مقالات آموزشی

صرفه جویی آب با دستگاه کارواش چگونه ممکن است؟

بسیاری از افراد هنگام نظافت تمام تلاش خود را می کنند تا در زمان صرفه جویی کنند و کمترین وقت را برای این موضوع صرف کنند. مورد دیگری که شمار زیادی از اشخاض به آن فکر می‌کنند، صرفه جویی در مصرف آب است. برای افزایش بهره وری زمان، مصرف و … از روش های مختلفی از جمله واترجت صنعتی می توان استفاده کرد.

صرفه جویی آب با دستگاه کارواش صنعتی امکان پذیر است و تا حد زیادی می توان مصرف آب را کاهش داد. آب یک ماده حیاتی و ضروری برای زندگی مردم هر کشور است. کمبود آب و خشکسالی چند سالی است که جز مهمترین دغدغه های بسیاری از نقاط محسوب می شود. به همین دلیل باید با تمام توان تمام جلوی مصرف و هدر رفت بی رویه آب این مایع ارزشمند جلوگیری کرد.

 از دستگاه واترجت صنعتی در چه مکان هایی میتوان استفاده کرد؟

واترجت صنعتی در بسیاری از محیط ها قابل استفاده می باشد. بیشتر ما کاربرد این دستگاه را برای نظافت محیط های سخت و صنعتی مثل جاده ها، ساختمان ها و نرده ها و جدول های کنار خیابان دیده ایم اما واتر جت ها کاربرد بسیار فراتری در سایر محیط ها و صنایع مختلفی همچون نظافت و نگهداری از وسایل نقلیه، کشاورزی، موتور های الکتریکی و… را دارد. دسته ی دیگری از کارواش ها وجود دارند که برای استفاده در محیط های خانگی طراحی و تولید شده اند. بنابراین بهتر است در کنار مطالعه راهنمای خرید بهترین محصول، نحوه عیب یابی و رفع مشکلات کارواش صنعتی نیز بدانید.

این نوع دستگاه به دلیل مکانیزم منحصر به فرد خود امکان صرفه جویی آب در مصارف خانگی را نیز فراهم می کند. در کنار صرفه جویی آب در مصارف صنعتی امکان حفظ بهداشت محیط مزیت دیگر این ابزار است. از واترجت در محیط های صنعتی ای استفاده می شود که بهداشت در آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله این محیط ها به مراکز درمانی، صنایع غذایی و استخر ها می توان اشاره کرد.

صرفه جویی آب با دستگاه کارواش

مزایای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی

با خرید این دستگاه صنعتی می توانید از مزایای واترجت صنعتی بهره مند شوید. در ادامه متن با بعضی از شاخص ترین مزایای این دستگاه آشنا می شویم.

  • قابلیت از بین بردن سر سخت ترین لکه ها با استفاده از فشار قوی آب، حجم و دمای آب و مواد شوینده
  • دسترسی به تمامی فضا ها، از جمله موقعیت هایی که در حالت عادی امکان نظافت آن ها وجود ندارد.
  • نظافت بدون تماس دست با آلودگی ها
  • مقرون به صرفه بودن در هزینه ها
  • کاهش پخش شدن آلودگی ها و میکروب ها
  • کیفیت بالاتر در مدت زمان کوتاه تر
  • در مدل های کارواش آب گرم نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست و شستشو تنها به وسیله فشار آب صورت می گیرد.
  • کاهش مدت زمان استفاده

انتخاب واترجت آب سرد یا واترجت آب گرم

واترجت ها به دو دسته واترجت آب سرد و واترجت آب گرم تقسیم می شود. متناسب با نیاز خود و نوع آلودگی های موجود در آن محل باید از دستگاه مناسب استفاده کنید. با استفاده از واترجت آب سرد به همراه لوازم جانبی آن( برس و…) نظافت آلودگی ها به طور کامل انجام می شود. توجه داشته باشید برای کسب نتیجه مورد قبول با این نوع واترجت، بهتر است از مواد شوینده نیز استفاده کنید.

اما برای از بین بردن آلودگی هایی همچون روغن و چربی، آلودگی های سخت بهتر است از واترجت آب گرم استفاده شود. همچنین برای افزایش روند پاک کنندگی در این نوع دستگاه واترجت صنعتی نیز، می توانید از مواد شوینده استفاده کنید. از دیگر مزیت های واترجت آب گرم، سریع تر خشک شدن سطوح است.

صرفه جویی آب در مصارف صنعتی

صرفه جویی آب با دستگاه کارواش

نازل دستگاه واترجت صنعتی به گونه ای طراحی شده است که به افزایش کیفیت انجام شدن نظافت کمک بسیاری می کند. واترجت به دلیل پاشش آب با فشار زیاد باعث از بین بردن تمامی آلودگی ها می شود، به این دلیل که نظافت را با سرعت بالاتر و بیشتری به پایان می رساند، باعث صرفه جویی در مصرف آب شده است.

به همین منظور کارواش صنعتی دستگاهی بسیار کاربردی به شمار می روند. همواره به کار گیری از فشار آب روشی مقرون به صرفه در نظافت با کیفیت بالاتر برای صرفه جویی در مصرف آب می باشد. میزان مصرف آب دستگاه کارواش به طور متوسط در مقایسه با روش های معمول ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می کند.

به عبارت دیگر در یک دقیقه در شستشوی با شیلنگ معمولی بین ۶ تا ۱۰ گالن آب مصرف می شود. در صورتی که این میزان در دستگاه واتر جت صنعتی بین ۲ تا ۵ گالن است. این موضوع به وضوح میزان صرفه جویی آب با دستگاه کارواش را به خوبی نشان می دهد. کاهش مصرف آب از دو جهت صورت می گیرد. ۱- هنگام فرایند مصرف آب کمتر می شود.

۲- مدت زمان کمتری به شستشوی اختصاص می دهید و نتیجتا مقدار مصرف آب کمتر می شود.البته مدل های مختلف واترجت صنعتی میزان مصرف آب متفاوتی دارند. به همین دلیل هنگام خرید دستگاه واترجت صنعتی حتما باید به این موضوع توجه کنید تا دستگاه مورد نظرتان کمترین میزان مصرف آب را داشته باشد.

تاثیر لوازم جانبی در تسریع نظافت سطوح حساس

لوازم جانبی ای که در کنار تجهزات نظافتی دریافت می کنید و یا به طور جداگانه آن هارا تهیه می کنید، در بهبود نظافت بسیار پر کاربرد بوده و به افزایش کیفیت شستسو کمک می کند. در بعضی از نقاط فشار زیاد آب خروجی از واترجت می تواند آسیب زا باشد. برای جلوگیری از وقوع چنین موضوعی می توان به وسیله کلیدهای کنترلی روی دستگاه میزان فشار آب را کاهش داد. در صورتی که بخواهید این میزان بیشتر از پیش کاهش دهید می توانید از نازل های مخصوص این کار استفاده کنید.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا