مقالات آموزشی

سویپر صنعتی دستگاهی مناسب جهت نظافت بهینه محیط

امر نظافت در هر محیط صنعتی، تجاری و شهری، جزء مهم ترین امور به حساب می آید. یک محیط تمیز و عاری از آلودگی، با حفظ زیبایی و تمیزی محیط کار یا تجارت، سلامت افراد را تضمین می نماید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در دنیا، در همه بخش ها رشد چشم گیری بوجود آمده است. تجهیزات نظافتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در دنیای امروز شاهد دستگاه های نظافتی کارآمد و پیشرفته ای هستیم. سویپر صنعتی از جمله این دستگاه هاست که به کمک برس های خود و به سهولت محیط را نظافت می نماید. در این مقاله به بررسی ویژگی های این دستگاه و نقش آن در نظافت بهینه محیط پرداخته می شود.

 

سویپر صنعتی و مزایای استفاده از آن

سوییپر صنعتیدستگاه سویپر صنعتی، از تجهیزات کارآمد جهت جمع آوری زباله ها و گرد و خاک محیط می باشد. این دستگاه به روش های مکانیکی و مکشی زباله ها را جمع آوری می کند. در مدل های مکانیکی که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود، برس های مرکزی و جانبی وظیفه جمع آوری زباله و انتقال آن ها به مخزن را بر عهده دارند. سوییپر های صنعتی بخصوص در مدل های خودرویی با سرعتی چندین برابر روش دستی، محیط را تمیز می نمایند. در پایان عملیات، محیط به خوبی پاکیزه و بهداشتی شده و سلامت کارکنان و افراد دیگر تضمین می شود. در نتیجه کارکنان محیط های صنعتی، نشاط بیشتری برای انجام امور داشته و بهره وری را افزایش می دهند.

 

دست یافتن به سطح بالایی از استاندارد های نظافتی

سوییپر های صنعتی با تجهیز به سیستم های برس زنی قدرتمند، سیستم فیلتراسیون ذرات ریز و جلوگیری از بازگشت این ذرات به محیط، سطح بالایی از نظافت و تمیزی را فراهم آورده اند. همچنین این دستگاه ها توانایی از بین بردن زباله های ریز و درشت، دوده ها و گرد و خاک را دارند، به همین دلیل تجهیزات کارآمدی جهت نظافت معابر شهری و صنعتی به حساب می آیند.

 

ساختار محکم و با دوام

سویپر شهریساختار دستگاه های سویپر به گونه ای است که افراد تا چندین سال از آن ها استفاده و در هزینه های نظافت صرفه جویی می کنند. البته لزوم این امر بررسی منظم برس ها و نظافت آن ها و رسیدگی به بخش های مختلف دستگاه می باشد. بعلاوه با توجه به استفاده نمودن از این دستگاه ها در محیط های سنگین و سخت صنعتی و جمع آوری حجم بالایی از زباله ها، سویپر می بایست دارای کیفیت و مقاومت و استحکام بالایی باشد. بنابراین افراد باید در خرید آن ها، در کیفیت و ساختار بخش های مختلف دقت نمایند.

 

کاربری آسان

سویپر ها در دو مدل دستی و خودرویی تولید می شوند. سوییپر های دستی برای هدایت نیاز به آموزش خاصی نداشته و به راحتی قابل استفاده اند. برای هدایت سوییپر های خودرویی نیز کاربر بر روی صندلی نشسته و به کمک اهرم ها و کلید های کنترلی، عملیات را انجام می دهد. بنابراین کاربر نیاز به آموزش چندانی نداشته و به سرعت کار کردن با دستگاه را فرا می گیرد.

 

هزینه پایین تعمیر و نگهداری

دستگاه سوییپر در نگاه اول خرید یک دستگاه سویپر صنعتی عاقلانه نبوده و هزینه زیادی را می طلبد. اما در دراز مدت افراد با تهیه این دستگاه به کاهش هزینه های نظافتی خود پی می برند. علت این امر توانایی دستگاه و سرعت بالای عملکرد ، به حداقل رساندن هزینه نیروی خدماتی و طول عمر بالای آن می باشد. همچنین نظافت و بررسی آسان و سریع برس ها و بخش های مختلف دستگاه بعد از هر روز کاری و هزینه پایین تعمیر و نگهداری، مزایای دیگر سویپر ها در این ارتباط می باشند. سویپر ها با بررسی منظم و دقیق برس ها و تخلیه به موقع مخزن توسط کاربر، به ندرت نیازمند تعمیر و نگهداری هستند و در هزینه ها صرفه جویی می نمایند.

 

ایمنی بالا

امروزه یکی از موارد مهمی که در حین استفاده از تمامی تجهیزات و دستگاه ها می بایست تامین شود، ایمنی کاربر و دیگر افراد است. سویپر ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به منظور کاهش خطرات و آسیب های احتمالی ناشی از برخورد با موانع یا افراد در حال عبور، نیازمند رعایت نکات ایمنی هستند. استحکام بدنه سوییپر های خودرویی و قرار گرفتن کاربر در بخش جلویی آن از جمله این موارد می باشد. وقتی کاربر در جلوی دستگاه قرار گرفته باشد، به خوبی محیط را رصد نموده و از برخورد با موانع و افراد جلوگیری می نماید. عدم نیاز به آموزش خاص و پیچیده نیز، موجب شده تا خطرات احتمالی کار با دستگاه به حداقل برسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا