مقالات آموزشی

کاربرد فرش شوی در ادارات با کفپوش موکت

در ادارات، فرش ها و موکت ها در معرض آلودگی ها و اتفاقاتی مانند ریزش مایعات و رد کفش و گرد و غبار می باشند. نظافت فرش و موکت به راحتی قابل انجام نیست و باید با روش های مشخصی شستشو شوند. از همین رو، به منظور شستشوی انواع فرش و موکت استفاده از دستگاه فرش شوی بسیار کاربردی است. در ادامه این مقاله به شرح مختصر این دستگاه و روش کار آن پرداخته می شود.

 

معرفی دستگاه موکت شوی

موکت شویاین دستگاه به منظور نظافت و شستشوی بهینه سطوح فرش و موکت طراحی شده است. برخی از آلاینده های موجود در موکت و فرش منجر به آسیب دیدن الیاف و بافت فرش شده و به مرور زمان دچار پوسیدگی می شود. انجام مداوم و بهینه نظافت و شستشوی فرش می تواند به افزایش عمر آن و جلوه زیبایی منزل کمک به سزایی کند. دستگاه فرش شوی مجهز به سامانه پاشش آب و مواد شوینده، مکنده و خشک کن و برس می باشد. این دستگاه می تواند با پاشش آب و ماده شوینده بر روی سطح آلوده فرش و برس زنی آلاینده را از سطح جدا نموده و به کمک مکنده خود آن را از روی فرش جذب کند.

 

روش های نظافتی دستگاه فرش شوی

نظافت و شستشوی فرشآلودگی های سطوح فرش با توجه نوع و میزان نفوذ نیازمند روش های مشخص است. آلاینده های جامد و سطحی سختی بالایی ندارند و به راحتی جمع آوری می شوند. به همین منظور جهت  مقابله با این ذرات و آلودگی ها پیشنهاد می شود تا از سامانه مکنده دستگاه فرش شوی استفاده گردد. در مقابل، آلاینده های تر و آثار به جا مانده از مایعات و همچنین آلودگی هایی که به عمق بافت فرش نفوذ کرده اند به راحتی از سطح پاک نخواهند شد. برای شستشو و حذف این آلودگی ها نیازمند پاشش آب و در برخی از آلاینده های خیلی سخت، پاشش مواد شونده است. پس از آن که سطح آلودگی با آب یا مواد شوینده پوشانده شد به وسیله برس دستگاه تمیز می شود و در انتها به کمک مکنده دستگاه موکت شوی سطح مورد نظر خشک و اثر باقی مانده جذب می شود.

 

راهکارهایی برای جلوگیری از ورود آلودگی

نظافت و شستشوی موکتروش های متداول و کاربردی جهت جلوگیری از ورود آلودگی به داخل منزل و فرش ها کمک می کند تا حد الامکان از تولید آلاینده و زحمت حذف آن کاسته شود. یکی از راهکارهای موثر ممانعت از ورود کفش ها به داخل محیط اداره می باشد. با توجه به آن که گرد و غبار بیشتر بر روی سطوح کف می نشیند، از این رو شستشوی کف امری ضروری محسوب می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا