مقالات آموزشی

ایمنی بالای دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتی یا جاروب خیابانی ابزاری کارآمد در نظافت می باشد که با هدف جمع آوری آلاینده های خشک از روی سطوح کف طراحی و تولید شده اند. این دستگاه ها با هدف تامین نیاز های نظافتی محیط های گوناگون، در مدل های متنوعی تولید می شوند که بسته به مدل هر یک از دستگاه ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. از جمله نکات مهم در هنگام خرید دستگاه سوییپر مناسب، می توان به ابعاد برس، قدرت موتور، سرعت چرخش برس، ابعاد دستگاه و نوع منبع تغذیه اشاره نمود، مسلما تناسب ویژگی های دستگاه سوییپر با محیط مورد نظر نقش مهمی در عملکرد دستگاه و چگونگی کیفیت نظافت دارد. از این رو توجه به نیاز های نظافتی و ابعاد محیط و تناسب آن با ابعاد دستگاه سوییپر از جمله موارد مهمی می باشد که در هنگام خرید دستگاه در نظر گرفته می شود. از دیگر موارد قابل توجه در هنگام خرید و تهیه دستگاه سوییپر، توجه به ظرفیت مخزن، نوع فیلتر و سیستم نظافت فیلتر می باشند که علاوه بر کاهش زمان لازم برای تخلیه مخزن ضامن تامین سلامت افراد می باشد.



ایمنی بالای سویپر صنعتی

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی دستگاهی کاربردی در نظافت محیط های صنعتی و تجاری می باشد که قابلیت جمع آوری انواع آلودگی های ریز و درشت را از روی سطوح کف دارد. این دستگاه با جمع آوری آلاینده های انباشته، محیطی عاری از آلودگی ایجاد می نماید. بر خلاف شیوه های سنتی نظافت که موجب انتشار حجم بالایی از گرد و غبار در فضا شده و سلامت افراد را به خطر می اندازند، استفاده از دستگاه های سویپر موجب افزایش ایمنی محیط شده و با کاهش خطرات احتمالی موجب تامین سلامت افراد شاغل و حاضر در محیط می گردد. استفاده از دستگاه های سوییپر بسیار آسان بوده و از این رو نیازمند دوره های آموزشی خاص برای کاربران نمی باشد. اما رعایت نکاتی چون سرعت مجاز و کاهش در سرعت دستگاه در حین چرخش و عبور از معابر شیب دار، موجب افزایش ایمنی محیط می گردد. علاوه بر این تجهیز دستگاه سوییپر به سیستم فیلتراسیون کارآمد و سامانه های کنترل گرد و غبار، از انتشار ذرات ریز در فضای پیرامون ممانعت می نماید.


نوع منبع تغذیه دستگاه سوییپر و ارتباط آن با ایمنی محیط

دستگاه سوییپرسوییپر ها به منظور تامین نیاز های نظافتی محیط های گوناگون در دو نوع باتری دار و بنزینی تولید می شوند. با توجه به تولید گاز های سمی در سوییپر های که از سوخت فسیلی برای تامین انرژی استفاده می نمایند، استفاده از این دستگاه ها در فضا های سرپوشیده یا فضاهایی که از تهویه مناسبی برخوردار نمی باشند، می تواند سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو برای نظافت فضا های سرپوشیده توسط سیستم های مکانیزه، از سوییپر های باتری دار استفاده می شود. عدم تولید گازهای سمی توسط سوییپر های باتری دار امکان نظافت و جمع آوری آلاینده های انباشته در فضاهای سرپوشیده ای چون انبار ها و سالن های تولید را به راحتی برای کاربر مهیا می نماید.


چگونگی نگهداری از دستگاه سوییپر یا جاروب خیابانی

سوییپر صنعتیتجهیزات مکانیزه و صنعتی نیز همانند تمامی تجهیزات و ماشین آلات نیازمند نگهداری و سرویس قطعات می باشند. سویپر ها به منظور جمع آوری و حذف آلاینده ها از محیط مجهز به دو برس جانبی و یک برس رولی مرکزی می باشند، استفاده از سوییپر ها موجب استهلاک قطعات مصرفی دستگاه همانند برس ها می گردد. از این رو به منظور افزایش عمر مفید دستگاه سوییپر و همچنین حفظ کیفیت بالای نظافتی، رسیدگی به دستگاه و سرویس قطعات مصرفی امری لازم و ضروری می باشد. علاوه بر این نظافت و رسیدگی به فیلتر دستگاه نیز نقش مهم و کاربردی در بهبود کیفیت نظافت دستگاه ایفا می نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا