مقالات آموزشی

جاروبرقی صنعتی و جاروی مرکزی صنایع چوب و نجاری

چوب بری و نجاری از جمله صنایع رو به گسترشی هستند که به دنبال آن ضایعات و آلودگی های زیادی تولید خواهد شد. براده های چوب و گرد و غبار ناشی از آن متداول ترین آلاینده های این صنایع به شمار می آیند که ایمنی محیط کار را به طور جدی تحت تأثیر قرار می دهند و با هدف حفظ سلامت و ایمنی کارکنان و تمیز ماندن محیط کار، جمع آوری و حذف این مواد ضروری است. به همین منظور بهره مندی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی و جاروی مرکزی می تواند راه حلی ایده آل برای دست یابی به این هدف باشد. جاروبرقی صنایع چوب مهم ترین ابزار نظافتی در این صنعت است.

 

ضایعات و آلودگی صنایع چوب

ضایعات و آلودگی صنایع چوب
ضایعات و آلودگی صنایع چوب

چوب به عنوان ماده اولیه در صنایع نجاری، ساختمان سازی و … به کار می رود، بنابراین در کارخانه های چوب بری برش و کنده کاری های متعددی بر روی آن ها صورت می گیرد. در طی فرآیند تراش و برش الوار و قطعات چوبی حجم بالایی از ضایعات چوبی و گرد و غبار ناشی از آن تولید می شود که می تواند مشکلات زیادی را به دنبال خود داشته باشد. این گرد و غبار با سطوح مختلف تماس پیدا نموده، منافذ هوایی را مسدود می کنند و در نهایت سلامت کارکنان را به مخاطره می اندازد.

 

 

 

 

 

جاروبرقی صنایع چوب و نجاری

جاروبرقی صنایع چوب و نجاری
جاروبرقی صنایع چوب

برای نظافت یک محیط صنعتی و یا نیمه صنعتی استفاده از جاروهای متداول روشی ناکارآمد بوده و لازم است ابزارهای تخصصی و پیشرفته هم چون جاروبرقی صنعتی به کار گرفته شود. دستگاه های مکنده صنعتی و یا جاروبرقی صنایع چوب با توجه به حجم کاری و شدت آلودگی انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. گرد و غبار چوب به طور بالقوه سمی هستند و برای مقابله با آن ها سیستم های مکنده از لحاظ قدرت فیلتراسیون کارایی لازم را دارند. جهت راه اندازی سیستم مکشی باید چند نکته را در نظر گرفت:

– قدرت مکش، سرعت مکش و توان دستگاه

– نوع سیستم نظافت فیلتر

– قابلیت تنظیم قدرت و سرعت مکش در صورت استفاده از مکنده مرکزی

 

 

 

مزایای سیستم جاروی مرکزی

سیستم جاروی مرکزی
سیستم جاروی مرکزی

در کارگاه ها و کارخانه های تولید چوب نصب و راه اندازی جاروبرقی صنایع چوب مرکزی مزیت های زیادی به همراه خواهد داشت :

– توانایی مکش گرد و غبار و براده ها از منبع و جلوگیری از پخش شدن غیر عادی در محیط

– کارکرد بهینه با کیفیت و بازدهی بالا

– امکان نظافت عمومی محیط و نظافت ماشین آلات و تجهیزات

– امکان تعبیه چند دهانه مکش و استفاده برای نظافت چند نقطه

– قابلیت جمع آوری مواد در حجم بالا

– مجهز به سیستم فیلتراسیون و سیستم نظافت فیلتر کارآمد

– کاهش سطح صدا

– امکان استفاده از مکنده های ضد انفجار

– حفظ ایمنی و سلامت محیط کار با جمع آوری گرد و غبار سمی و بیماری زا

– و …

 

جاروبرقی مرکزی شیوه ای متفاوت و خلاقانه

راه اندازی سیستم مکش مرکزی به وسیله دستگاه جاروبرقی صنعتی دائم کار و به عنوان جارو برقی چوب ، توسط انشعاب گذاری و لوله کشی انجام می پذیرد. یکی از ویژگی های جاروی مرکزی امکان نصب مکنده خارج از محیط مورد نظر می باشد. جارو برقی مرکزی گرد و غبار و براده های چوب را جمع آوری نموده و سیستم فیلتراسیون قدرتمند آن مانع از بازگشت دوباره ذرات به محیط می شود. فیلتر دستگاه به وسیله سیستم نظافت یکپارچه تمیز می گردد.

 

کارایی آسان جاروبرقی صنایع چوب

طراحی و تولید دستگاه های جاروی صنعتی به شکلی است که همه کاربران طی یک آموزش ساده قادر به استفاده از آن خواهند بود و به راحتی کنترل دستگاه را دست می گیرند. اگر جاروبرقی صنایع چوب به صورت مرکزی نصب شده باشد کاربر می تواند تعیین نماید که کدام یک از دهانه های مکش فعال و کدام یک غیر فعال باشد.

 

ارتقای کیفیت محصولات

غبارهای حاصل شده از برش چوب علاوه بر این که تهدیدی برای سلامت کارکنان به شمار می آید، محصولات را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و سبب تنزل کیفیت آن می شود. جاروبرقی صنعتی و مرکزی با مکش گرد و غبار سطح آلودگی ها را کاهش می دهند و از باقی ماندن ذرات آلاینده و ضایعات در محیط جلوگیری به عمل می آورند. به این ترتیب کیفیت محصولات نهایی در بهترین سطح خود قرار می گیرد.

 

کاهش هزینه ها با جاروبرقی صنایع چوب

فرآیند نظافت در محیط های صنعتی می تواند امری دشوار و زمان بر باشد که هزینه های زیادی را نیز در پی خواهد داشت. با بهره مندی از دستگاه های جاروبرقی صنایع چوب به صورت پرتابل و یا مرکزی عملیات نظافت و پاک سازی محیط در مدت زمانی کوتاه و با بالاترین قدرت و کیفیت به انجام خواهد رسید. در نتیجه آن هزینه های گزافی که سالانه صرف جمع آوری آلاینده ها از کارخانه های چوب بری و نجاری ها می شود، به حداقل کاهش پیدا نموده و از طرف دیگر میزان بهره وری نیروی های انسانی افزایش قابل توجهی می یابد. گرد و خاک و آلودگی کمتر در کارخانه چوببری به معنی صرف هزینه کمتر برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات، محیط کار سالم تر و صرفه جویی در پول و زمان می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا