مقالات آموزشی

خصوصیات دستگاه اسکرابرصنعتی

اسکرابر یک ابزار نظافت صنعتی می باشد که در انواع مختلف با کارایی های گوناگون و طراحی های متنوع ساخته شده است که برای انتخاب مناسب ترین آن باید به چند نکته توجه کنیم. قبل از هر چیز باید هدف جایگزینی اسکرابر به جای روش های سنتی نظافت، بررسی شود. البته پاسخ به این هدف بسیار روشن است، اسکرابر موجب سرعت بخشیدن به عملیات نظافت می شود و عملیات نظافت محیط های بزرگ و وسیع به راحتی انجام میشود. اسکرابر سطح بهداشت و کیفیت نظافت را افزایش می دهد. دز محیط های پر رفت و آمد بدون ایجاد مزاحمت عملیات شستشو و خشک کردن را انجام می دهد به طوری که در روش های سنتی چنین نتیجه ای حاصل نمی شود. دستگاه اسکرابر با توجه به مکانیزم پیشرفته خود موجب جدا شدن آلودگی ها از سطح زمین می شود و آب های باقی مانده به همراه آلودگی های جدا شده از سطح به طور کامل مکش کرده و سطحی تمیز و خشک بر جای می گذارد. یکی از بارزترین و مهمترین ویژگی های زمین شوی خشک نمودن سطح زمین بعد از عملیات شستشو می باشد که با مکش کردن آب های باقی مانده و کاهش لغزندگی سطح، موجب افزایش سطح ایمنی عابرین می شود. در ادامه چند مورد از مهم ترین خصوصیات اسکرابر و ویژگی های آن بیان می شود.

کف شوی

خصوصیات اسکرابر صنعتی

امروزه استفاده از اسکرابر صنعتی بسیار افزایش یافته است و تقریبا در تمامی محیط های وسیع از آن استفاده می شود. استفاده از کف شوی صنعتی مزیت های بسیاری دارد به همین جهت مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. در ادامه مقاله به تعدادی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

مخازن آب تمیز و کثیف

کفشور صنعتی در تمامی مدل های خود مجهز به دو مخزن جداگانه آب تمیز و کثیف می باشد. در روش های سنتی مانند سطل آب و تی به دلیل جدا نبودن مخازن آب، آب آلوده جمع آوری شده، دوباره وارد چرخه نظافت می شود و سبب انتقال از نقطه ای به نقطه دیگر می شود. در کفشور صنعتی آب آلوده بعد از جمع آوری وارد چرخه نظافت نمی شود و به راحتی می توان مخزن آب آلوده را تخلیه کرد. به همین دلیل استفاده از زمین شور موجب افزایش کیفیت و بهداشت محیط می شود و موجب حفظ جلوه و زیبایی محیط می شود.

سهولت کاربری

از خصوصیات بارز اسکرابر صنعتی ، سهولت کاربری آن می باشد. مکانیزم استفاده شده در زمین شوی، مکانیکی بوده و از قطعات پیچیده الکترونیکی استفاده نشده است زیرا درصد خرابی قطعات الکترونیکی بیشتر از قطعات مکانیکی می باشد، به همین دلیل تعمیر و نگهداری آن بسیار راحت انجام می شود. نحوه استفاده از دستگاه اسکرابر دستی و کف شوی سرنشین دار به نحوی است که کاربر می تواند به راحتی بدون خستگی آن را هدایت کرده و کنترل کند. همچنین نسبت به روش های دستی، آب کمتری مصرف می کند و زمان عملیات نظافت را به شدت کاهش می دهد.

اسکرابر سرنشین دار و اسکرابر کابلی

نظافت سوله با اسکرابر صنعتی سرنشین دار کفشور در دو مدل کابلی و باتری دار تولید و طراحی می باشد. اسکرابر دستی با توجه به طراحی آن مناسب مکان های با وسعت کم می باشد. هدایت پذیری کف شوی دستی بسیار راحت بوده و کاربر می تواند آن را در محیط های باریک و راه پله ها بدون خستگی حرکت دهد. همچنین در مدل های بزرگتر اسکرابر دستی از موتور حرکتی جلو رونده استفاده شده است که کاربر می تواند با کمترین انرژی دستگاه را حرکت دهد. اسکرابر سرنشین دار با توجه به طراحی و مکانیزم پیشرفته آن مناسب محیط های وسیع می باشد. در اسکرابر سرنشین دار کاربر بر روی صندلی قرار گرفته شده در جلوی دستگاه نشسته و با دامنه دید وسیع عملیات نظافت را انجام می دهد. کف شوی سرنشین دار از قدرت هدایت پذیری خوبی برخوردار می باشد و کاربر می تواند بدون خستگی نظافت محیط های وسیع را با سرعت بیشتری انجام دهد.

اسکرابر کابلی یا باتری دار

اسکرابر باطری دار سرنشین دارکف شوی صنعتی در دو نوع کابلی و باتری دار تولید می شود که می توان با توجه به محیط یکی از انواع آن را انتخاب کرد. کاربر می تواند بدون محدودیت دستگاه مناسب محیط را انتخاب کند، اگر محیط پر رفت و آمد بوده استفاده از اسکرابر کابلی بسیار مفید خواهد بوده و اگر محدودیتی در استفاده از کابل برق و پریز برق نباشد استفاده از زمین شوی کابلی بسیار مناسب است. اسکرابر باتری دار به دلیل عدم وجود کابل می تواند بدون مزاحمت، در محیط های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار بگیرد.

پد و برس

در کف شوی صنعتی می توان از انواع برس های زبر، استاندارد و نرم استفاده کرد، تا امکان شستشوی انواع سطوح فراهم شود. از برس های نرم برای شستشوی سطوح حساس و آسیب پذیر و از برس استاندارد برای سطوح معمولی و همچنین از برس های زبر برای نظافت سطوح سخت می توان استفاده کرد. همچنین پد های متنوعی برای استفاده در اسکرابر طراحی شده است که می تواند برای صیقلی ساختن سطوح ار آن استفاده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا