مقالات آموزشی

راهنمای انتخاب بهترین برند جاروبرقی مرکزی

تمیز کردن دائمی محیط با کشیدن دستگاهی روی زمین به دنبال خود و دردسر قرار دادن آن در جای مشخص و اشغال فضایی پس از انجام کار، می‌تواند با نصب یک جاروبرقی مرکزی خصوصا در فضاهای بزرگ صنعتی به مراتب آسان‌تر شود. اما برای بکارگیری این راهکار لازم است از این سیستم شناخت بهتری داشته باشید تا مطمئن شوید که آیا انتخابی مناسبی برای شما بوده و پس از آن بتوانید بهترین برند جاروبرقی مرکزی را خریداری کنید. شرکت تجهیزات نظافتی ابراهیم از با سابقه‌ترین تولیدکنندگان و فروشندگان جاروبرقی‌های صنعتی در ایران است و با اطمینان خاطر از پشتیبانی و خدمات بعدی می‌توانید چنین دستگاهی را از این شرکت خریداری کنید.

بهترین برند جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی مرکزی چه اجزائی دارد و چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که از اسم این دستگاه مشخص است، با نصب یک جاروبرقی مرکزی شما دیگر دستگاهی در درون محیطتان مشاهده نمی‌کنید بلکه دریچه‌های مختلفی در نقاط متعدد مانند سالن، راهروها و اتاق‌ها نصب می‌شود و با ایجاد یک کانال‌کشی اصولی همه این مسیرها به جاروی مرکزی ختم شده که با ایجاد یک جاروبرقی مرکزی عملیات جاروکشی را می‌توان انجام داد. از مهم ترین مزایای جاروبرقی مرکزی این است که سیستم جاروبرقی مرکزی یک سیستم داخلی از پیش ساخته شده در ساختمان شماست و از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

  • واحد وکیوم مرکزی
  • لوله‌های pvc مخفی
  • لوازم جانبی وکیوم

در بازار به طور متعارف دو نوع سیستم جاروبرقی مرکزی وجود دارد که بسته به ترجیح شما قابل انتخاب است. در سیستم‌های سایکلونیک از یک نیرو و جریانی شبیه گردباد و گرانش برای جداسازی ناخالصی‌ها از هوای جذب شده توسط خلاء استفاده می‌شود. اما در نوع دیگری به اسم سیستم‌های فیلتر شده از یک بگ یا بخش بدون کیسه استفاده می‌شود. تفاوت اصلی بین این دو سیستم در تمیز کردن و تعویض فیلتر جاروبرقی است. سیستم‌های بدون کیسه ویژگی خود تمیزشوندگی دارند و نیاز به تعمیر و نگهداری منظم را کاهش می‌دهند.

سیستم جاروبرقی مرکزی چگونه کار می‌کند؟

واحد مرکزی جاروبرقی شما معمولا در یک مکان پنهان مانند زیرزمین و یا گاراژ قرار می‌گیرد. این به این معنی است که در هنگام جارو کشیدن مطمئن هستید که که گرد و غبار به محیط داخلی باز نخواهد گشت. در هنگام ساخت ساختمان و یا تعمیرات اساسی یک شبکه لوله پی‌وی‌سی در سراسر دیوارها و کف اجرا شده و به ورودی‌های مختلف واحد خلاء متصل می‌شود. هر آلودگی‌ای که وارد مسیر سیستم شود از طریق شبکه لوله‌کشی وارد دستگاه مرکزی شده و محیط را پاکیزه می‌کند. در انتها مجددا لوله‌ها و شلنگ‌های وکیوم را که معمولا به صورت خرطومی یا تلسکوپی جمع می‌شوند باید درون دیوار قرار دهید.

سیستم جاروبرقی مرکزی

مزایای سیستم جاروبرقی مرکزی

تصور کنید که شما یک سیستم جاروبرقی مرکزی در ساختمان خود داشته باشید، هیچ صبحی دیگر لازم نیست جاروبرقی خود از پله‌ها بالا و پائین ببرید. دیگر لازم نیست بخاطر ناتوانی در تنظیم ارتفاع لوله‌ی جارو خم شوید. اما مزایا به همین میزان مقدار خلاصه نمی‌شود. بلکه شما با انتخاب بهترین جاروبرقی مرکزی احتمالا از موارد زیر نیز برخوردار خواهید شد:

  • قدرت مکش بیشتر

جاروبرقی‌های معمولی در صورتی که قدیمی شوند و یا مخزن و کیسه بسیار کوچکشان پر شود، مکش خود را از دست داده و مانع  قابلیت تمیزکردن شما خواهند بود. موتورهای قدرتمند سیستم جاروبرقی مرکزی قدرت جارو کشیدن را چندین برابر بیشتر می‌کنند و حتی ریزترین ذرات گرد و غبار از محیط شما خارج خواهند شد.

  • بهبود کیفیت هوا

با جاروبرقی‌های سنتی شما همیشه با ابری از گرد و غبار خروجی از انتهای جارو در محیط بسته مواجه‌اید. این گرد و غبار می‌تواند ذرات آلوده و آلرژی‌زا را در محیط پراکنده کرده و بر کیفیت هوای داخل ساختمان و کسانی که مشکلات تنفسی دارند تاثیر منفی بگذارد. اما از آن‌جایی که سیستم‌های جاروبرقی مرکزی در محیط داخلی قرار ندارند، بر کیفیت هوای اثر منفی نمی‌گذارند و مادامی که نیاز به تخلیه نداشته باشند، با آن‌ها سر و کار نخواهید داشت.

  • طول عمر طولانی‌تر

عمر متوسط جاروبرقی‌های سنتی معمولا کمتر از پنج سال است. حتی اگر قصد تعمیر آن را داشته باشید، این هزینه‌ها در طول زمان افزایش می‌یابد. در حالیکه یک سیستم جاروبرقی مرکزی ممکن است تا بیست سال برای شما کار کرده و هزینه‌های جاری آن تعویض گهگاه فیلتر و تخلیه واحد مرکزی است.

برای انتخاب بهترین برند جاروبرقی مرکزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب بهترین جاروبرقی مرکزی به صورت کلی به دو عامل بستگی دارد. اول باید مشخص کنید که کدام جاروبرقی با چه میزان توانایی مناسب شما است زیرا با متراژهای مختلف محیط شما، توان مورد نیاز جاروبرقی نیز تغییر خواهد کرد. ثانیا انتخاب جاروبرقی مناسب به ویژگی‌های خود دستگاه نیز برمی‌گردد. برای مثال اگر محیط شما ابعاد متوسطی دارد و احتمالا حدود ۵۰۰ مترمربع است، می‌توانید به دنبال خرید دستگاهی با توانایی ۶۰۰ وات هوا باشید. این مقدار برای ابعاد یک فضای اداری متوسط دو طبقه کافی است. اما اگر فضای شرکت و یا کارگاهی بزرگ‌تری دارید، دستگاهی با توان بالاتری را باید انتخاب کنید. بعضی از جاروبرقی‌های مرکزی از یک فیلتر میکروفیبر دائمی خود تمیزشونده استفاده می‌کنند که با فیلتر HEPA سازگار است. ظرفیت سطل جمع‌آوری این دستگاه‌ها نیز از نکات حائز اهمیت است.

هرچه این ظرفیت بیشتر باشد تعداد دفعاتی که شما مجبورید آن را تخلیه کنید کمتر خواهد بود. در هنگام خرید دستگاه به شاخص دسی‌بل صدا توجه کنید. هرچه صدای دستگاه کمتر باشد، برای افراد ساکن در محیط مناسب‌تر است. اکثر سیستم‌های جاروبرقی مرکزی نویزگیر و عایق صدا داشته که حتما در هنگام خرید آن را چک کنید. اگر به تصفیه هوا احتیاج دارید و کیفیت هوای داخل ساختمان برای شما مهم است مطمئن شوید که دستگاه دارای فیلتر هوای هپا باشد. این فیلتر کمک می‌کند افراد مبتلا به حساسیت ناشی از گرد و غبار کمتر اذیت شوند. گارانتی طولانی مدت و یا مادم‌العمر و خدمات پس از فروش از دیگر نکات بسیار مهم در انتخاب بهترین برند جاروبرقی مرکزی است. سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که بهترین خدمات را به شما ارائه می‌کند.

جاروبرقی مرکزی ابراهیم با ارائه ویژگی‌ها و استانداردهای بین المللی در جمع آوری آلودگی‌ها و ذرات ریز و درشت از کارآمدترین محصولات نظافت مکانیزه قابل استفاده در مجموعه‌های صنعتی به شمار رفته و مواردی را که در بالا به عنوان ویژگی‌های یک برند مناسب ذکر کردیم در خود جای داده است. با خرید جاروبرقی مرکزی ابراهیم و استفاده از آن در مجموعه خود، می‌توانید با کمترین هزینه و زحمت بخش‌های مختلف را تنها با در دست داشتن خرطومی جاروبرقی و بدون نیاز به جابجایی دستگاه، به نظافت کامل مجموعه بپردازید. شرکت ابراهیم تولید کننده جاروبرقی‌های مرکزی با کیفیت بالا است که خرید و استفاده از آن در حفظ سرمایه، کیفیت نظافت و ایمنی محیط کار صنعتی تاثیر بسزایی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا