مقالات آموزشی

نماشوی ساختمان چیست ؟

نظافت محدود به داخل خانه نمی شود و بخش های بیرونی هم نیاز به شستشو و نظافت دارند. مهمترین نقش در زیبایی فضای خارج از خانه را نمای ساختمان دارد. معمولا بعد از گذشت زمانی نمای ساختمان ها به دلیل در معرض آب باران یا نور خورشید دچار رسوب و جرم گرفتگی می شود. این موضوع باعث می شود زیبایی و جذابیت نما از بین برود. به همین دلیل بهتر است فرایند نماشویی صورت بپذیرد. در ادامه به پاسخ پرسش نماشوی ساختمان چیست پاسخ می دهیم.

نماشویی ساختمان چیست؟

نماشوی ساختمان باعث افزایش زیبایی بصری در محیط های شهری می شود. وجود نماهای کثیف نامرتب می تواند تاثیر منفی ای بر روی افراد بگذارد و بهتر است در اسرع وقت شسته شود. نماشویی ساختمان شامل فرایند نظافت و از بین بردن آلودگی ها و رسوب های موجود در بر روی قسمت بیرونی ساختمان های مسکونی یا اداری است. در کلانشهرهایی مثل تهران به دلیل وجود حجم زیاد آلودگی های جوی بعد از گذشت چند سال نمای ساختمان زیبایی روزهای ابتدایی خود را از دست می دهد و نیاز به شستشو با نماشوی ساختمان پیدا می کند.

نماشویی ساختمان شامل چییست ؟

نماشویی ساختمان شامل فرایند نظافت و از بین بردن آلودگی های تجمع یافته بر روی سطوح سنگی، چوبی و فلزی نمای ساختمان است. تقریبا در تمام روش های نماشویی از آب برای نماشویی استفاده می شود. البته در بعضی موارد خاص از مواد دیگری مثل یخ خشک و بخار داغ نیز استفاده می شود.

نماشوی ساختمان چیست

نحوه نماشویی ساختمان

روش های متفاوتی برای شستشوی نمای ساختمان وجود دارد. برای انتخاب روش درست ابتدا باید به نیاز خود توجه کنید. مشخصات نمای ساختمان مثل جنس و حجم آلودگی ها تعیین می کند که چه روشی مناسب است. به طور کلی می توان نحوه نماشویی ساختمان را از دو طریق دسته بندی کرد.

۱-بر اساس نحوه شستشو

۲-شیوه دسترسی به نمای ساختمان

انتخاب نحوه شسنشو وابسته به جنس و متریال به کار رفته در نمای ساختمان است. اما شیوه دسترسی وابسته به نوع معماری و تعداد طبقات ساختمان است.

نماشویی با دستگاه نماشوی

حال که فهمیدید نماشوی ساختمان چیست ، باید توجه داشته باشید که اگر سطح نمای ساختمان دارای حفره های زیادی داشته باشد یا جرم های سر سخت وجود داشته باشد نمی توان از سایر روش ها استفاده کرد. اما دستگاه نماشوی قابلیت این را دارد که تمام آلودگی های موجود بر روی سطح را از بین ببرد. از این دستگاه می توان بر روی سطوح مختلفی از جمله شیشه، کامپوزیت یا سنگ استفاده کرد.

دستگاه نماشوی آلودگی ها را با استفاده از فشار بالای آب از بین می برد. آب خروجی معمولا دمای زیادی ندارد به همین دلیل هیچ گونه آسیبی به سطح ساختمان نمی زند. اگر ارتفاع ساختمان کوتاه باشد می توان با دستگاه نماشوی و بدون نیاز به هیچ گونه تجهیزات جانبی این کار را انجام داد. اما اگر بخواهید برای ساختمان های بلند یا برج ها از این روش استفاده کنید نیاز است که از روش های کمکی استفاده کنید.

۱- نماشویی با طناب: ساده ترین روش برای دسترسی به نمای ساختمان استفاده از طناب است. این روش آزادی عمل زیادی به اپراتور می دهد و می تواند به سادگی به قسمت های مختلف نما دسترسی پیدا کند. نماشویی بدون داربست در مقایسه با مدلی که از داربست استفاده می کند قیمت بسیار کمتری دارد.

۲- نماشویی با داربست: به طور کلی استفاده از داربست روشی گران تر و زمان‌بر تر از روش های دیگر است. تنها در صورتی افراد به سراغ این روش بروند که امکان استفاده از طناب نباشد.

زمان مناسب برای نماشویی

امکان نماشویی در تمام فصل های سال است اما بهترین زمان برای شستشوی نمای ساختمان در شروع فصل بهار است. بعد از اتمام فصل های سرد به طور معمول بارش باران کاهش پیدا می کند و نور آفتاب نیز شدت چندان زیادی ندارد. به همین دلیل بهترین زمانی که می توان سراغ نظافت رفت همین روش است.

شستشوی نما با دستگاه واترجت

مزایای شستشوی نما با استفاده از نماشوی

این روش در مقایسه با سایر روش ها مزایای بیشماری دارد. به همین دلیل هم رواج زیادی دارد و توسط تعداد زیادی از افراد استفاده می شود. در ادامه با بعضی از مزایای مهم این دستگاه آشنا می شویم.

– قیمت مناسب: استفاده از این دستگاه قیمت زیادی ندارد. برای همین از آن می توان برای نظافت ساختمان های بلند که حجم کاری زیادی نیاز دارند هم استفاده کرد.

– عدم آسیب رسانی به سطح: از آنجایی که این دستگاه از فشار آب کنترل شده استفاده می کند با کمی دقت هیچ گونه آسیبی به سطح نمی رسد. بهتر است برای حفظ ایمنی، سطح فشار تنظیم شود. بیش از حد بودن سطح فشار می تواند به سطح آسیب برساند.

اگر ساختمانی که قصد شستشوی آن را دارد بیش از یک طبقه داشته باشد بهتر است از شرکت های نظافتی برای شستشو کمک بگیرید. این شرکت ها معمولا از نیروهای با تجربه ای بهره مند هستند و به شما کمک می کنند تا بهترین روش را انتخاب کنید. البته اگر سطح مورد نظرتان چندان وسیع نیست خودتان نیز با استفاده از یک دستگاه واترجت صنعتی می توانید به نظافت آن بپردازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا