مقالات آموزشی

معرفی مدل های مختلف جاروبرقی خانگی

جاروبرقی دستگاهی است که برای نظافت و جمع آوری گرد و خاک و ضایعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. جاروبرقی دارای انواع مختلفی است که در محیط های مختلف خانگی، هتل، محیط های اداری، کارگاهی و کارخانه ها و صنایع بزرگ استفاده می شود. اساس کار تمامی جاروبرقی ها به یک نحو است و این گونه است که با استفاده از یک پمپ هوا درون مخزن خلا ایجاد می نمایند، این کاهش فشار هوا باعث می شود از دریچه خرطومی، هوا به همراه ضایعات و گرد و خاک ریز به درون مخزن کشیده شود. تمایز آشکار جاروبرقی های مختلف در جنس بدنه، ظرفیت مخزن، قدرت و سرعت مکش و سیستم فیلتراسیون است. در ادامه به بررسی انواع مختلف جاروبرقی خانگی و معیار های مختلف انتخاب این دستگاه نظافت صنعتی پرداخته می شود.

موارد قابل بررسی در انتخاب جاروبرقی خانگی

در هنگام خرید جاروبرقی خانگی باید توجه داشت که به عوامل محیطی مانند نوع آلودگی ها و وسعت محیط توجه داشت. علاوه بر این باید این نکته را مدنظر قرار داد که همیشه گران ترین دستگاه، بهترین دستگاه نیست و باید دستگاهی را انتخاب نمود که کارایی و بهره بری بالایی را در آن محیط داشته باشد. توجه به قدرت مکش، میزان برق مصرفی، ظرفیت مخزن، بهره بری فیلتر، وزن و ابعاد دستگاه، گارانتی، لوازم جانبی، قیمت جاروبرقی و ویژگی های خاص مانند قابلیت اتصال وایرلس بسیار مهم می باشد.

انواع جاروبرقی خانگی

جاروبرقی خانگی دستگاهی است که به منظور استفاده های معمول و جمع آوری گرد و خاک و ضایعات ریخته شده بر روی سطوح مختلف فرش، سرامیک، مبل، داخل ماشین و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در انتخاب یک جاروبرقی باید دقت شود که دستگاه متناسب با محیط و نوع نیاز انتحاب گردد. لزوما هر دستگاهی که گران قیمت تر باشد، کارایی بهتری برای محیط نخواهد داشت. بنابراین باید معیارهای دیگری همانند برند معتبر، ویژگی های خاص دستگاه، قطعات جانبی کاربردی و مختلف جهت استفاده بهینه از دستگاه و گارانتی معتبر می باشد. انواع مختلفی جاروبرقی وجود دارد که باید طبق معیارها یک نوع برای محیط مورد نظر انتخاب گردد. دقت داشته باشید که قیمت جاروبرقی صنعتی به علت نوع کاربری و ویژگی های ساختاری آن برای کاربرد در محیط صنعتی بالا تر است و استفاده از آن در محیط خانگی به صرفه نخواهد بود.

جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاکبرخی از انواع جاروبرقی دارای قابلیت مکش مواد جامد و مایع را دارند، به همین دلیل دارای کاربرد بیشتری نسبت به جاروبرقی خانگی دارند. این نوع جاروبرقی آب و خاک که هم در محیط های خانگی و هم در فضاهای کاری و صنعتی برای نظافت و جمع آوری مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جاروبرقی هواکار

جاروبرقی خانگیاین نوع جاروبرقی به وسیله یک کمپرسور هوا کار می کند و هیچ گونه قطعه الکترونیکی در آن استفاده نشده است. به همین دلیل از این نوع دستگاه در محیط های پرخطر و صنعتی استفاده می شود زیرا از پمپ باد جهت مکش استفاده شده و خطرات کمتری به همراه خواهد داشت. جاروبرقی های ضد انفجار از این نوع جاروبرقی بوده و برای مواد محترقه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

جاروبرقی کوله ای

جاروبرقی کوله ایجاروبرقی کوله ای بسیار سبک بوده و به صورت کوله پشتی در پشت کاربر قرار می گیرد. از این دستگاه برای نظافت محیط هایی که جابجایی جاروبرقی های بزرگ مشکل است استفاده می شود. جاروبرقی کوله ای می تواند به صورت کابلی و یا باتری دار باشد که متناسب با محیط استفاده می شوند. از موارد کاربرد این دستگاه می توان به سالن های سینما و تئاتر و همچنین داخل هواپیما اشاره نمود.

جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی مرکزیاین مدل جاروبرقی دارای مکنده ای پرقدرت می باشد که در محلی ثابت قرار می گیرد و با استفاده از انشعاب لوله ها، به بخش های مختلف ساختمان متصل می شود. در بخش های مختلف می توان با اتصال خرطومی به دریچه به آسانی از جاروبرقی استفاده نمود. از جاروبرقی مرکزی می توان برای نظافت ساختمان های مسکونی، اداری و حتی صنعتی استفاده نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا