مقالات آموزشی

۶ نکته مهم برای خرید دستگاه کارواش فشار قوی

استفاده از دستگاه کارواش فشار قوی نتایج خارق العاده ای نصیب شما خواهد شد. اگر محوطه بیرونی منزل یا کسب و کار شما به شستشوی موثر نیاز داشته باشد، زمان آن رسیده که یکی از این تجهیزات را خریداری کنید. این سریع ترین و آسانترین راه برای تمیز کردن و شستشوی سطوح است اما نکات زیادی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای خرید کارواش فشار قوی مد نظر قرار دهید. قبل از شروع فرآیند شستشو این موارد را مد نظر قرار دهید.

خرید یا اجاره دستگاه کارواش فشار قوی

تصمیم به اجاره یا خرید دستگاه کارواش فشار قوی به این بستگی دارد که شما چقدر از دستگاه استفاده می کنید. اگر در بخش های مختلف و به منظور کاربرد های متعدد مثلا شستن کف و شستشوی خودرو و تجهیزات به دستگاه نیاز دارید، بهتر است برای خرید کارواش صنعتی سرمایه گذاری نمایید. در صورت کاربرد محدود و نیاز به شستشوی بخش محدودی از محیط در یک زمان مشخص مثلا شستشو بعد از پایان عملیات ساخت و ساز، اجاره کارواش فشار قوی کفایت می کند.

دستگاه کارواش فشار قوی
دستگاه کارواش فشار قوی

تشخیص قدرت کارواش

قدرت دستگاه کارواش صنعتی با چند معیار مهم تعیین می شود. مساحت قابل شستشو در هر دقیقه، فشار کاری و دبی آب خروجی از فاکتور هایی هستند که بر روی کیفیت شستشوی دستگاه تاثیر گذارند. فشار کاری دستگاه واترجت صنعتی در بیشتر مدل ها قابل تنظیم است و در یک رنج خاصی تعریف می شود. بنابراین کاربر دستگاه می تواند طبق نیاز خود فشار کاری را تنظیم نماید. فشار کاری تا حدود ۱۰۰ بار برای امور نظافتی ساده مانند شستشوی سطوح کف، حیاط منزل، ورودی مغازه و یا شستن خودرو و موتورسیکلت کاربرد دارد. قدرت حذف آلودگی ها توسط کارواشی که خریداری می کنید تا حد زیادی به همین فشار کاری و البته دبی خروجی آب وابسته است.

اقدامات لازم قبل از شستن آلودگی ها

قبل از اینکه فرآیند شستشوی سطوح کف را آغاز کنید باید اقداماتی را مد نظر قرار دهید. ابتدا باید تمامی موانع سر راه برای شستشوی ایمن و بدون آسیب رسانی به اجسام را بردارید. برای شستن سطوح بتنی بهتر است یک نظافت اولیه نیز داشته باشید تا پرتاب اجسام ریز به سمت افراد مشکل زا نشود. اگر محوطه خانه را تمیز می کنید، حتما وسایل روشنایی با یک پلاستیک بپوشانید. ضمن اینکه در محیط شستشو مراقب افراد و حیوانات در حال عبور باشید.

شستشوی کف با دستگاه واترجت
شستشوی کف با دستگاه واترجت

ایمنی کار با کارواش فشار قوی

فشار آب خروجی از دستگاه کارواش به قدری بالاست که بایستی از گرفتن نازل آن به سمت افراد خودداری کنید. بنابراین هنگام کار با دستگاه اقدامات احتیاطی را رعایت نموده و چکمه یا کفش مناسب و مقاوم بپوشید. قدر آب پر فشار کارواش فشار قوی بخصوص در مدل های با فشار بالا، می تواند پوست شما را بریده و کفش های ساده را پاره کند. ضمن اینکه هرگز نباید به سمت پنجره یا پریز های برق اسپری کنید. بطور کلی هنگام کار با این دستگاه از پاشش آب به هر سطح آسیب پذیر خودداری نمایید. البته برای شستن سطح پنجره ها و شیشه خودرو با رعایت فاصله ایمنی و انتخاب فشار کاری پایین و نازل عریض مشکلی بوجود نمی آید.

مطالعه دفترچه راهنمای کارواش صنعتی

تمامی دستورالعمل های دفترچه راهنما را قبل از شروع کار با دستگاه مطالعه کنید. این دفترچه بهترین نکات برای شستشوی موثر و ایمن با دستگاه کارواش فشار قوی را در اختیار شما قرار می دهد. همه مباحث از جمله موارد ایمنی و کاربری دستگاه در این دفترچه آمده است. ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بخش تعمیر و نگهداری از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

شستن پله با کارواش صنعتی
شستن پله با کارواش صنعتی

نکات انتخاب بهترین کارواش فشار قوی

تجهیزات کارواش فشار قوی با کاربرد های متنوع در بسیاری از مدل ها طراحی و تولید می شوند. بسته به نوع کاربرد مد نظر، جنس سطح و نوع آلودگی می توانید یکی از مدل های کارواش را تهیه کنید. بعنوان مثال برای شستن سطوح چوبی باید محتاط عمل کرده و از پایین ترین فشار استفاده نمایید. بهتر است برای شستشوی هر سطح ابتدا بخش کوچکی را انتخاب کنید و در صورت کسب نتیجه مطلوب سایر بخش ها را با واترجت شستشو دهید. بطور کلی دستگاه کارواش در دو دسته بندی خانگی و صنعتی قرار می گیرد. کارواش خانگی با فشار کاری پایین در حدود ۱۰۰ بار و کمتر برای امور سبک و با زمان کم روزانه بکار می آیند. اما ساختار دستگاه کارواش صنعتی به گونه ای است که می توانید از آن مدت زمان بیشتری استفاده کنید. همچنین کارواش صنعتی با توجه به فشار کاری، برای طیف گسترده ای از کاربرد ها مانند شستشوی آلودگی های عمیق، رنگ بری، لایه برداری و … کاربرد دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا