مقالات آموزشی

تحول در بهداشت و تمیزی با دستگاه اسکرابر اتوماتیک

پاکیزگی و بهداشت عنصری جدایی ناپذیر از زندگی همه انسان ها است و رعایت تمام اصول و جنبه های بهداشتی ضرورت دارد. میزان رفت و آمد، حجم و نوع فعالیت ها در یک محیط بر تولید آلودگی تأثیر مستقیم دارد و بی توجهی به نظافت و حذف مؤثر آلودگی ها، وضعیت تمیزی و بهداشت محیط در وضعیت غیرقابل و نامطلوب قرار می گیرد. چگونگی نظافت، شستشو و ضدعفونی سازی بخش های مختلف یک محیط به ساختار و نوع کاربری آن محیط بستگی دارد که جهت انجام این کار مواد و تجهیزات متنوعی به کار گرفته می شود. یکی از فرآیندهای ضروری که برای نظافت همه محیط ها انجام می پذیرد شستشوی سطوح کف می باشد و دستگاه اسکرابر اتوماتیک به عنوان بهترین ابزار برای شستشو و خشک نمودن سطوح زمین شناخته می شود.

 

همه آن چه که باید درباره نظافت سطح زمین بدانیم

شاید این گونه تصور شود تمیز نمودن سطح زمین امری آسان است که با یک تی کشیدن ساده آلودگی از بین می رود، حال آن که برخلاف تصور تی های رشته ای بیش از آن که سبب تمیزی شوند، آلودگی را در محیط پخش می کنند‌؛ اما این اتفاق چگونه رخ می دهد؟ شیوه های به کار گرفته شده برای نظافت سطح زمین آلاینده ها باید به طور کامل از محیط حذف شوند، نیروهای انسانی احساس ناراحتی و ناامنی نداشته باشند و از طرف دیگر به کفپوش ها آسیبی نرسد. این نکات نشان می دهد بهره مندی از دستگاه زمین شوی صنعتی برای شستشوی سطوح کف به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، چه میزان حائز اهمیت است.

 

نحوه کارکرد دستگاه اسکرابر اتوماتیک

نحوه کارکرد دستگاه اسکرابردستگاه اسکرابر یا کفشوی یک تجهیز مکانیزه نظافتی و کاملاً متفاوت با روش های سنتی است که برای شستشوی عمیق، ایمن و بهداشتی سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر ویژگی های خاص و متمایز کننده ای دارد که به برقراری محیط بهداشتی و پاکیزه کمک نموده و احساس خستگی و آزردگی برای کاربران به وجود نمی آورد. همه دستگاه های زمین شوی صنعتی مجهز به برس یا برس هایی هستند که با سایش سطح زمین آلاینده ها را از آن جدا نموده بدون آن که سطح صدمه ای برسد. از طرف دیگر برای این دستگاه یک سیستم مکش طراحی شده که آب و محلول شوینده مصرف شده را از محیط جمع آوری می نماید و به همین دلیل به جای آن که آلودگی های موضعی را روی سطح پخش کند آن را از محیط حذف می گرداند.

 

انواع دستگاه اسکرابر صنعتی

انواع دستگاه اسکرابر صنعتیتفاوت در طراحی، ساخت و متراژ محیط های گوناگون محدودیتی در استفاده از دستگاه های کفشوی ایجاد نکرده چرا که این رده از تجهیزات مکانیزه نظافتی در مدل ها و اندازه های متنوعی طراحی و تولید شده اند که امکان نظافت عمیق هر محیطی را به آسانی فراهم می آورند. همه این دستگاه ها عملکردی مشابه دارند و تفاوت ها در ظرفیت و کارایی است.

اسکرابر دستی : کفشوی دستی دارای ابعاد مناسب برای شستشوی سطوح کف در محیط های کوچک، متوسط و متراکم می باشد، به وسیله برق یا باتری تغذیه می شود و کاربر برای هدایت پشت دستگاه می ایستد.

اسکرابر خودرویی : در مقایسه با مدل های دستی این رده از کفشورها یعنی کفشوی خودرویی ظرفیت بیشتر و پهنای نظافت برخوردار هستند، همانند یک خودرو هدایت می شوند و شستشوی سطوح وسیع را در بهترین حالت به انجام می رسانند.

 

نظافت انواع کفپوش

نظافت انواع کفپوش با زمین شوی صنعتییکی از ویژگی های منحصر به فرد اسکرابر صنعتی قابلیت شستشوی انواع سطوح و کفپوش های می باشد. سنگ، سرامیک، اپوکسی، بتن، کاشی، موزاییک و … از جمله سطوحی هستند که به وسیله کف شوی صنعتی شستشو می گردند. متناسب با میزان حساسیت سطح و شدت آلودگی برس های نرم، استاندارد و زبر بر روی دستگاه نصب شده و سطح را شستشو می دهد.

 

چرا باید دستگاه اسکرابر اتوماتیک جایگزین روش های سنتی گردد؟

جایگزینی روش های سنتی با کفشوی صنعتیدلایل زیادی برای انتخاب دستگاه اسکرابر اتوماتیک و جایگزینی آن به جای سطل و تی قدیمی وجود دارد. استفاده از تی های رشته ای و یک سطل آب چه برای محیط های کوچک و محدود چه برای محیط های بزرگ و وسیع مناسب نبوده و باید کفشوی مکانیزه به کار گرفته شود. اسکرابر دستگاهی بسیار بهداشتی است که امکان استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده به همراه آن وجود دارد و به دلیل برخورداری از مخزن آب کثیف اجازه نمی دهد آب آلوده دوباره به چرخه شستشو راه پیدا کند. علاوه بر همه این مزایا کاربران فقط نیمی از زمان نظافت دستی را صرف شستشو با اسکرابر می نمایند. به این ترتیب در وقت، هزینه و انرژی به میزان زیادی صرفه جویی به عمل می آید. اسکرابر دستگاهی سازگار با محیط زیست به شمار می آید چرا که مصرف آب و مواد شوینده را کاهش می دهد و برای دست یابی به تمیزی بیشتر لزومی به استفاده بیشتر از آب و شوینده نخواهد بود چرا که نیروی مکانیکی برس بهداشت مورد نیاز را تأمین می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا