مقالات آموزشی

نظافت همه جانبه خودرو با استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک

نظافت و شستشوی خودرو همیشه یکی از زمان بر ترین و سخت ترین فرایند های نظافتی بوده است. مخصوصا زمانی که با تغییرات جوی و بارش برف و باران مواجه هستیم. در این مواقع شستشوی خودرو نه تنها کاری طافت فرسا به حساب می آید، بلکه آلوده شدن نمای خودرو در مدت کوتاه تمام زحمات ما را به هدر خواهد داد. استفاده از شیوه های نوین نظافت خودرو و به کارگیری دستگاه کارواش اتوماتیک میتواند یکی از راحت ترین، سریع ترین و بهینه ترین شیوه های نظافت همه جانبه خودرو باشد.

در حالت عادی بعد از یک شستشوی خوب خودرو، ماشین در نگاه اول تمیز به نظر میرسد است. با این حال، اگر به دقت به آن نگاه کنید، در بیشتر موارد متوجه گرد و خاک باقیمانده بر بدنه خودرو خواهید شد. این گرد و خاک همیشه پس از شستشوی خودرو به شیوه معمولی یا استفاده از شستشو با فشار آب خالص بدون برس بر بدنه ماشین وجود خواهد داشت.

مزایا و برتری های استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک در شستشو و نظافت خودرو

خرید کارواش صنعتیشستشو و نظافت خودرو با استفاده از شیوه های نوین میتواند باعث سرعت گرفتن و افزایش کیفیت تمیزی بدنه آن شود. این روش ها میتواند استفاده از شستشوی فشار قوی و با پاشش آب و مواد شوینده بر سطح خودرو با دستگاه کارواش صنعتی صورت پذیرد، یا با استفاده از دستگاه شستشوی اتوماتیک خودرو یا کارواش مکانیزه اتوماتیک انجام گیرد. هر دو روش باعث افزایش سرعت و کیفیت نظافت شده و هزینه های شستشوی خودرو را کاهش خواهند داد، با این حال استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک مزایا و برتری های بالقوه ای در شستشوی خودرو ارائه می دهد. از این رو به کار گیری این شیوه در نظافت خودرو های سبک و سنگین میتواند راهکار بهینه تر و مطلوب تری برای نظافت و شستشوی خودرو ها باشد.

دلیل وجود گرد و خاک بعد از نظافت خودرو

برای نظافت و کیفیت مطلوب نظافت چهار عامل توصیف شده است. این چهار عامل شامل زمان، دما، مواد شیمیایی و سیستم های مکانیکی شستشو هستند. وابستگی این عوامل به هم باعث می شود کاستی های یکدیگر را جبران کنند، اما برای نتیجه مطلوب وجود هر چهار عامل ضروری است. آلودگی ساکن، نوعی ذره یا ذرات آلودگی با اندازه ذرات زیر ۲ میکرومتر هستند که به دلیل داشتن بار الکتریکی به سطوح می چسبند. این آلودگی ها حتی با فشار خیلی زیاد که در شستشوی فشار قوی و همچنین با استفاده از مواد شوینده شیمیایی نیز کاملا پاک نمی شود. استفاده از مواد شیمیایی مناسب و فشار آب مناسب شستشوی خودرو را به شکلی مطلوب به انجام رسانده و نتایج خوبی ارائه دهد، اما گرد و خاک ساکن همچنان بر جای خود ثابت مانده اند.

استفاده از سیستم های مکانیکی و برس های چرخشی در دستگاه کارواش اتوماتیک قادر است این گرد و خاک چسبیده بر سطوح خودرو را به شکلی موثر و کارآمد از آن جدا نماید. تماس برس های دستگاه کارواش با بدنه خودرو، به دلیل جنس این برس ها باعث جدا شدن آلودگی ها از بدنه خودرو و چسبیدن آنها به رشته های برس میگردد. این امر باعث نظافت و تمیزی کامل و همه جانبه خودرو خواهد شد.

کاهش احتمال بروز سایش یا خراش توسط برس ها

دستگاه کاوراش اتوماتیک و نظافت خودرو

برخی از دارندگان اتومبیل ترجیح می دهند جهت جلوگیری از بروز خراش یا ساییدگی در رنگ بدنه خودرو، از استفاده برس برای شستن و نظافت آن خودداری کنند. اگر برس و مواد شوینده با کیفیت بالا باشند و فشار آب به درستی تنظیم شود، این ترس بی دلیل است. جنس برس ها و کیفیت ساخت آنها به نحوی است که از بروز آسیب و خراش در بدنه خودرو جلوگیری مینماید. با استفاده از مواد شوینده مناسب و دستگاه کارواش اتوماتیک قادر خواهید بود کیفیت بسیار بالایی از نظافت را در شستشوی خودرو کسب کنید. به طوری که نه تنها آسیبی در بدنه و رنگ خودرو ایجاد نخواهد شد، بلکه به دلیل استفاده از واکس شستشوی خودرو از نشستن گرد و غبار بر بدنه آن نیز جلوگیری خواهد شد.

پیشگیری از بروز خراش بر اثر جابجایی ذرات غبار

سیستم کارواش اتوماتیک، برای شستشوی خودرو به صورت مرحله ای عمل میکند، اولین مرحله در شستشوی خودرو در این دستگاه، پیش شستشو است. در این حالت دستگاه با استفاده از پاشش پر فشار آب گرد و خاک، ذرات ریز چسبیده به بدنه خودرو و گل لای سطحی را نرم کرده و جدا نمودن آن از بدنه خودرو را آسان تر میکند. این امر باعث جلوگیری از ایجاد خراش یا کنده شدن رنگ بدنه خودرو هنگام چرخش برس و شستشو دادن خودرو در مراحل بعدی شستشو خواهد شد.

استفاده از سنسور های هوشمند جهت تعیین فاصله با خودرو

دستگاه کارواش اتوماتیکسیستم هوشمند تشخیص فاصله از بدنه خودرو در دستگاه کارواش مکانیزه و اتوماتیک باعث جلوگیری از برخورد برس ها و سیستم های مختلف شستشوی خودرو با بدنه آن خواهد شد. فاصله گیری در حین شستن بهش های بیرونی همچون آینه ها، آنتن خودرو و چراغ ها، از بروز آسیب و شکستگی در آنها جلوگیری کرده و در عین حال کیفیت مطلوب نظافت خودرو را فراهم خواهد آورد. پس از شستشوی خودرو، با فعال شدن سامانه خشک کن، حفظ فاصله مناسب با استفاده از این سیستم فاصله گذاری و سنسور های هوشمند، از نزدیک شدن بیش از حد دمنده گرمایشی به بده خودرو جلوگیری میکند، در عین حال ذرات آب را کاملا از بدنه جدا نموده و خودرو را خشک میکند.

خرید دستگاه کارواش اتوماتیک و استفاده از آن در نظافت خودرو ها یک شیوه منحصر به فرد در مدیریت زمان و هزینه های شستشوی خودرو بوده و استفاده از آن میتواند مزایای بسیاری برای مجموعه های تجاری، و خدماتی به همراه داشته باشد. در شستشو و نظافت ماشین ها با استفاده از کارواش مکانیزه کیفیت به نحو خوبی مدیریت شده و نگرانی ناشی از بروز خراشیدگی رنگ در حین شستشو برطرف خواهد شد. این روش شستشو تنها روشی است که در واقع آلودگی ها و گرد و غبار ساکن را به طور کامل از بین می برد. شستشوی اتوماتیک و نظافت خودرو بسیار کارآمد تر و بهینه تر از شیوه های دستی خواهد بود. اگر از جمله رانندگانی هستید که برای پاکیزگی و نظافت خودروی خود ارزش قائل هستند، استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک، بهترین گزینه نظافت و شستشوی خودروی شما خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا