دسته‌بندی نشده

معرفی ۳ دستگاه کاربردی در نظافت دانشگاه ها

نظافت دانشگاه و مراکز آموزشی و اهمیت آن

نظافت دانشگاه و حفظ بهداشت مراکز آموزشی از جمله موارد مهم و حائز اهمیت برای سلامت دانشجویان و کارکنان این مراکز است. همان‌طور که می‌دانید دانشجویان، اساتید و کارکنان، زمان زیادی در طول روز را در این مراکز می‌گذرانند. بنابراین حفظ محیط بهداشتی و پایداری آن باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

برای پایداری این شرایط در راستای نظافت دانشگاه ها، نیاز مبرم به نظافت روزانه احساس می‌شود. با توجه به این که در مراکز آموزشی تردد و رفت و آمد در بازه زمانی طولانی صورت می‌گیرد، ممکن است برای پروسه نظافت، چالش‌های مختلفی وجود داشته باشد. به کارگیری روش های سنتی به دلیل وقت گیر بودن، بازدهی مناسبی نخواهد داشت.علاوه بر آن از آن‌جایی که محیط های دانشگاهی پر رفت و آمد هستند، نظافت باید بعد از خروج دانشجویان انجام شود. تمامی موارد گفته شده باعث می‌شود که عمل نظافت، پیوسته و در طول روز صورت نگیرد.

در ادامه به بررسی چالش ها و روش های جایگزین و کارآمد برای نظافت دانشگاه ها میپردازیم:

اهمیت نظافت دانشگاه و مراکز آموزشی

همان‌طور که در ابتدا عنوان شد، نظافت دانشگاه ها و مراکز آموزشی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. دانشگاه ها و محیط های آموزشی همواره ترافیک بالایی در رفت و آمد دارد. تعداد زیادی از دانشجویان از راه های دور و نزدیک در دانشگاه حاضر می‌شوند و  به القوه می‌توانند با خود آلودگی‌هایی را جابه جا کرده و وارد مجموعه کنند. به همین دلیل افراد حاضر در مجموعه، همواره در معرض انواع آلودگی‌ها و یا انتشار عوامل میکروبی قرار دارند. برای رفع آلودگی ها و جلوگیری از اپیدمی شدن آن باید راهکارهایی اندیشید.

زیرا در صورت عدم نظافت به شکل روزانه، شاهد انباشت آلودگی در فضاهای مختلف دانشگاه خواهیم بود. بنابراین برای جلوگیری از انتشار زباله و آلودگی بسیار مهم است که یک برنامه روزانه نظافت تنظیم شود. با برنامه ریزی دقیق و پیوسته می‌توان همواره سطوحی تمیز و محیطی پاکیزه را برای دانشجویان ایجاد کرد.

بخش های قابل نظافت در یک مرکز دانشگاهی

محیط اموزشی و دانشگاهی، فضاهای مختلف و متنوعی دارد. در تمامی این بخش ها هر روزه تعداد زیادی از د انشجویان و اساتید تردد می‌کنند. بنابراین برای حفظ و ماندگاری بهداشت، باید هر روزه نظافت شوند. تعدادی از این بخش ها عبارتند از:

  • راهروها و معابر
  • سالن غذاخوری
  • سالن اجتماعات
  • سالن ورزشی
  • کلاس‌ها و مراکز آزمایشگاهی
  • فضای سبز و محوطه دانشگاه
  • نمای ساختمان و تابلوها

مزایای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی همچون اسکرابر‌ها و جاروبرقی‌ها و… در نظافت دانشگاه ها مزایای بسیاری را به همراه دارد. در ادامه به تعدادی از این مزایا را نام میبریم:

  • تسریع در روند نظافت و صرفه‌جویی در زمان
  • افزایش کیفیت نظافت
  • کاهش استفاده از نیروی انسانی
  • کاهش هزینه‌های نظافت
  • افزایش بهداشت عمومی
  • کاهش شیوع بیماری‌های عفونی
  • افزایش حس رضایت‌مندی در دانشجویان و کارکنان

۴ دستگاه کاربردی برای نظافت دانشگاه ها

برای نظافت دانشگاه ها و محیط پیرامون آن، می‌توان از تجهیزات نظافت صنعتی استفاده کرد. این تجهیزات به شکلی تخصصی عمل کرده و باعث می‌شود که پروسه نظافت علاوه بر کیفیت بالا، با سرعت بیشتری نیز انجام شوند.

که به اختصار در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

اسکرابر و نقش آن در شست و شوی سالن ها و راهروها

اسکرابر نظافت آموزشگاه
اسکرابر نظافت آموزشگاه

تقریبا تمامی بخش‌های یک دانشگاه شامل راهروها و کف کلاس‌ها و سالن‌های مختلف باید در تمام طول روز به طور مرتب نظافت شوند. اسکرابر یا همان کف شوی صنعتی برای این امر بسیار مناسب است. عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که در مدت زمان کوتاهی می‌توان بخش وسیعی از سطوح کف را نظافت کرد.

این دستگاه به طور هم‌زمان آب و مواد شوینده را بر روی سطح پاشش کرده و با شاسی تی فولادی تعبیه شده در پشت دستگاه آب و آلودگی‌های باقی‌مانده را بلافاصله از روی سطح جمع‌آوری و خشک می‌کند و در نهایت به کاربر سطحی تمیز و پاکیزه می‌دهد.

استفاده از اسکرابر در نظافت دانشگاه‌ها باعث می‌شود که در مدت زمان کوتاهی تمامی سطوح را مورد نظافت قرار داد. همین‌طور این دستگاه مصرف آب را در حد بسیار بالایی کاهش می‌دهد. علاوه بر این ها، کاربر می‌تواند به تنهایی تمامی سطوح را تمیز کند و نیاز به وجود نیروهای متعدد انسانی نیست.

استفاده جاروبرقی در نظافت سالن های همایش

عموما در مراکز دانشگاهی سالن‌هایی برای همایش‌ها و تجمعات وجود دارد. با توجه به اندازه و گستردگی سالن‌های همایش، نظافت آن‌ها می‌تواند بسیار زمان بر باشد.کف این سالن‌ها معمولا پوشیده از موکت یا کفپوش‌های نرم است که ممکن است گرد و خاک و ذرات مختلف در الیاف آن‌ها جمع شود.

برای نظافت این سطوح جاروبرقی صنعتی بهترین گزینه است. زیرا با قدرت بالای مکش به راحتی آلودگی‌ها و ذرات ریز و درشت را از لابه‌لای الیاف بیرون کشیده و وارد مخزن می‌کند. بنابراین استفاده از جاروبرقی‌ها می‌تواند زمان و تلاش مورد نیاز برای نظافت سالن‌ها را به مقدار زیادی کاهش دهد.

یکی دیگر از مزیت‌های مکنده صنعتی در نظافت سالن‌های همایش، قابل حمل بودن آن‌هاست. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که براحتی تمام نقاط دور از دسترس را به راحتی نظافت کند.

سوییپر و کاربرد آن در نظافت محوطه دانشگاه ها و مراکز آموزش و فرهنگی

سوییپر نظافت دانشگاه
سوییپر نظافت دانشگاه

دانشگاه ها و مراکز آموزشی اغلب دارای فضای سبز و محوطه‌های باز برای عبور و مرور دانشجویان و یا پارک ماشین‌هایشان هستند. در این محوطه به دلیل ازدیاد رفت و آمد، پسماند‌ها و زباله‌هایی پراکنده می‌شود. برای جلوگیری از انتشار آلودگی و جمع‌آوری این پسماند‌ها نیاز به سوییپر یا همان جاروب محوطه است.

یک روش کارآمد و بسیار کاربردی برای حفظ نظافت و پاکسازی محوطه دانشگاه، استفاده  از سوییپر یا همان جاروب محوطه است.سوییپر می‌تواند به راحتی ذرات زباله، برگ‌ها، خاک و سایر آلودگی‌هارا از سطوح مختلفی همچون پیاده‌رو‌ها، پارکینگ‌ها، فضای سبز و معابر جمع‌آوری کند.

استفاده از سوییپر می‌تواند روند نظافت محوطه و فضای سبز را سریع‌تر کرده و باعث ایجاد فضایی مطبوع برای دانشجویان و همین‌طور کارمندان شود.

واترجت و نظافت نمای ساختمان

واترجت نظافت محیط دانشگاه
واترجت نظافت محیط دانشگاه

نمای ساختمان و تابلو های نصب شده در محوطه و یا جدول ها و تیر برق ها، همواره در معرض هوای آزاد هستند. تمامی موارد ذکر شده تحت تاثیر گرد و غبار آلوده می‌شوند و باید به طور دوره ای نظافت شوند. عدم نظافت آنها باعث ایجاد تصویری نامناسب در ذهن افراد میشود. برای نظافت این بخش از داننشگاه ها، می‌توان از واترجت صنعتی استفاده کرد.

دستگاهی که با پاشش آب و مواد شوینده میتواند سطوح مورد نظر را تمیز کند. کارواش صنعتی با قابلیت تنظیم دبی و قدرت پاشش آب، به راحتی آلودگی‌های چسبده و یا رسوب کرده در سطوح مختلف را جدا می‌کند. یکی از ویژگی‌هایی که این دستگاه را از روش‌های سنتی متمایز می‌کند، صرفه جویی در مصرف آب است. علاوه بر آن سهولت استفاده از آن موجب می‌شود که کابر به آن آموزش چندانی نیاز نداشته باشد.

استفاده از تجهیزات صنعتی در کاهش هزینه نظافت محیط دانشگاه

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی، در نظافت دانشگاه ها و مجموعه‌های مشابه می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. شاید در ابتدا این‌طور به نظر بیاید که دانشگاه یا مرکز آموزشی، متحمل هزینه گزافی خواهد شد. اما با بررسی‌های دقیق متوجه می‌شوید که کاربرد این تجهیزات موجب صرفه‌جویی در وقت، مقدار آب مصرفی و مواد شوینده و همین‌طور کاهش استفاده از نیروی انسانی می‌شود.

بنابراین این مسئله از نظر اقتصادی بسیار توجیه پذیر است. علاوه بر این تمامی سطوح به طور روزانه و  پیوسته تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است. تمامی موارد فوق میتواند در کاهش هزینه‌های نظافت دانشگاه ها موثر باشد.

راهنمای انتخاب تجهیزات صنعتی در نظافت دانشگاه

شرکت توسعه صنعتی و بازرگانی ابراهیم، با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه فروش و ارائه دستگاه های نظافت صنعتی همراه دانشگاه ها در امر نظافت بوده است. این شرکت در پروسه نظافت مجموعه شما، با معرفی بهترین محصولات خود، و ارائه یک پکیج کامل از تجهیزات مورد نیاز برای نظافت، خیال شما را در امر نظافت آسوده میکند. شما میتوانید برای بازدید از دستگاه ها و کارشناسی رایگان از محل مورد نظر خود با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا