مقالات آموزشی

مزایای استفاده از دستگاه جاروبرقی مرکزی چیست ؟ آشنایی کامل با جاروی مرکزی

با پیشرقت تکنولوژی دستگاه هایی که برای شستشو و نظافت نیز استفاده می شود پیشرفت زیادی داشته، یکی از دستگاه هایی که در سال هایی اخیر مورد استفاده قرار می گیرد و طیف گسترده ای مردم از آن استفاده می کنند دستگاه جاروبرقی مرکزی است. از این دستگاه می توان در ساختمان ها و مراکز بزرگ استفاده کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به پرسش جاروبرقی مرکزی چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دهیم. شرکت تجهیزات نظافت صنعتی ابراهیم به عنوان یکی از ارائه کنندگان تجهیزات نظافت صنعتی در این مقاله شما را بیشتر با این محصول آشنا می کند.

جاروبرقی مرکزی چیست ؟

در جواب جاروی مرکزی چیست باید بگوییم، جاروبرقی مرکزی یکی از دستگاه های متشکل از یک مکنده مرکزی می باشد که در مخزن مخصوص خارج از واحد در محفظه مخصوص قرار می گیرد. سپس از طریق لوله و اتصالات مخصوص به اتاق ها و راهروهای، به طور کلی به تمام بخش های ساختمان متصل می شود. به این وسیله می توان آلودگی های مختلف مثل گرد و غبار، فلز یا پلاستیک را جمع آوری کرد. با اتصال لوله خرطومی به پریز، از طریق سیم تعبیبه شده در پریز دستگاه مکنده مرکزی شروع به مکش می کند و میتوان فرایند نظافت را شروع کرد.

با توجه به نوع محیط، مساحت و زباله های موجود در آن باید نوع و مدل دستگاه انتخاب شود. بعضی از این مدل جاروبرقی ها برای مصارف خانگی و بعضی برای مصارف صنعتی طراحی شده اند. جاروبرقی مرکزی در جایی نصب می شود که دور از واحدها قرار بگیرد.

مزایای استفاده از جاروبرقی مرکزی در ساختمان چیست ؟

برای آشنایی بیشتر با اینکه بدانیم جارو مرکزی چیست احتیاج است کمی بیشتر با این محصول آشنا شویم. دلایل زیادی وجود دارد که جاروبرقی مرکزی را تبدیل به یک گزینه جذاب برای نظافت می کند. تمام گرد و غبار و آلودگی های جمع آوری شده توسط این دستگاه به مخزن مرکزی منتقل می شود و تنها نیاز است چند بار در سال مخزن آن تخلیه شود.

اجزای اصلی تشکیل دهنده سیستم مرکزی جاروی مرکزی شامل موتور مکنده، مخزن، سیستم فیلتراسیون و فن تخلیه هوا است. میزان قدرت جاروی مرکزی به قدرت موتور مکنده و طرز طراحی و قرارگیری سایر اجزا وابسته است. در ادامه نیز قصد داریم به بعضی از مزایای جاروبرقی مرکزی در مقایسه با جاروبرقی های قابل حمل بپردازیم و عوامل راهنما برای خرید جاروبرقی صنعتی مورد نیاز را بررسی کنیم.

جاروی مرکزی چیست

افزایش کیفیت هوای خانه:

سیستم جاروبرقی مرکزی بر خلاف سایر مدل به هیچ وجه گرد و غبار در فضای اتاق پخش نمی کند، این موضوع می تواند از ایجاد آلرژی و حساسیت برای افراد جلوگیری کند. در سیستم جاروبرقی مرکزی هوای مصرف شده به وسیله فن تخلیه هوا از محیط خارج می شود.

قدرت مکش بالا:

سیستم جاروبرقی قدرت مکش بسیار بالاتری از جاروبرقی ها معمولی دارد. به همین دلیل کیفیت نظافت جمع آوری آلودگی ها با این دستگاه بسیار بالا است.

صدای تولیدی کم:

به دلیل اینکه موتور مکنده اصلی جاروی مرکزی دور از واحد قرار داده شده است، هنگام استفاده از آن صدای جاروبرقی آرامش ساکنین را به هم نمی زند.

روش استفاده آسان:

راه اندازی و استفاده از این دستگاه بسیار راحت است و برایی نظافت قسمت های مختلف نیازی به جا به جایی دستگاه ندارید.

هزینه استفاده:

هر چند هزینه راه اندازی ابتدایی این سیستم کمی گران است. اما تنها هزینه جاری  بعد از آن تنها نیاز تعویض فیلتر است. اما در عوض اعضای ساختمان دیگر نیازی به صرف هزینه جداگانه برای خرید جاروبرقی ندارند.

استفاده از جاروبرقی مرکزی چه چالش هایی می تواند داشته باشد؟

علاوه بر تمام ویژگی ها و مزایای جاروبرقی مرکزی، بهتر است بدانیم چالش های استفاده از جاروبرقی مرکزی چیست.

جاروبرقی مرکزی در ساختمان چیست

احتمال آسیب دیدگی در موتور:

تکنولوژی، مکانیزم و ساختار جاروبرقی های مرکزی دارای پیچیدگی بالایی است. به همین دلیل هم در صورت بروز مشکل در دستگاه به راحتی نمی توان مشکل آن را حل کرد. برای آشنایی با روش‌های عیب یابی جاروبرقی صنعتی مرکزی حتما باید به متخصصین این حوزه مراجعه کرد و بعید است افراد خود بتوانند مشکل را پیدا کنند. در صورتی که مشکل ایجاد شده نیاز به تعمیر داشته باشد، هزینه آن می تواند کمی گران و اذیت کننده باشد.

کاهش مکش در صورت استفاده همزمان:

در صورتی که همزمان چند کاربر از این دستگاه استفاده کنند، قدرت مکش این دستگاه دیگر به اندازه سابق نیست. به همین دلیل بهتر است افرادی که قصد استفاده دارند طوری از این دستگاه استفاده کنند که در هر لحظه تعداد کاربران زیاد نباشد.

ایجاد تعدادی پریز اضافه بر روی دیوار خانه:

در صورت استفاده از سیستم جاروبرقی مرکزی باید بر روی دیوار هر اتاق یا بخش ساختمان یک پریز تعبیه شود. تعداد بالای این پریزها می تواند کمی زیبایی خانه را کمرنگ کند. البته با استفاده از پریز های جذاب می توان تا حد زیادی این مشکل را حل کرد.

جاروبرقی مرکزی یکی از مدل دستگاه های نظافت موجود در بازار است که مزایای و چالش های مختص به خود را دارد. اما در صورتی که استفاده از این دستگاه توسط کارشناسان پیشنهاد شد می توان با اطمینان گفت از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا