مقالات آموزشی

مزایای جایگزینی واتر جت صنعتی به جای روش های سنتی

طراحی دستگاه واترجت صنعتی گامی بزرگ و مؤثر در دست یابی به تمیزی می باشد که با کیفیت بالا، کاهش هزینه ها و کاهش قابل توجه مصرف آب و انرژی همراه است. از دیرباز همواره افراد بر این باور بوده اند که هر چه مقدار بیشتری آب به کار رود تمیزی بهتری حاصل می گردد، این در حالی است که امروزه جوامع با مسئله بحران آب رو به رو هستند و مصرف بالای آب امری بهینه نخواهد بود. دستگاه واتر جت بر پایه پاشش جریان پر فشار آب عمل نموده و به این ترتیب نیروی آب از مصرف بیش از اندازه آب جلوگیری می کند.

چه عواملی واتر جت صنعتی را از شیوه های سنتی متمایز می سازد؟

کاهش مصرف آب تنها یکی از مزیت های شوینده های فشار قوی یا دستگاه کارواش صنعتی بوده و از ویژگی های خیره کننده ای برخوردار است که سبب گردیده در این ابزار پر کاربرد در محیط های گوناگون و جهت انجام لایه برداری و شستشوهای عمیق مورد استفاده قرار گیرد. برخی از این مزایا عبارت اند از:

ارتقای بهداشت و زیبایی محیط

آلودگی در هر محیطی به چشم می خورد و با توجه به نوع کاربری آن محیط، شدت و ضعف پیدا می کند. واترجت به عنوان دستگاهی کارآمد برای شستشوی بخش های مختلف هم چون نمای ساختمان، سطوح کف، تجهیزات صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرد و با قدرت بالای خود تمامی آلاینده ها را از بین می برد. پاکیزگی و زیبایی حاصل از شستشو با استفاده از این دستگاه بسیار چشم نواز بوده به صورتی که هیچ گاه توسط روش های سنتی به دست نخواهد آمد. از طرف دیگر فشار بالای آب آلودگی ها را به طور کامل از سطح جدا نموده و سبب ارتقای بهداشت محیط می گردد.

جلوگیری از حوادث و سوانح با واتر جت صنعتی

واتر جت صنعتی

انجام نظافت و شستشو با روش های غیر اصولی سوانح و آسیب های جبران ناپذیری را به بار می آورد. در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی که امکان بروز حوادث بیشتر است، بهره مندی از دستگاه های پیشرفته همانند واتر جت صنعتی مانع از انجام فعالیت های غیر ایمن از سوی کاربران شده و محیطی ایمن برای کارکنان و دیگر افراد فراهم می آورد.

بهبود کارایی تجهیزات و افزایش طول عمر سطوح

بهبود کارایی تجهیزات و افزایش طول عمر سطوح

عدم نظافت و شستشوی یک سطح خواهد یک سطح وسیع و هموار باشد خواه یک قطعه صنعتی، سبب انباشت آلودگی شده و کیفیت و کارایی آن ها را تحت تأثیر خود قرار می دهد. وجود آلاینده ها بر روی تجهیزات صنعتی باعث افت عملکرد آن ها می شود و نتیجه آن اختلال در عملکرد کل تأسیسات خواهد بود. خرابی سیستم ها و توقف خطوط تولید از پیامدهای این اتفاق بوده که هزینه های سنگینی را نیز به بار می آورد. شستشوی مداوم قطعات صنعتی با استفاده از دستگاه واتر جت صنعتی آلودگی ها را زدوده، کیفیت و کارایی اولیه را به آن باز گردانده و از خرابی ها و تحمیل هزینه های گزاف جلوگیری می نماید.

سازگاری با محیط زیست

سازگاری با محیط زیست واتر جت صنعتی

جریان آب پر فشار تولید شده توسط دستگاه واترجت صنعتی خود به تنهایی آلودگی ها را رفع نموده و لزومی به مصرف مواد شیمایی نخواهد بود و تنها در مواردی که تمیزی بیشتر و یا رفع آلاینده های خاص مد نظر باشد می توان مقداری از مواد شوینده را مورد استفاده قرار داد؛ بنابراین میزان اثرات زیست محیطی ناشی از شوینده ها به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

کاهش هزینه ها و زمان شستشو

کاهش هزینه ها و زمان شستشو با واتر جت صنعتی

افزایش سرعت عمل یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد دستگاه های کارواش صنعتی می باشد که سبب صرفه جویی در وقت می گردد. با استفاده شوینده های فشار قوی سرعت شستشو نسبت به روش های دستی تا چندین برابر افزایش پیدا می کند و جهت به کارگیری در مشاغلی که زمان از اهمیت فراوانی برخوردار است، ابزاری ایده آل و کارآمد به شمار می آید. از طرف دیگر واترجت های صنعتی با افزایش بهره وری نیروهای انسانی بازدهی اقتصادی را نیز بیشتر می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا