مقالات آموزشی

پولیشر هتلی چیست و چه کاربردی دارد؟

هتل ها از جمله مکان های عمومی هستند که روزانه مسافران زیادی را از شهر و یا کشورهای مختلف در خود جای می دهند. شاید به همین دلیل است که به راحتی می توان آن ها را معرف یک منطقه جغرافیایی خاص دانست. بنابراین نظافت و تمیزی این مکان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حضور افراد مختلف در این مکان ها زمینه سازی برای ایجاد و انتقال آلودگی ها از یک بخش به بخش دیگر و از فردی به فرد دیگر می باشد. در نتیجه نظافت تاثیر مستقیمی بر سلامت و ایمنی مسافران هتل ها خواهد داشت. در نتیجه استفاده از روش ها و دستگاه های نظافت صنعتی نظیر پولیشر هتلی ضروری می باشد.

چرا پولیش زنی سطوح در هتل ها اهمیت دارد؟

چرا پولیش زنی سطوح در هتل ها اهمیت دارد؟
چرا پولیش زنی سطوح در هتل ها اهمیت دارد؟

ظاهر زیبای محیط یکی از مهم ترین و اولین عواملی است که موجب جلب نظر مسافران در هتل ها می گردد، نظافت کف هتل با استفاده از روش های سنتی کار غیر ممکنی محسوب می شود، زیرا سطوح کف نیاز به براقیت خاصی داشته که استفاده از روش های سنتی علاوه بر نیاز به زمان بسیار زیاد، کیفیت مطلوبی را ارائه نمی دهد. همچنین لکه کفش و آب آلوده ناشی از نظافت سنتی می تواند ظاهر نازیبایی به فضای هتل بدهد. بنابراین استفاده از روش های صنعتی نظیر پلیشر هتل بهترین انتخاب جهت جلادهی به کفپوش ها است. از دیگر دلایل اهمیت رسیدگی به کفپوش هتلی عبارتند از:

  • جلادهی به سطح و افزایش توجه مراجعه کنندگان

نظافت هتل تاثیر مستقیمی در جذب بیشتر مسافران دارد. صیقلی و براق شدن سطوح کف نیز از جمله مهم ترین مواردی است که در جذابیت و تمیزی بیشتر هتل ها موثر است. از آنجایی که بیشترین بخش نظافتی هتل شامل کفپوش می شود، خرید پولیشر صنعتی و کاربرد آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • محافظت از سطح

باقی ماندن رسوب و جرم روی سطوح می تواند در طولانی مدت موجب فرسودگی و تغییر رنگ کفپوش ها شود. بنابراین در صورتی که میان سرامیک ها به درستی نظافت نگردد، و یا جرم و رسوبات روی سطوح باقی بمانند، پس از مدتی آسیب های جدی به بافت کفپوش ها وارد می گردد و تاثیر بسیار زیادی در ظاهر هتل خواهد داشت. از طرفی وجود این رسوبات و جرم ها می تواند سلامت مسافران را نیز به خطر بیاندازد. استفاده نمودن از پولیشر هتلی در کوتاه ترین زمان ممکن این رسوبات و جرم ها را از بین ببرد.

  • جلوگیری از مجدد آلودگی ها

از دیگر دلایل پولیش زنی سطوح هتل، جلوگیری از انتقال آلودگی ها به دیگر فضاهای هتل و عمیق شدن آلودگی ها است. استفاده از پولیشر هتلی مرحله ای از نظافت هتل است که می تواند تمامی آلودگی های تثبیت شده و کهنه را حتی در کم دسترس ترین نقاط سطح مانند درز بین سرامیک تمیز نماید. بنابراین پولیش زنی به پیشگیری از نشت آلودگی ها به دیگر فضاها و همچنین فضای میان سطوح کمک می نماید.

چرا استفاده از پولیشر هتلی مهم است؟
چرا استفاده از پولیشر هتلی مهم است؟

چرا استفاده از پولیشر هتلی مهم است؟

پولیشر هتلی از جمله دستگاه های نظافت صنعتی است که می تواند براقیت و صیقلی بودن سطوح را در بالاترین کیفیت حفظ نماید. فضای یک هتل را در نظر بگیرید. بیشترین چیزی که در بدو ورود به هتل به چشم می خورد، راهروها، فضای بین اتاق ها، لابی و محوطه بیرونی است. بنابراین نیاز است که روش و دستگاه نظافتی مناسبی را برای تمیز کردن هر روزه هتل ها مورد استفاده قرار داد. امروزه بهترین روش نظافتی جهت شستشو سطوح کف هتل ها، به کار بردن دستگاه نظافتی پولیشر هتلی می باشد. به طور کلی پولیشر هتلی نوعی دستگاه کف ساب حرفه ای است که به جلادهی سطوح می پردازد. از این دستگاه نظافتی می توان برای جلادهی سطوح بتنی، سرامیکی، سنگی، کاشی ها و … استفاده نمود. این دستگاه رسوبات، جرم ها و هر نوع آلودگی دیگری که روی سطوح باقی مانده اند را به طور کامل از بین خواهد برد.

طرز کار دستگاه پولیش

این دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی با تجهیز به یک مخزن آب و مواد شوینده، دسته کنترلی و برس چرخشی از طراحی کاملا ارگونومیک برخوردار بوده و برای افراد مختلف با شرایط فیزیکی متفاوت قابل تنظیم می باشد. با اتصال دستگاه به پریز برق، چرخش برس آغاز شده و با هدایت آسان، کاربر می تواند به میزان مدنظر آب، ماده شوینده و یا واکس به سطح پاشش نماید و به برس زنی عمیق بپردازد.

مزایای استفاده از پولیشر هتلی

در بخش های مختلف یک هتل و مهمانسرا می توان از دستگاه کف ساب استفاده نمود. از جمله برخی مزایای استفاده از این دستگاه نظافت مکانیزه عبارتند از:

مزایای استفاده از پولیشر هتلی
مزایای استفاده از پولیشر هتلی
  1. از ابتدایی ترین مزایای استفاده از دستگاه پولیشر هتلی می توان به جلادهی بسیار بالای سطوح اشاره نمود. از طرفی این دستگاه با داشتن مخزن آب می تواند همزمان با جلادهی سطوح، به شستشوی آن ها نیز بپردازد.
  2. استفاده از این دستگاه تاثیر مستقیم در افزایش سرعت شستشو دارد. از آنجایی که هتل ها نیاز به نظافت هر روزه دارند، استفاده از این پولیشر می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن تمامی سطوح را به طور کامل نظافت نماید.
  3. به دلیل اینکه پولیشر هتلی می تواند تمامی رسوبات، جرم ها و هر نوع آلودگی را به طور کامل از بین ببرد. بنابراین به حفظ بافت کفپوش ها و افزایش طول عمر آن ها کمک می نماید.
  4. از دیگر مزایای استفاده از دستگاه کفساب هتلی می توان به سهولت کاربرد آن نیز اشاره نمود. استفاده کردن از این دستگاه مکانیزه نیاز به آموزش و یا تخصص خاصی ندارد. بنابراین هر کاربری می تواند با استفاده از آن به جلادهی سطوح کفپوش ها بپردازد.
  5. استفاده از پولیشر هتلی نقش بسیار موثری در کاهش هزینه های نظافتی هتل ها دارد. زیرا نیاز به آب و مواد شوینده را به شدت کاهش می دهد. همچنین نیاز به نیروی انسانی جهت نظافت به روش سنتی را به طور قابل توجهی کم می کند. به طوری که دو تا سه نفر می توانند در کوتاه ترین زمان و با استفاده از کمترین انرژی خود به نظافت و جلادهی و براق نمودن سطوح بپردازند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا