مقالات آموزشی

کاهش صدمات نیروی انسانی با استفاده از اسکرابر ها

صدمات وارده به نیروی انسانی در محیط کار یکی از چالش های بزرگ کارفرمایان می باشد. این صدمات علاوه بر اینکه به واسطه عدم توانایی نیروی کاری، فرایند کاری را مختل می نماید، می تواند مشکلات متعدد دیگری چون هزینه های درمانی و بار حقوقی را در پی داشته باشد. بر اساس بررسی های انجام شده، ۲۵ درصد صدمات وارد شده در محل کار ناشی از لیز خوردن پرسنل می باشد. شکستگی های ناشی از لیز خوردن افراد می تواند بین ۳۰ تا ۹۵ روز نیروی کاری را از شرایط کاری خارج نماید. استفاده از سیستم های مکانیزه نظافتی نق مهمی در کاهش صدمات ناشی از لیز خوردن افراد ایفا می نمایند. دستگاه های صنعتی نظافتی چون دستگاه کفشور صنعتی که عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح را همزمان انجام می دهند مانع از لغزندگی سطوح و نهایتا سر خوردن افراد می شوند.

۱-شستشوی منظم سطوح با استفاده از اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتیشستشو و نظافت سطوح کف با استفاده از شیوه های سنتی نظافت بسیار زمان بر می باشد از این رو رسیدگی به نظافت تمامی بخش ها نیازمند زمان زیادی می باشد. انجام امور نظافتی در فواصل زمانی بلند موجب انباشته شدن، انواع آلاینده ها بر روی سطوح کف شده و می تواندد موجبات لغزندگی سطوح را فراهم نماید. در استفاده از شیوه ها ی سنتی نظافت تنها راه کار به منظور افزایش سرعت نظافت استفاده از تعداد بیشتری از نیروی خدمات می باشد. افزایش در تعداد نیروی خدماتی، افزایش هزینه ها را در پی داشته و از این رو مانع از سود آوری کسب و کار می گردد. در حالیکه استفاده از تجهیزات مکانیزه و تخصصی چون دستگاه های اسکرابر که با هدف شستشو و خشک نمودن همزمان سطوح کف تولید و به بازار عرضه شده اند با استفاده از سیستم های مکانیزه نقش موثری در افزایش زمان لازم برای شستشو داشته و سرعت عملیات نظافت را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

 

۲- شستشوی بدون وقفه

اسکرابرماندگاری بلند مدت آلاینده ها بر روی سطوح می تواند صدمات پر هزینه ای را بر روی کفپوش ها وارد نماید از این رو شستشو و نظافت سریع و به موقع آلاینده ها نقش موثری در حفاظت از کف پوش ها داشته و از ایجاد هزینه های گزاف و سنگین تعمیر و یا تعویض کف پوش ها ممانعت می نماید. شستشوی به موقع آلاینده های ریخته شده بر روی سطوح کف مانع از سفت و سخت شدن آنها شده و از این رو به راحتی از محیط حذف می شوند. دستگاه اسکرابر صنعتی به واسطه استفاده از سامانه برس زنی و فشار اعمالی بر روی برس دستگاه، تمامی آلاینده های چسبیده به سطوح را کاملا شستشو داده و از محیط حذف می نماید.

 

۳-نصب علامت هشدار

لغزندگی سطوحاستفاده از سیستم های سنتی در نظافت، اگرچه تا حدودی می تواند آلاینده های چسبیده به سطوح را شستشو داده و حذف نماید اما رطوبت ایجاد شده بر روی سطوح کف میزان لغزندگی سطوح را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. از این رو قرار دادن علایم هشدار بر روی سطوح شسته شده به منظور ممانعت از سر خوردن افراد الزامی می باشد. این درحالیست که اغلب مواقع چنین امری اتفاق نمی افتد. با توجه به صدمات احتمالی استفاده از دستگاه های مکانیزه ای چون اسکرابر صنعتی یا کف شوی که عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح را به صورت همزمان انجام می دهند، نقش موثری در کاهش احتمال سقوط افراد در اثر لغزندگی سطوح ایفا می نماید.

 

۵- عدم نیاز به استفاده از تجهیزات ایمنی

نظافت با اسکرابریکی از اصلی ترین دغدغه های مدیران و افراد شاغل در محیط استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب برای انجام عملیات نظافت می باشد. عدم تمایل افراد شاغل در محیط به استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب می تواند خطراتی را برای آنها در پی داشته باشد. این در حالیست که استفاده از دستگاه های زمین شوی صنعتی به عنوان تجهیزاتی کاملا مکانیزه میزان تماس کاربر با مواد شوینده را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و بالاترین سطح ایمنی را برای کاربر فراهم می نماید. عدم نیاز به تجهیزات ایمنی مناسب از دیگر ویژگی های این دستگاه ها می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا