دسته‌بندی نشده

نظافت مراکز تجاری و فروشگاه ها

نظافت مراکز تجاری و اهمیت آن

نظافت مراکز تجاری، یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مسایل در جذب و ایجاد حس مثبت در مشتریان است. در محیط‌های عمومی و پر رفت و امد مانند یک مرکز خرید، اولین مسئله‌ای که توجه مردم را جلب می‌کند نظافت محیط است. در مراکز خرید و فروشگاه‌ها، روزانه افراد زیادی تردد می‌کنند و ترافیک رفت و آمد در آن‌ بالا است. نظافت مجتمع تجاری باید بطور پیوسته و مداوم انجام شود تا بتوان همیشه سطحی عاری از آلودگی داشت.

برای شستشوی اصولی مرکز خرید بهتر است دو فاکتور مهم را همواره مد نظر قرار داد. این موارد عبارتند از:

  1. سرعت نظافت
  2. کیفیت نظافت

همانطور که مطرح شد دو عامل سرعت و کیفیت نظافت، تاثیر چشم‌گیری در بهبود شرایط محیطی دارند و علاوه بر ایجاد محیطی مطبوع و دلنشین، ایمنی کارکنان و مشتریان را نیز افزایش می‌دهد.

 

فضاهای مهم در نظافت و شستشو مرکز خرید

 

نظافت صنعتی پاساژ

 

برای نظافت مراکز خرید، باید ابتدا بدانیم چه مکان‌هایی وجود دارد که نیاز به نظافت دارند. در هر مجتمع تجاری بخش‌های مختلفی وجود دارد که با تقسیم‌بندی آن‌ها می‌توان مدیریتی صحیح در راستای نظافت انجام داد. هر کدام از این بخش‌ها در یک سطح استانداردی از بهداشت قرار می‌گیرند.

برای مثال سطوح کف یک فروشگاه باید همواره تمیز و عاری از هرگونه آلودگی یا زباله باشد. علاوه بر ان محوطه فروشگاه یا مرکز خرید به طور مرتب و روزانه نیاز به نظافت دارد.

حفظ بهداشت یک مکان عمومی در سطح بالا، میزان رضایتمندی مشتریان را افزایش می‌دهد. در ادامه به مهم ترین بخش هایی که در یک مجتمع تجاری نیاز به نظافت دارنذ اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

  • سطوح کف راهرو‌ها و مغازه‌ها
  • سرویس‌های بهداشتی
  • پارکینگ مجتمع
  • محوطه بیرونی فروشگاه
  • نمای ساختمان و شیشه‌ها
  • پله برقی

الویت و تعداد دفعات نظافت در هر یک از این مکان‌ها متفاوت است و علاوه بر آن هر کدام دارای درجه‌بندی خاصی از نظافت هستند. لازم به ذکر است که برای نظافت مراکز تجاری و هرکدام از این بخش‌ها‌، به دستگاهی خاص با عملکردی مناسب با نوع آلودگی نیاز است.

۵ دستگاه کاربردی مهم برای نظافت صنعتی پاساژ

همان طور که اشاره شد، یکی از روش های مکانیزه و کاربردی در نظافت صنعتی، استفاده از تجهیزات و دستگاه های نظافتی صنعتی است. همچنین لازم به ذکر است که برای نظافت یا شستشوی هر قسمت باید از دستگاه مخصوصی استفاده شود. در ادامه به معرفی مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه ها، در راستای نظافت مراکز خرید اشاره خواهیم کرد.

کاربرد اسکرابر صنعتی در شستشوی کف مراکز خرید

 

کاربرد اسکرابر در نظافت مراکز خرید

یکی از آلوده‌ترین سطوح در مجتمع‌های تجاری، کف راهروها و معابر، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها است. به دلیل ازدیاد عبور و مرور، این سطوح به نظافت دائم نیاز دارد. برای این امر باید از روشی استفاده کرد که تمامی سطوح به طور عمقی پاکسازی شود. برای داشتن یک سطح تمیز و براق، و عاری از هر گونه آلودگی، استفاده از اسکرابر صنعتی پیشنهاد می‌شود.

زمین شوی صنعتی یک دستگاه نظافتی است که همزمان سطوح کف را شستشو و خشک می‌کند. سطح بالای کیفیت نظافت، موجب افزایش و ارتقای بهداشت و ایمنی کارکنان و همین‌طور مشتریان می‌شود. همچنین این مسئله از انتشار آلودگی به قسمت‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

عملکرد واترجت در شست و شوی پاساژ ها

 

کاربرد واتر جت در نظافت پاساژ

تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید مجهز به پارکینگ هستند. در پارکینگ‌ها به دلیل تردد اتومبیل‌ها و انواع وسایل نقلیه، سطوح کف عموما چرب و روغنی می‌شود. این چربی و آلودگی، در اثر گذر زمان لایه چسبنده‌ای را ایجاد کند. برای نظافت این نوع آلودگی‌ها می‌توان از کارواش صنعتی یا واترجت استفاده کرد.

دستگاه کارواش با پاشش قوی و ایجاد فشار بالای آب بر روی سطوح، آلودگی‌ها را جدا کرده و سطحی تمیز و پاکیزه ایجاد می‌نماید.

کاربرد سوییپر در نظافت نظافت فروشگاه های زنجیره ای

برای حفظ نظافت محوطه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید، سوییپر یا همان جاروب شهری بسیار مناسب است. این دستگاه به طور مکانیزه هر گونه، زباله ریز و درشت را از روی زمین جارو کرده و آلودگی‌ها را وارد مخزن خود می‌کند.

سوییپرها به دو صورت دستی و یا سرنشین‌دار هستند که بسته به وسعت محوطه مورد نظر، می‌توان دستگاه مناسب را انتخاب کرد. سرعت بالا و سهولت استفاده از این دستگاه، روند نظافت فروشگاه‌های زنجیره ای را سرعت می‌بخشد. علاوه بر نظافت محوطه، شستشو پارکینگ هم به وسیله سوییپر‌ها امکان‌پذیر است.

عملکرد نماشوی در نظافت پاساژ

امروزه در طراحی نمای بسیاری از ساختمان‌ها یا مراکز تجاری از شیشه استفاده می‌شود. شیشه‌های نمای ساختمان همواره در معرض باد، باران و سایر عوامل محیطی قرار دارد. به دلیل جای‌گیری شیشه‌ها در نما و ارتفاع، نظافت آن‌ها چالش‌های فراوانی دارد. برای این منظور می‌توان از دستگاه نماشوی استفاده کرد.

این دستگاه مجهز به بازوی بلندی است که به‌راحتی می‌تواند شیشه‌ها را با آب و مواد شوینده، در دمای مناسب شستشو کند.

کاربرد جاروبرقی صنعتی در پاکسازی و نظافت مجتمع های تجاری

در راستای نظافت صنعتی پاساژ، استفاده از یک مکنده صنعتی از ضروریات است. برای مکش زباله‌های درشت و غبار، از محوطه داخلی مرکز خرید، فروشگاه‌ها، راهروها و محوطه رستوران‌ها، به یک جاروبرقی صنعتی نیاز است تا براحتی سطوح مختلف را تمیز و عاری از هرگونه آلودگی کند. این مکنده مجهز به یک مخزن بزرگ است و قدرت مکش بالای آن، بازدهی این محصول را افزایش می‌دهد.

نحوه نظافت فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خرید

 

در نظافت مجتمع تجاری، پیوستگی و نظم در نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است. تمامی سطوح کف باید همواره تمیز و براق باشد. نظافت یک محیط عمومی همواره موجب ایجاد حس رضایت در مشتریان و مراجعین می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که برای امر نظافت صنعتی پاساژ یا مراکز خرید وجود دارد، هم‌زمانی عبور و مرور با پروسه نظافت است. در روش‌های سنتی نظافت، شستشو با تی دستی عملا باعث انتقال الودگی از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌شود.

علاوه بر آن به دلیل گستردگی فضا، پروسه شستشو بسیار وقت‌گیر است. در روش‌های دستی و سنتی تنها زمانی می‌توان به نتیجه نسبتا مطلوبی رسید که عمل نظافت خارج از تایم رفت و آمد انجام شود. این روش امکان پیوستگی نظافت را از کارمندان می‌گیرد.

برای رفع این معضل و رسیدن به یک سطح استانداردی از بهداشت، نیاز به تجهیزات نظافت صنعتی، بسیار احساس می‌شود. استفاده از انواع اسکرابر در نظافت مجتمع تجاری، باعث تسریع در روند ضدعفونی شده و پروسه نظافت در طول روز بطور مستمر انجام می‌شود. علاوه بر آن کیفیت نظافت و شستشو در مکان‌های عمومی بالاتر می‌رود. این امر می‌تواند تفاوت بزرگی در نظافت و بهداشت محیط ایجاد نماید.

 

مزایای استفاده از تجهیزات صنعتی در نظافت مراکز تجاری

مشاوره خرید انواع دستگاه نظافت صنعتی

نظافت مراکز خرید

جایگزین شدن نظافت صنعتی به جای روش‌های سنتی، مزیت‌های فراوانی دارد. این تجهیزات بطور تخصصی برای شستشو و یا نظافت در صنعت طراحی شده‌اند و مکانیزه بودن آن‌ها باعث می‌شود که در بیشتر صنایع کاربردی باشند.

از جمله مزایای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش سرعت عملیات پاکسازی
  • بهبود کیفیت شستشو و رسیدن به سطوحی صاف و براق و پاکیزه
  • کاهش مصرف آب به دلیل عملکرد مکانیزه دستگاه‌های نظافتی
  • کاهش استفاده از نیروی انسانی در روند نظافت
  • کاربری آسان و ساده

در مجموع تمام ویژگی‌های ذکر شده باعث افزایش راندمان و بازدهی در شستشو و نظافت مرکز خرید می‌شود. همین امر مدیریت یک مجموعه را به سمت استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی سوق می‌دهد.

در پی نظافت بالای یک مرکز خرید، میزان بازدید از مجموعه افزایش می‌یابد. بنابراین خرید ماشین‌آلات نظافتی، از نظر اقتصادی هم توجیه‌پذیر است.

راهنمای انتخاب دستگاه نظافتی برای فروشگاه ها و پاساژها

شرکت توسعه صنعتی و بازرگانی ابراهیم، با ارائه انواع تخصصی و پیشرفته از تجهیزات نظافت صنعتی، همراه همیشگی صنایع در امر نظافت بوده است. نظافت مجموعه شما و پایداری آن تخصص ما است. کارشناسان مجرب شرکت ابراهیم با کارشناسی رایگان و بازدید از مجموعه شما، بهترین و مناسب‌ترین دستگاه‌های خود را به شما ارائه می‌دهند.

شما همچنین می‌توانید برای دیدن نمونه‌های بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در امر خرید محصولات راهنمایی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا