های تعبیه شده در داخل ساختمان به مخزن می‌رسد و وارد آن می‌شود.

قدرت مکش و اندازه مخزن در سیستم‌های مختلف متفاوت است و معمولا بسته به نوع آلودگی، مساحت و تعداد واحد‌های یک مجموعه، مکنده مرکزی صنعتی مناسب تجهیز می‌شود.

مزایای استفاده از جارو صنعتی مرکزی در کارخانجات

جاروبرقی مرکزی

سال هاست که از انواع جارو های مرکزی در کارخانجات و صنایع استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه نظافت صنعتی در کارخانجات و مجتمع‌های تجاری و… مزیت‌های بسیاری دارد که عبارتند از :

  • بالارفتن راندمان کاری
  • حذف بدنه جاروبرقی و بهینه‌سازی فضا
  • حذف سر و صدای ناشی از موتور مکنده
  • کاربری آسان به دلیل حذف جابجایی بدنه جارو صنعتی
  • قدرت مکش بالای مکنده مرکزی صنعتی نسبت به جارو معمولی
  • مقاومت و عمر بالای دستگاه

در ادامه به بررسی و مقایسه دقیق تر جاروی مرکزی و جارو برقی های معمولی می‌پردازیم.

مقایسه مکنده صنعتی مرکزی و جارو پرتابل

در مقایسه جاروبرقی صنعتی مرکزی و جارو پرتابل همواره مدل مرکزی آن برنده است. در مقام مقایسه این دو دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. جاروبرقی مرکزی صنعتی عموما فضایی را اشغال نمی‌کند، این در حالی است که برای جاروبرقی پرتابل به ویژه مدل‌های صنعتی نیاز به اختصاص فضای مناسب است. در این مورد باید شرایط خاصی را در نظر گرفت تا دستگاه از هر گونه آسیب در امان بماند.
  2. جاروبرقی‌های پرتابل در نوع صنعتی ممکن است سر و صدای زیادی داشته باشند، در حالی که با نصب انواع مکنده صنعتی مرکزی، آلودگی صوتی به صفر می‌رسد. زیرا پمپ و موتور این دستگاه‌ها در فضایی به دور از محیط داخلی سالن‌ها و مجموعه‌ها قرار دارد. معمولا این فضا شبیه جایی همچون موتورخانه ساختمان‌ها است.
  3. به دلیل ثابت بودن مکان جاروبرقی مرکزی، میزان آسیب، ضربه و شکستگی بدنه در اثر جابجایی در محیط، هنگام تردد، حذف می‌شود. در حالیکه در سایر انواع جاروبرقی امکان این مسئله وجود دارد.
  4. مکنده صنعتی مرکزی مجهز به یک مخزن بزرگ است. بنابراین دفعات تخلیه آن بسیار کمتر از جاروبرقی‌های پرتابل است. این در حالی است که مدل‌های سیار این دستگاه معمولا با هر بار استفاده نیاز به تخلیه مخزن دارند. همین مسئله باعث به وجود آمدن برتری در جاروبرقی مرکزی شده است.
  5. در جاروبرقی مرکزی صنعتی نیاز به استفاده از کیسه و پاکت جاروبرقی نیست و تنها مخزن دستگاه است که نیاز به تخلیه دارد.

عوامل موثر در قیمت جاروبرقی مرکزی صنعتی

عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت جاروبرقی مرکزی صنعتی تاثیر‌گذار است. در ادامه به معرفی چند نمونه از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین قیمت می‌پردازیم که عبارتند از:

  • حجم آلودگی
  • جنس و نوع زباله
  • وزن زباله

 این موارد از مهم‌ترین عواملی هستند که باید در انتخاب مکنده به آن توجه شود. با انتخاب مکنده مناسب، می‌توان چالش‌های نظافت را تا حد زیادی کاهش داد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در انتخاب مکنده مناسب و همچنین تعیین قیمت آن موثر باشد، مدت زمانی است که یک مجموعه برای جمع‌آوری زباله به آن نیاز دارد. بازه زمانی نظافت گاها می‌تواند در انتخاب مکنده و قدرت مکش آن تاثیر‌گذار باشد. در این راستا لازم به ذکر است که هرچقدر قدرت مکش و سرعت آن بیشتر باشد، پیش بینی می‌شود که مکنده قیمت بالاتری داشته باشد.

راهنمای خرید مکنده صنعتی مرکزی

شرکت توسعه صنعتی و بازرگانی ابراهیم، با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه ارائه دستگاه‌های مکانیزه نظافت صنعتی، و انواع مکنده صنعتی با قیمت های مناسب، توانسته همکاری خوبی با صنایع مختلف داشته باشد. اگر به دنبال انتخاب و خرید جاروبرقی یا سایر دستگاه‌های نظافت صنعتی مناسب کسب و کار خود هستید، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان شرکت ابراهیم بهره‌مند شوید.

کارشناسان این مجموعه پس از بررسی و تحلیل محل در راستای انتخاب بهترین دستگاه نظافتی شما را همراهی می‌نمایند. همچنین با خرید از شرکت ابراهیم از یک سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا