مقالات آموزشی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع گوناگون

دستگاه جاروبرقی صنعتی وسیله ای برای مکش زباله های ریز و درشت از روی سطوح می باشد و در انواع تک فاز و سه فاز تولید می شود. این دستگاه قادر به مکش مواد جامد و مایع به صورت جداگانه یا همزمان می باشد. نوعی از جاروبرقی ها طراحی و تولید می شوند که قادر خواهند بود در انواع محیط های صنعتی و خطرناک اقدام به جمع آوری مواد سمی و اشتعال زا کنند.

موارد کاربرد جاروبرقی

جاروبرقی صنعتی، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند برای نمونه در این مقاله برخی از آن ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

فلز کاری

در محیط های فلزکاری ابزار و لوازم مربوط به فلز کاری نیاز به نظافت و نگهداری دارند. تراشه ها و براده های |آهن و فلز به منظور انجام عملیات بازیافت و نظافت محیط باید جمع آوری شوند. به منظور افزایش ایمنی و حفظ کارایی دستگاه، جاروبرقی صنعتی مجهز به جدا کننده می باشد که از تماس مواد جاروب شده با سطح فیلتر جلوگیری می کند. همچنین در برخی از مدل ها امکان جدا سازی مواد مایع و جامد درون مخزن جاروبرقی امکان پذیر است. طراحی و تولید جاروبرقی با بدنه های فولادی و آلومینیومی موجب می شود که در این نواحی دچار سایش نشود و دوام بیشتری داشته باشد.

داروسازی

به دلیل وجود مواد خطرناک و حساس احتمال ایجاد انفجار در چنین محیط هایی بسیار زیاد است به همین دلیل باید از تجهیزات با امنیت بالا استفاده کرد. جاروبرقی صنعتی ضد انفجار قادر به جاروب کردن زباله های قابل اشتعال هستند و مناسب چنین محیط های حساسی می باشد

صنایع پلاستیک و لاستیک

برای جمع آوری قطعات ریز پلاستیک حاصل از فرآیند قالب ریزی در صنایع پلاستیک و لاستیک سازی از جاروبرقی صنعتی استفاده می شود. این مواد برای عملیات بازیافت مورد استفاده جمع آوری می شوند.

صنایع غذایی

محیط های صنایع غذایی باید بسیار بهداشتی باشند، تمامی دستگاه ها باید به طور مرتب مورد نظافت قرار بگیرند. همچنین ممکن است در این صنایع به دلیل وجود تراکم بالای مواد آلی محیطی انفجاری به وجود بیاید. جاروبرقی ضد انفجار با لوازم و محفظه استیل مجهز به لوازم جانبی مناسب برای تماس با مواد غذایی در این صنایع کاربرد دارد. همچنین با توجه به وجود مواد پودری در این صنایع باید از فیلتر چند مرحله ای استفاده شود.

قهوه سازی

تمامی مراحل و فرآیند تولید در قهوه سازی باید دارای یک خط انتقال ثابت باشند. انتقال پنوماتیک قهوه در این صنایع به کمک جاروبرقی صنعتی صورت می گیرد. این جاروبرقی ها بدنه و محفظه استیل دارند و لوازم جانبی آن ها سازگار با تماس با مواد غذایی ساخته شده است.

مصارف کشاورزی

زباله ها و کودی که در فعالیت های کشاورزی تولید می شود باید به طور مرتب مورد نظافت قرار بگیرند تا سطح بهداشت مناسبی در این محیط ها حاکم باشد. این مواد همچنین می توانند مورد بازیابی قرار بگیرند. استفاده از جاروی صنعتی مجهز به محفظه بزرگ برای این نواحی بسیار مناسب می باشد.

جمع آوری مواد مضر و سمی

در برخی از محیط های کاری که با سرب و مواد مضر دیگر در ارتباط است برای اینکه سلامت افراد در این محیط ها با خطر مواجه نشود. باید از جاروبرقی با فیلتراسیون چند مرحله ای و با قابلیت جمع آوری ذرات در ابعاد میکرو استفاده شود.

کارخانجات صنعتی بزرگ و جاروبرقی صنعتی

در کارخانجات با میزان تولید بالا بطور معمول حجم عظیمی از زباله ها و ضایعات تولید می شود. به منظور حفظ کارایی لازم دستگاه ها و نظافت محیط، این زباله ها بایستی بطور مداوم جمع آوری شوند. مکنده صنعتی با عملکرد عالی و مخزن با ظرفیت بالا به همراه حمل آسان آن روی محور چرخ دار بوسیله نیروی خدماتی، در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا