مقالات آموزشی

نظافت بهینه مجتمع مسکونی با استفاده از تجهیزات نظافت

مجتمع ها و ساختمان های مسکونی با توجه به وسعت سالن ها و راهرو ها و تعدد رفت و آمد ساکنین در آن نیازمند داشتن برنامه نظافت دوره از و منظم هستند. فرایند نظافت این ساختمان ها و مجتمع های مسکونی با شیوه های معمول و روش های قدیمی تمیز کاری مستلزم صرف زمان و هزینه بسیار زیادی خواهد بود. از این رو استفاده از تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه صنعتی میتواند به طور موثر در کاهش هزینه های نظافت تاثیر گذار باشد. شناخت تجهیزات نظافت، خرید و سرمایه گذاری بر آن ها میتواند فرایند نظافت محیط های مسکونی را با کیفیت بالاتر و هزینه های بسیار پایین تری صورت دهد.

از سوی دیگر حفظ نظافت در محیط مجتمع های مسکونی بزرگ با توجه به تعداد زیاد ساکنین، اهمیت حفظ سلامت و بهداشت محیط را دو چندان می نماید. تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه و صنعتی همچون اسکرابر ها، واترجت های فشار قوی، سوییپر ها و دستگاه های پولیشر صنعتی میتوانند در افزایش کیفیت نظافت و بهداشت مجتمع های مسکونی تاثیر گذاری بالایی داشته باشند.

 

دستگاه های نظافت مکانیزه مجتمع های مسکونی

تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی قابل استفاده در محیط ها مجتمع های مسکونی سرعت و کیفیت نظافت این محیط را ارتقا داده و ایمنی و سلامت ساکنین مجتمع را تضمین خواهد کرد. شناخت انواع دستگاه های نظافت مکانیزه میتواند شما را در انتخاب و خرید تجهیزات مناسب برای نظافت محیط مجتمع آسان نماید. از دستگاه های قابل استفاده در نظافت محیط های وسیع و راهرو های مجموعه های مسکونی میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

  • انواع اسکرابر های صنعتی
  • سوییپر های صنعتی
  • واترجت ها و شوینده های فشار قوی صنعتی
  • پولیشر های صنعتی

در این مقاله به معرفی این تجهیزات و مزیت های استفاده از آنها در محیط مجتمع های مسکونی خواهیم پرداخت.

 

انواع اسکرابر صنعتی و کاربرد آن در نظافت مجتمع مسکونی

کاربرد اسکرابر صنعتی در نظات مجتمع مسکونیاسکرابر صنعتی یا زمین شوی صنعتی از تجهیزات و دستگاه های شستشوی تخصصی انواع کفپوش ها در سالن ها و راهرو های مجموعه های تجاری، اداری، مسکونی و صنایع می باشد. این دستگاه نظافت صنعتی با داشتن قابلیت شستشو و خشک کردن همزمان سطوح ایمنی محیط حین و بعد از نظافت را به همراه خواهد داشت. اسکرابر ها در انواع دستی یا سرنشین دار طراحی و تولید میشوند و قادرند محوطه های وسیع را در مدت زمان کوتاهی نظافت کرده و تمیزی محیط را به ارمغان آورند. استفاده از تکنولوژی های به روز در این دستگاه نظافت سبب کاهش مصرف آب و مواد شوینده در فرایند شستشوی سطوح شده و هزینه های نظافت مجتمع مسکونی را به میزان زیادی کاهش خواهد داد.

 

زمین شوی صنعتی قادر است انواع آلودگی های چرب، روغنی و گرد و غبار را به راحتی از سطوح برطرف نماید. دستگاه اسکرابر با داشتن مخزن آلودگی با حجم بالا قادر به جمع آوری حجم زیادی از آلودگی در حین فرایند نظافت محیط مسکونی بوده و نیازی به تخلیه به دلیل پر شدن سریع مخزن نخواهد داشت. از سوی دیگر جدا بودن مخازن آب تمیز و آب آلوده، از استفاده آب جمع آوری شده از سطح، در فرایند نظافت جلوگیری کرده و احتمال انتشار آلودگی به نقاط دیگر را به حداقل می رساند.

 

کاربرد سوییپر صنعتی در نظافت مجموعه مسکونی

نظافت محوطه های گسترده با سوییپر صنعتیسوییپر های صنعتی یا جاروی خیابانی از تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه جمع آوری کننده آلودگی ها هستند. این دستگاه نظافت صنعتی قادر است انواع آلودگی های ریز و درشت جامد را از سطوح جمع آوری کرده و محیطی تمیز و عاری از آلودگی ایجاد نماید. دستگاه سوییپر صنعتی با موتور دیزلی، قادر به جمع آوری حجم زیادی از آلودگی در محیط پارکینگ و نظافت فضای باز در مجتمع های مسکونی می باشد. این دستگاه با استفاده از برس های چرخشی و هدایت آلودگی ها به مخزن ایمنی و کیفیت نظافت را در محیط افزایش می دهد.

سوییپر صنعتی یا جاروی شهری قادر است نظافت محیط های وسیع که با شیوه های دستی ساعت ها به طول می انجامد در مدت زمان کمتر از یک ساعت انجام دهد. کارایی بالا و قدرت بالای فیلتراسیون آلودگی ها در این دستگاه، استفاده آن در نظافت پارکینگ مجتمع های مسکونی و صنایع را رایج کرده است.

 

شستشوی نما و سطوح مختلف در مجتمع مسکونی با واترجت صنعتی

شستشوی سطوح با استفاده از واترجت فشار قویواترجت های صنعتی با امکان شستشوی سطوح با فشار آب، امکان نفوذ به عمق آلودگی و جدا سازی آنها از سطوح را برای کاربر فراهم آورده و کیفیت نظافت بالایی برای محیط به همراه می آورد. واتر جت های صنعتی در انواع آب سرد و آب گرم به بازار ارائه میشوند که هر یک میتواند مزایای خاص خود را در نظافت به همراه داشته باشد. از واترجت های صنعتی و شوینده های فشار قوی در فرایند نظافت، شستشوی سطوح، لایه برداری، رنگ بری و رسوب زدایی از سطوح استفاده میشود. این دستگاه نظافت مکانیزه قادر است آب را تا فشار ۱۵۰ تا ۳۰۰ بار افزایش داده و از این فشار آب برای ارتقا کیفیت نظافت در محیط مجتمع مسکونی استفاده نماید.

 

نظافت و شستشوی معابر، نما و سطوح پارکینگ در مجتمع مسکونی با استفاده از واترجت صنعتی با کیفیت بالا صورت خواهد گرفت. کاربرد واترجت در نظافت کاهش زمان، اتلاف آب و ماده شونده و هزینه های شستشو و نظافت را به همراه خواهد داشت.

افزایش درخشندگی سطوح سالن مجتمع مسکونی با دستگاه پولیشر صنعتی

مزایای کاربرد پولیشر در نظافت مجتمع مسکونیسالن لابی و راهرو ها در مجتمع های مسکونی با توجه به تردد و استفاده زیاد افراد به سرعت درخشندگی و جلوه خود را از دست خواهند داد. از سوی دیگر به وجود آمدن ترک، شکستگی یا ناهمواری در سطوح سنگی لابی ساختمان های مسکونی احتمال تجمع آلودگی و یا نیاز به تعمیرات در این سطوح را افزایش خواهد داد. برای جلوگیری و رفع این مشکلات در مجموعه های مسکونی، استفاده از دستگاه پولیشر صنعتی راهکار مطلوبی خواهد بود. پولیشر های صنعتی با اعمال فشار بالا بر سطح و سرعت چرخش بالای برس ناهمواری های سطوح سنگی در مجتمع مسکونی را برطرف نموده و از تجمع آلودگی و بروز خرابی در آنها جلوگیری خواهد نمود.

به کار گیری دستگاه پولیشر صنعتی در نگهداری بهینه از سطوح لابی، سالن ها و راهرو های مجتمع مسکونی کارایی بالایی داشته و امکان نظافت بهینه و آسان را برای این سطوح امکان پذیر میکند.

 

استفاده از تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه در نظافت و شستشوی سطوح مختلف مجتمع های مسکونی و تجاری میتواند به میزان زیادی در ارتقا سطح بهداشت، ایمنی و نظافت آنها تاثیر گذار باشد. دستگاه ها و تجهیزات نظافت مکانیزه با سرعت بخشیدن به فرایند نظافت و ارتقا کیفیت آن سلامت ساکنین مجموعه را افزایش داده و باعث کاهش هزینه های نگهداری، تعمیرات و نظافت سطوح مجتمع خواهند شد.

شرکت ابراهیم با ارائه انواع تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه در حفظ کیفیت و نظافت مجتمع مسکونی شما را یاری خواهد نمود. شما میتوانید با بهره گیری از مشاوره و راهنمایی از کارشناسان ما در راستای تصمیم گیری در انتخاب و خرید انواع تجهیزات مکانیزه از جمله سوییپر های شهری، زمین شوی های صنعتی، واترجت ها و دستگاه های پولیشر، تجهیزات مناسب نظافت محیط مجتمع مسکونی خود را تهیه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا