مقالات آموزشی

معرفی دستگاه های مکنده شهری شرکت ابراهیم

یکی از دغدغه های اولیه سیستم های مدیریت شهری، نظافت و جمع آوری آلودگی و آلاینده ها از خیابان و معابر است. ریزش برگ درختان در روزهای سرد سال، نشستن گرد و غبار بر روی سطوح، زباله های ریخته شده توسط رهگذران در تمام ایام سال به ویژه در مناسبت های مذهبی، عوامل مهمی در آلودگی سطح شهر و کاهش جلوه اماکن و محیط از لحاظ ظاهری هستند. با توجه به وسعت و تعدد زیاد خیابان ها و معابر، حجم زیادی از آلاینده ها باقی خواهد ماند که نظافت به صورت دستی و سنتی را با مشکل مواجه می کند. استفاده از دستگاه های صنعتی و ماشین های نظافت مکانیزه مانند مکنده شهری، موجب کاهش زمان نظافت و افزایش کیفیت نظافت می شود و تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری دارد.

جاروی شهری مکانیزه چگونه کار می کند؟

ماشین برگ جمع کن یا سوییپر شهری علاوه بر آلودگی های موجود در مسیر، مجهز به برس مرکزی، برس های کناری و برس برای جمع آوری آلاینده ها از مکان های غیرقابل دسترس مانند گوشه و کنار است. سوییپر شهری دارای سیستم مکانیکی و سیستم مکش بسیار قدرتمندی است که با همکاری یکدیگر به نظافت با کیفیت دست می یابند. عملکرد دستگاه های جاروی شهری مکانیزه بسیار کارآمد است. به عبارت دیگر، دستگاه های مکنده شهری مجهز به برس های جانبی هستند که با چرخش خود تمام ذرات آلاینده و گرد و غبار را به مرکز دستگاه هدایت می کنند. سپس آلاینده های جمع شده در مرکز دستگاه توسط سیستم مکش قدرتمند دستگاه به داخل مخزن هدایت می شود تا با عبور دستگاه، سطوح کاملاً تمیز و عاری از آلودگی باشند.

مکنده شهری شامل چه بخش هایی است؟

ماشین برگ جمع کن از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. این دستگاه شامل موتور مکنده، برس های دیسکی، نازل های پاشش آب، برس های افقی یا غلتکی، مخزن سوخت و مخزن آب هستند. بخش های نظافتی این دستگاه شامل چندین برس و غلتک دیسکی است که به ترتیب وظیفه جمع آوری الودگی ها از محیط و انتقال آنها به مخزن را بر عهده دارند. هنگام نظافت با دستگاه مکنده شهری، از نازل اسپری به منظور جلوگیری از بلند شدن گرد و غبار استفاده می شود. در نظر داشته باشید از آنجایی که مکنده شهری با سوخت دیزل کار می کند، یک مخزن ذخیره سوخت نصب می شود.

مکنده شهری شامل چه بخش هایی است؟

محیط های استفاده مکنده شهری

نظافت با استفاده از ماشین برگ جمع کن در تمامی محیط های صنعتی، تجاری، آموزشی و … انجام می گیرد. بخش نظافت و شستشو دو بخش مجزا در این محیط ها هستند که باید برای آنها به طور کامل برنامه ریزی شود. علاوه بر این، در هر یک از این دو قسمت، یعنی جمع ‌آوری آلودگی و شستشوی سطح، دو قسمت داخلی و خارجی وجود دارد. در این میان ابزار های نظافت دستی و سنتی برای نظافت فضای بیرون یعنی جمع آوری انواع گرد و غبار از محیط بی تاثیر بوده و به دلیل وسعت محیط باید از دستگاه های نظافت مکانیزه از جمله مکنده شهری استفاده کرد. این دستگاه آلودگی ها را جمع آوری کرده و با استفاده از برس های تمیز کننده چرخان آن ها را به مخزن منتقل می کنند. در بین مدل های این دستگاه از جاروی شهری مکانیزه برای نظافت خیابان ها و محیط شهر با تجهیزات حرفه ای تر و ابعاد بزرگتر استفاده می شود. در ادامه به تعدادی از محیط هایی که می توان برای نظافت آنها از سوییپر شهری بهره برد، اشاره خواهد شد.

محوطه مراکز آموزشی، تفریحی و مراکز خرید

استفاده از مکنده شهری برای نظافت و تمیزکردن سطوح و جمع آوری گرد و غبار و آلودگی های جامد در ابعاد مختلف در مراکز آموزشی، تفریحی و مراکز خرید، روشی مکانیزه و تخصصی است که گام مهمی در نظافت این مراکز به شمار می رود. این دستگاه آلودگی و زباله های جامد در اندازه های مختلف را به دلیل برس های دیسکی و چرخان، مخازنی با اندازه های مختلف، فیلتراسیون قوی و سیستم مکش مناسب مکش می کند. مکنده شهری در دو مدل سرنشین دار و دستی موجود است که به کاربر امکان می دهد بر اساس شرایط کلی محیطی تصمیم بگیرد و دستگاه مورد نظر خود را تهیه کند.

محیط های استفاده مکنده شهری

صنایع فولاد و محیط های صنعتی وسیع

کارخانه‌ های فولاد و سایر صنایع مشابه دارای فضا های بسیار وسیعی هستند که روش‌ های سنتی نظافت هرگز نمی ‌توانند پاسخگوی نیازهای آن‌ ها باشد، اما برای از بین بردن آلودگی های صنعتی از سطوح می توانید از جاروی شهری مکانیزه پر قدرت استفاده نمایید تا به طور آزادانه در اطراف محل کارخانه فولاد حرکت کند و انواع زباله های سخت و خشک را در مسیر خود جمع آوری کند. این دستگاه می تواند حیاط و سالن ها را از انواع ضایعات صنعتی و پودر سنگ آهن پاکسازی کند.

 شهرداری ها

از اهداف اصلی شهرداری پاکسازی معابر و خیابان ها است. مهم ترین مزیت استفاده از مکنده شهری این است که زباله ها را از ناودان ها دور نگه می دارد و به این ترتیب هنگام بارندگی، آب از طریق ناودان ها به زمین هدایت می شود و آلودگی و زباله ای وجود ندارد که جلوی راه ناودان را ببندد. ایجاد شهری تمیز و حفظ و نگهداری از آن همواره مسئله ای چالش برانگیز است. به همین دلیل با بکارگیری مکنده شهری، نظافت سطوح شهر به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن انجام می گیرد.

 .برای خرید دستگاه مکنده شهری ابراهیم و ارتباط با کارشناسان فروش ابراهیم با شماره ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس بگیرید

انواع دستگاه های جاروی شهری مکانیزه

از گذشته تا به امروز، دستگاه های مکنده شهری به منظور بهبود عملکرد و بالاتر رفتن کارایی دچار تغییرات متعددی شده اند. هدف اصلی استفاده از این دستگاه ها جمع آوری آلاینده های جامد و خشک در اندازه های مختلف است، اما در برخی از انواع پیشرفته تر، امکانات اضافی در اختیار کاربر قرار می گیرد. به طور کلی در شهرها از انواع سوییپر های صنعتی از جمله موارد زیر استفاده می شود.

Citymaster 1200

با استفاده از جاروی شهری مکانیزه Citymaster 1200 با موتور ۴ سیلندر دیزلی با توان ۳۵.۴ کیلووات و ظرفیت مخزن سوخت ۶۰ لیتر می توان فضا های مختلف شهری، پارک ها و مراکز تفریحی، مراکز تجاری و … را نظافت کرد. همچنین فن مکنده نصب شده بر روی برس ها دارای سرعت ۲۶۰۰-۲۲۰۰ لیتر در دقیقه است تا آلودگی ها را با سرعت و دقت بیشتری جمع آوری کند.

Citymaster 300

مکنده شهری Citymaster 300 به دلیل داشتن عملکردی عالی و قدرت مانور عالی یک راه حل اقتصادی برای نظافت شهر است. یکی از مهم ترین ویژگی های این مدل از دستگاه سوییپر، قابلیت ایجاد عایق صوتی است که امکان استفاده دستگاه را در مناطق حساس به صدا و یا در شب فراهم می کند. کارکرد آسان دستگاه با تجهیز آن به سیستم ترمز و سیستم هدایت هیدرولیک امکان پذیر شده و به کاربران مختلف با سطوح مختلف تجربه و دانش امکان استفاده بهینه از دستگاه را می دهد.

Green 414

ماشین برگ جمع کن Green 414 با پهنای نظافت ۱۲۰۰ میلی متر می تواند زباله ها را در مخزن بزرگ ۲۸۴ لیتری خود جمع آوری کند. این سوییپر از یک موتور۱۰ کیلو واتی دیزلی بهره می برد و ظرفیت مخزن سوخت آن ۹.۵ لیتر است. در نظر داشته باشید که در سرعت ۸.۸ کیلومتر بر ساعت این دستگاه به طور متوسط یک لیتر سوخت در ساعت مصرف می کند.

انواع دستگاه های جاروی شهری مکانیزه

IC 15

ماشین برگ جمع کن شهری ic15 یکی از مکنده های شهری ابراهیم برای نظافت فضای باز است. این دستگاه با یک موتور بنزینی ۴ کیلو واتی می تواند با یکبار سوخت گیری کامل به مدت ۲.۵ ساعت محیط را تمیز کند. سوییپر شهری ic15 برای جمع آوری زباله و گرد و غبار از سطح زمین دارای نازل بلندی است که کاربر باید از آن استفاده کند.

۵۰۰۰ evolution

سوییپر شهری ۵۰۰۰ evolution کیفیت نظافتی بالایی را با توجه  به  قدرت مانور بالا و مقرون به صرفه بودن امکان پذیر می سازد. همچنین این دستگاه کنترل کامل ذرات ریز گرد و غبار، حداکثر کارایی و هزینه های نگهداری پایینی را فراهم می کند. دستگاه مکنده شهری ۵۰۰۰ evolution برای نظافت محیط های شهری و صنعتی مانند شرکت های ساختمانی، کارخانه های سیمان، بازارهای مواد غذایی و فرودگاه ها طراحی شده است و عملکرد نظافتی کارآمدی را در تمامی این محیط ها ارائه می دهد.

Azura Concept

سوییپر سخت کار Azura Concept با پهنای نظافت ۲۴۵۰ میلی متر و حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت می تواند طیف وسیعی از آلودگی ها را از بین ببرد. مکنده شهری Azura Concept یک سوییپر قدرتمند است که برای حذف انواع آلودگی های خشک و جامد طراحی شده است. با توجه به اینکه این دستگاه مجهز به موتور ۴ سیلندر دیزل با قدرت ۶۰ کیلووات، مخزن سوخت ۷۰ لیتری و دو عدد برس به قطر ۹۰۰ میلی متر است، به راحتی می تواند مناطق بزرگ شهری و صنعتی را با بالاترین کیفیت تمیز کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا