مقالات آموزشی

بهبود شرایط محیط کسب و کار با استفاده از دستگاه اسکرابر و سوییپر

کسب و کار های مختلف در محیط کاری خود ، با انواع مختلف آلودگی ها مواجه هستند. این آلودگی ها بصورت روزانه و معمول یا در صورت رخ دادن حادثه ای مانند نشت لوله بر روی سطوح کف بوجود می آیند. عدم پاکیزگی محیط ، نه تنها سلامت افراد را تهدید می کند بلکه بر روی زیبایی ظاهر فضای کار و نشاط افراد تاثیر گذار است. استفاده از ابزار های دستی برای شستشوی سطوح کف کیفیت مطلوب را ارائه نداده و برای محیط های وسیع و یا با حجم آلودگی بالا مناسب نیستند. گزینه ایده آل جهت انجام این امور ، دستگاه های نظافت صنعتی سوییپر و اسکرابر هستند که مزایای متعددی را فراهم نموده اند.

 

معرفی دستگاه های سوییپر و اسکرابر صنعتی

دستگاه اسکرابردستگاه های نظافتی متعددی برای نظافت و شستشوی سطح کف استفاده می شوند که اسکرابر و سوییپر از متداول ترین آن ها هستند. دستگاه سوییپر با بهره مندی از برس های خود ، عملیات نظافت محیط و جمع آوری زباله و خاک را انجام می دهد. این دستگاه دو یا چند برس جانبی دارد که مواد را از اطراف محیط جمع نموده و به مرکز سویپر می فرستند. در مرکز دستگاه ، یک برس مرکزی بزرگ وظیفه انتقال زباله ها به مخزن را بر عهده دارد. سویپر ها در مدل های دستی و خودرویی طراحی و تولید می شوند که هر کدام بسته به حجم آلودگی و وسعت محیط قابل استفاده هستند. اسکرابر صنعتی دیگر دستگاه نظافتی است که جهت شستشوی سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر ها بطور ویژه جهت شستشوی سطوح کف، رفع آلودگی های سطوح و حتی ضدعفونی بکار برده می شوند. این دستگاه ها از سامانه برس زنی و پاشش آب جهت تمیز نمودن سطوح استفاده می نمایند. وجود تی خشک کن و موتور مکنده نیز موجب خشک شدن سریع سطح می شود. اسکرابر ها بصورت دستی و خودرویی هدایت می شوند و بسته به وسعت محیط و موانع موجود قابل استفاده اند.

 

چند مزیت ویژه سوییپر و کفشوی برای کسب و کار ها

استفاده از سوییپر و اسکرابر جهت نظافت و شستشوی سطوح کف مزایای مختلفی را برای کسب و کار ها فراهم نموده است.

 

صرفه جویی در وقت و هزینه

سوییپر صنعتینیروهای خدماتی در محیط های کاری با اهداف مختلف استخدام می شوند. اگر این افراد فعالیت خود را در بخش نظافتی کاهش دهند، می توانند با دغدغه کم تر به امور دیگر رسیدگی کنند. اسکرابر ها به دلیل افزایش چند برابری سرعت نظافت قادرند در مدت زمان کم تری عملیات را به انجام برسانند. در نتیجه اگر صاحبان کسب و کار از این دستگاه ها یا حتی سوییپر ها استفاده نمایند، نیروی خدماتی وقت کم تری برای این کار صرف می کند و در کار های دیگر به کمک افراد می آید. این امر موجب کاهش هزینه های بکارگیری نیروهای خدماتی نیز می شود. مزیت دیگر اسکرابر ها و سوییپر ها که در دراز مدت بدست می آید ، کاهش هزینه های نظافتی برای صاحبان کسب و کار می باشد.

 

نتیجه مطلوب

کفشویدستگاه های سویپر و کف شوی ، تنها جهت جمع آوری آلودگی ها بکار نمی روند ، بلکه به منظور زیباسازی محیط و افزایش رغبت کارکنان در انجام کار نیز استفاده می شوند. نتیجه ای که از فرآیند نهایی شستشو و نظافت با این دستگاه ها بدست آید، همچنین موجب افزایش سطح ایمنی کارکنان و مشتری ها می گردد. در مجموع ماشین آلات و دستگاه های نظافتی بهتر از نیروی انسانی عمل می نمایند و نتیجه نهایی شستشو و نظافت محیط بخصوص در محیط هایی با حجم آلودگی بالا و وسیع قابل قیاس با روش دستی نمی باشد.

 

 

توسعه کسب و کار

سویپرگاهی اوقات صاحبان کسب و کار نیاز دارند تا محیط کار خود را توسعه دهند. سویپر ها و اسکرابر ها با افزایش وسعت محیط کار نیز همچنان بهترین نتیجه شستشو و نظافت را رقم می زنند. در واقع بکارگیری این دستگاه ها ، این اطمینان را به افراد می دهد که در صورت رشد و توسعه محیط کسب و کار ، اخلالی در عملیات نظافت و شستشو ایجاد نشود. خرید اسکرابر و سوییپر مناسب با نیاز و از تولید کنندگان معتبر ، دیگر نکات قابل توجه در ارتباط با این دستگاه هاست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا