مقالات آموزشی

مزایای نظافت بانک با تجهیزات مکانیزه

بانک ها یکی از مهم ترین امکان تجاری محسوب می شوند، رفت و آمد افراد در این اماکن به دلیل خدماتی که ارائه می کنند بسیار بالا است. نظافت در این گونه محیط ها که رفت و آمد بالایی در آن ها صورت می گیرد باید به صورت مداوم انجام شود زیرا تمیزی یک رکن اصلی برای انتخاب یک شعبه و یک بانک برای افراد است و سلامتی کارکنان و مراجع کنندگان در صورت عدم نظافت به خطر می افتد.
حال تصور کنید با بهره گیری از روش های سنتی سطح زمین نظافت گردد، به طور قطع باید منتظر ماند تا سطح به طور کامل خشک شود و قطعا مشاهده کرده اید که اصولا بعد از نظافت علامت خطر سقوط می گذارند تا کسی از آن نقطه عبور نکند؛ به نظر شما این کار چه تاثیری بر سرعت کار بر این محیط می گذارد؟. حال تصور کنید با بهره گرفتن از یک دستگاه مکانیزه به نام اسکرابر این نظافت انجام بشود، سرعت نظافت چند برابر می شود و هم زمان با شستشو، سطح زمین نیز خشک می گردد. نظافت بانک با تجهیزات مکانیزه می تواند با افزایش سرعت نظافت، در کنار یک محیط همیشه پاکیزه سرعت انجام کار را نیز  افزایش دهد.

اسکرابر یا زمین شوی صنعتی
اسکرابر یا زمین شوی صنعتی

نظافت بانک با تجهیزات مکانیزه

در محیط بانک می توان با بهره گرفتن از تجهیزات مکانیزه ای همانند اسکرابر، سوویپر، نماشوی، جاروبرقی صنعتی و…، نظافت دستی را به نظافت مکانیزه بدل نمود و سرعت نظافت را افزایش داد، مصرف آب و مواد شوینده را بهینه کرد و هزینه تمام شده برای نظافت تخصصی را کاهش داد؛ در ادامه در مورد بعضی از تجیهزات مکانیزه مطالبی آورده شده است.

کاربرد دستگاه اسکرابر صنعتی در نظافت سطح زمین بانک

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات مکانیزه در نظافت بانک، اسکرابر یا زمین شوی صنعتی است، ساختار کلی اسکرابر صنعتی این گونه است که با بهره گرفتن از برس، دو مخزن آب کثیف و آب تمیز و لاستیک تی عملیات شستشو را انجام می دهد؛ در ابتدا از مخزن آب تمیز آب پاشش می شود و برس سطح زمین را می شوید، لاستیک تی از بیرون رفتن آب جلوگیری می کند و در آخر مکنده اسکرابر آب کثیف را مکش کرده و به داخل مخزن آب کثیف می فرستد.

سکرابر صنعتی در نظافت بانک ها
اسکرابر صنعتی در نظافت بانک ها

سطح زمین بانک بیش از هر قسمت دیگری مستعد آلوده شدن است و اسکرابر این امکان را فراهم می کند تا همزمان با رفت و آمد افراد، محیط نظافت شود. از نظر هدایتی اسکرابر به دو نوع سرنشین دار و دستی تقسیم می شود، که متناسب با وسعت محیط دستی یا سرنشین دار بودن اسکرابر انتخاب می گردد.

جاروبرقی تجاری و مکش زباله های بانک ها

سال ها است که یکی از بهترین روش ها برای جمع آوری زباله های خشک در خانه جاروبرقی بوده است، اما جاروبرقی های خانگی آن چنان در محیط های تجاری به دلیل قدرت پایین، عدم توانایی مکش آب و صدای زیاد کاربردی ندارند. اکثر جاروبرقی های تجاری با نام جاروبرقی آب و خاک شناخته می شوند زیرا توانایی مکش آب را نیز دارند و این جاروبرقی ها با داشت مخزن و مکنده بزرگ تر و قوی تر یک انتخاب مناسب برای نظافت و جمع آوری زباله های بانک ها هستند.

جاربرقی تجاری
جاربرقی تجاری کوله ای

یکی از دلیل هایی که افراد به استفاده از جاروبرقی خانگی افاقه ای نمی کنند صدای تولید شده آن است. بعضی از جاروبرقی های تجاری برای محیط های تجاری طراحی شده اند که تولید صدای بالا، باعث کاهش کارایی در آن ها می شود و به همین علت صدای تولید شده بسیار کمی دارند (۵۸ دسی بل)، با توجه به اینکه ۶۰ دسی بل صدای دو فرد از فاصله یک متری است، عملکرد فوق العاده دستگاه را نشان می دهد، این در حالی است که از جاروبرقی های خانگی موتور مکنده قوی تری را نیز در اختیار دارند.

نماشوی صنعتی و نظافت فضای بیروی بانک

کاربر قبل از وارد شدن به محیط تجاری فضای بیرونی را مشاهده می کند و در صورتی که نمای بیرونی پاکیزه و آراسته نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که کاربر به بانک دیگری مراجعه کند. نظافت شیشه ها و نمای سنگی ساختمان کار راحتی نیست و حتی برای این کار افرادی وجود دارند که همانند صخره نوردان بالا می روند و نمای ساختمان را نظافت می کنند اما آیا این نظافت نیاز کارفرما را رفع می کند و نظافت به صورت تمام و کمال انجام می شود؟.

شستشوی نما با نماشوی
شستشوی نما با نماشوی

نماشوی صنعتی برای رفع همین مشکل طراحی شده است تا تمامی سطوح تا ارتفاع ۱۵ متری را به طور کامل نظافت کند، در دستگاه نماشوی سیستم فیلتراسیون بسیار قوی  قرار داده شده است تا آب ورودی را به آب خالص تبدیل نموده؛ ویژگی نظافت با آب خالص چیست؟ نظافت با آب خالص دو ویژگی دارد: یک اینکه در صورت نظافت با آب خالص، هیچ لکه و اثری از آب بر روی سطوح نخواهد ماند و دلیل دوم این است که در صورت شستشو با آب خالص میزان جذب آلودگی کاهش می یابد. در دستگاه نماشوی پمپی نیز تعبیه شده تا در زمان نظافت در ارتفاع های بالا تر مشکلی از بابت فشار آب رخ ندهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا