مقالات آموزشی

دستگاه های جاروبرقی صنعتی پر کاربرد در صنایع

امروزه روند رو به رشد صنایع و گسترش تولید انواع محصولات صنعتی و غیر صنعتی به روشنی قابل مشاهده بوده و به پیروی از آن مقدار تولید آلاینده های صنعتی نیز افزایش یافته است. آلودگی های صنعتی اثرات مخرب و جبران ناپذیر بر محیط زیست و سلامت انسان ها بر جای می گذارد و همین موضوع دانشمندان را به این فکر واداشته که ابزارهایی کارآمد تحت عنوان مکنده یا جاروبرقی صنعتی طراحی نموده و تولید نمایند. این دستگاه ها که در مدل های بسیار گوناگونی عرضه شده اند دارای ویژگی های منحصر فردی هستند که می توانند سخت ترین آلودگی های صنعتی را مکش کرده و از محیط حذف کنند. بهره مندی از مکنده های صنعتی متناسب با نوع و شدت آلودگی در هر یک از مراکز صنعتی سبب افزایش کیفیت محصولات، کاهش میزان خرابی و هزینه های تعمیر و نگه داری و مهم تر از همه ارتقای سطح ایمنی محیط کار و حفظ سلامت کارکنان می گردد. در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی بنا بر نوع کاربری آن مرکز آلودگی های خاصی ایجاد می شود که برای جمع آوری آن ها جاروبرقی صنعتی مناسب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مکنده های صنعتی کارآمد در صنایع مختلف

سازندگان دستگاه های جارو برقی صنعتی با طراحی و تولید مدل های متنوع مکنده صنعتی در رده های گوناگون بسیاری از مشکلات ناشی از آلودگی های صنعتی و غیر صنعتی را از میان برداشته اند. برخی از انواع این تجهیزات عبارت اند از :

 

جاروبرقی صنعتی دائم کار

جاروبرقی صنعتی
جاروبرقی دائم کار

دستگاه های جاروبرقی صنعتی دائم کار مجهز به موتور قدرتمند توربینی هستند که به دلیل نداشتن قطعات سایشی امکان عملکرد پیوسته، طولانی مدت و بی وقفه دستگاه را فراهم می آورد. جاروهای صنعتی دائم کار به طور معمول در اماکنی به کار می روند که نظافت مداوم محیط حائز اهمیت بوده و می بایست سطح بهداشت محیط بهبود یابد. عدم جمع آوری منظم مواد سبب انباشته شدن آلودگی در محیط شده که میزان خرابی ماشین آلات را بیشتر کرده، سبب تنزل کیفیت محصولات شده و ایمنی و سلامت افراد مشغول به کار را با خطر مواجه می کند. از همین رو با بهره گیری از انواع دستگاه های جارو برقی صنعتی مناسب مواد آلوده با روشی صحیح و ایمن جمع آوری شده و نتایج مؤثری بر جای می گذارد. جاروهای دائم کار از توانایی کارکرد ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته برخوردار هستند بدون آن که موتور و پمپ دستگاه دچار مشکل و حتی داغ شود.

 

 

 

 

 

مکنده مرکزی

جاروبرقی صنعتی و مکنده مرکزی
مکنده مرکزی

در برخی از واحدهای صنعتی لازم است جمع آوری مواد از نقاط مختلف محیط صورت گیرد و یا حجم انبوهی از مواد انتقال یابد؛ در این زمان مکنده صنعتی کارهای سنگین به شکل مرکزی نصب می گردد. مکنده مرکزی که همراه با مخزن رابط با ظرفیت قابل توجه راه اندازی می شود، این امکان را فراهم می کند که بدون نیاز به جا به جا نمودن دستگاه با نصب لوله کشی و انشعاب گذاری در محل های مورد نظر، مواد جمع آوری گردد. مکنده مرکزی دائم کار با مخزن رابط جداسازی مواد ریز و درشت را ممکن می سازد و به منظور انتقال و بازیابی مواد نیز مورد استفاده قرار می گیرد. جاروهای مرکزی آلودگی را بلافاصله و مستقیم از نقطه تولید جمع آوری می کنند و به این ترتیب اجازه نمی دهند آلودگی در سایر بخش ها پراکنده شود.

 

 

 

 

 

مکنده صنعتی تخصصی مکش و جداسازی مواد جامد و مایع

دستگاه جاروبرقی صنعتی
مکنده تخصصی جداسازی مایع و جامد

یکی دیگر از انواع دستگاه های جاروبرقی صنعتی با قابلیت کارکرد مداوم مکنده صنعتی تخصصی مکش مایعات و جامدات است که از قابلیت مکش هم زمان مواد جامد و مایع سنگین مانند تراشه های فلز و روغن کننده برخوردار می باشد. این دستگاه مجهز به سبدی است که ذرات جامد را به طور کامل از مایع جدا می کند و با دارا بودن پمپ تخلیه امکان بازیابی و استفاده دوباره از مایعات را فراهم می سازد. این روش مانع از هدر رفت مواد شده و با بازگرداندن آن به چرخه مصرف هزینه ها را کاهش می دهد. صنایع نفت و پتروشیمی و صنایع فلزکاری بیش از هر صنعت دیگری به این دستگاه نیاز دارند.

 

 

 

 

 

 

مکنده صنعتی ضد انفجار

جاروبرقی صنعتی تخصصی
مکنده ضد انفجار

در سایت های نیمه صنعتی و صنعتی موادی همانند غبارات و ذرات سبک آلومینیوم، منیزیم، پودرهای پوشش دهنده و برخی مواد غذایی مانند گندم، ذرت و … خاصیت انفجاری دارند و می توانند منجر به بروز آتش سوزی شوند. مکنده های صنعتی هواکار ضد انفجار و یا جاروبرقی های صنعتی با موتور عایق بندی شده برای مکش سریع، دقیق و ایمن مواد قابل اشتعال طراحی شده اند که با ضریب ایمنی صد در صدی این مواد را جمع آوری می کنند. مکنده هواکار ضد انفجار دارای پمپ ونتوری می باشد که قطعات الکتریکی نداشته و با استفاده از کمپرسور هوا تغذیه می شود. این جاروهای صنعتی ساختاری ضد الکتریسیته ساکن دارد و به طور پیوسته بارهای الکتریکی را به زمین تخلیه می کند. دستگاه های مکنده ضد انفجار دارای گواهی نامه ATEX می باشد که نشان دهنده رعایت استانداردهای لازم در محیط های پر خطر است.

 

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید : ۸۷۱۸۴-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا