مقالات آموزشی

بکار گیری دستگاه های نظافت صنعتی در نظافت سالن سینما

رفت و آمد بالا در سینما ها موجب جمع شدن زباله های خشک می شود که در صورت عدم نظافت به موقع، سلامت کارمندان و مشتریان را به خطر می اندازد. تعداد زیادی از سینما ها به دلیل فرصت زمانی پایین میان دو سانس و عدم توانایی نظافت سالن سینما به شیوه سنتی، از نظافت در میان دو سانس امتناع می کنند؛ اما نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است و در دراز مدت بر سود سینما هم تاثیر منفی خواهد داشت.
برای افزایش سرعت نظافت در این مراکز می بایستی که نظافت دستی را به نظافت صنعتی و مکانیزه تبدیل نمود، استفاده از دستگاه نظافت صنعتی به دلیل های همچون کاهش نیروی انسانی، مصرف بهینه آب و مواد نظافتی، افزایش سرعت کار و افزایش سود به دلیل کاهش هزینه ها در طولانی مدت، بسیار کاربردی تر از نظافت دستی می باشد.
برای مثال جمع آوری دستی زباله خشک از سرعت عمل بسیار پایینی برخوردار است و برای جمع کردن زباله های ریز و بالا بردن سرعت کار می بایستی از جاروبرقی تجاری بهره برد، یا شستشوی کامل و خشک شدن صندلی های سالن سینما با دستگاه مبل شوی، تنها ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد در حالی که به شیوه دستی حداقل یک روز زمان خواهد برد. در ادامه راجع به دستگاه هایی که می توان برای نظافت سال سینما از آن ها بهره گرفت مطالبی آورده شده است.

برتری های جاروبرقی تجاری بر جاروبرقی خانگی

جاروبرقی های خانگی به هیچ وجه انتخاب مناسبی برای نظافت سالن های سینما نیستند و بهترین نتیجه، در زمان بهره گیری از جاروبرقی های تجاری نمایان می شود؛ قدرت مکندگی بیشتر، مخزن بزرگتر، نازل های گوناگون و… از برتری های جاروبرقی تجاری نسبت به جاروبرقی خانگی است.
جاروبرقی تجاری همچنین قابلیت مکش مواد مایع را نیز دارد که برای جمع آوری آب، نوشیدنی های ریخته شده بر سطوح مناسب است، این در حالی است که اکثر جارو برقی های خانگی اگر آب را مکش کنند موتور آن ها می سوزد. همچنین بعضی از مدل های این جاروبرقی به صورت یک کیف طراحی شده اند تا به راحتی بر شانه کاربر قرار گیرند، طراحی ذکر شده در سالن هایی که بسیار باریک هستند و امکان جابجایی راحت جاروبرقی نیست بسیار کارآمد است و مناسب نظافت این گونه سالن های سینما می باشد؛ برای مشاهده این مدل صفحه جاروبرقی صنعتی را مشاهده فرمایید. قدرت مکش جاروبرقی تجاری به دلیل بهره بردن از پمپ مکنده سانتریفیوژال از جاروبرقی خانگی بسیار قوی تر است. می توان گفت جاروبرقی خانگی از مهم ترین دستگاه های نظافت صنعتی است، زیرا زباله خشک تولید شده در سالن سینما بسیار زیاد می باشد.

نظافت سالن سینما با جاروبرقی تجاری کولی
نظافت با جاروبرقی کوله ای

کاربرد مبل شوی در شستشو و نظافت صندلی های سالن سینما

در مبل شوی یک کمپرسور به منظور تولید کف تعبیه شده است، کف تولید شده به دلیل غلظت بالا به درون مبل و پارچه نفوذ نمی کند و همچنین از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است. بعد از پاشش کف بر روی سطح پارچه مبل و صندلی با بهره گرفتن از برس تعبیه شده دستگاه، مبل می بایستی شستشو داده شده و سپس با بهره گرفتن از نازل مکش تمامی کف ها جمع آوری شود، لازم به ذکر است از دستگاه مبل شوی برای نظافت سطوح نیز می توان استفاده نمود. به دلیل فعالیت همه روز سینما ها، نمی توان شستشوی صندلی ها را به صورت دستی انجام داد زیرا مدت زمان بالایی برای خشک شدن نیاز دارند، این در حالی است که با بهره گیری از دستگاه مبل شوی، صندلی ها تنها در ۲۰ دقیقه خشک می شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابط با این موضوع مقاله کاربرد و نحوه به کارگیری مبل شوی سینما را مطالعه فرمایید.

کاربرد پولیشر برای سطح سینما

اکثر سینما ها سطح سنگی یا سرامیکی دارند که در صورت جمع شدن آلودگی ها سطح ناهمواره شده و نظافت آن ها بسیار سخت و گاهی غیر قابل انجام خواهد بود. پولیشر دستگاه نظافتی است که هم برای درخشان کردن سطوح و هم برای از بین بردن این ناهمواری ها به کار می رود. سطح دایره ای پولیشر به سرعت می گردد و به دلیل کوچکی سطح مقطع، فشار بسیار بالایی به سطح زمین وارد می کند، این امر موجب می شود سطحی درخشان و صاف را در اختیار داشته باشیم، پولیشر به نوعی نظافت سالن سینما را با درخشان نشان دادن سطح زمین، تکمیل می کند.

پولیشر bionic
پولیشر bionic

کاربرد اسکرابر در محیط بیرونی سالن سینما

صاف بودن و پله ای نبودن قسمت بیرونی سالن سینما این امکان را فراهم می کند تا با بهره گیری از دستگاه اسکرابر، شستشوی سطح زمین با سرعت بسیار بالا انجام می شود. اسکرابر های صنعتی از نظر نحوه کنترل به دو دسته سرنشین دار و دستی تقسیم می شوند که برای محیط سینما مدل دستی بسیار مناسب است؛ همچنین بعضی از مدل های باتری دار ماشین های شستشوی زمین در حین کار صدای بسیار کمی تولید می کنند و می توان در زمان پخش فیلم نیز محیط های بیرون سالن سینما را نظافت کرد.

نظافت سطح زمین با اسکرابر

با بکارگیری دستگاه های نظافت صنعتی سرعت نظافت بالا می رود و نتیجه دلخواه حاصل خواهد شد. برای استفاده از این دستگاه ها نیازی به چندین نیروی انسانی نیست و یک نیرو می تواند تمامی این کار ها را انجام دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا