مقالات آموزشی

واترجت صنعتی مجموعه ورزشی چیست و چه کاربردی دارد؟

سلامتی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی های هر انسانی است و حفظ این سلامتی همواره نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد. ورزش کردن یکی از مهم ترین مواردی است که به حفظ سلامت هر شخصی کمک می کند. امروزه مجموعه ورزشی های زیادی ساخته و تاسیس شده اند که افراد مختلف برای ورزش کردن چه به صورت تفریحی و چه به صورت حرفه ای در این مکان ها حضور پیدا می کنند. کثیف بودن این مجموعه ها و وجود آلودگی های مختلف در این مکان ها، تهدیدی جدی برای سلامتی ورزشکاران و مراجعه کنندگان خواهد بود و بنابراین نظافت، شستشو و ضدعفونی سطوح مختلف در این فضاها اهمیت و ضرورت می یابد. از جمله دستگاه هایی که برای تمیزی چنین محیط هایی کاربرد موثر دارد، می توان به واترجت صنعتی مجموعه ورزشی اشاره نمود که با شیوه ای متفاوت تجهیزات و محوطه های ورزشی را شستشو داده و پاکیزه می گرداند.



اهمیت ارتقای بهداشت و نظافت مجموعه ورزشی

به دلیل حضور روزانه ورزشکاران و اقشار مختلف در مجموعه ها و باشگاه های ورزشی باید بهداشت و پاکیزگی محیط به طور کامل حفظ شود چرا که افراد مختلفی در مجموعه های ورزشی رفت و آمد دارند و نمی توان تمیزی و عدم بیماری تمامی آن ها را به طور انفرادی مورد بررسی قرار داد و از طرف دیگر ورزش کردن موجب تعریق افراد می گردد، که خود عامل به وجود آمدن آلودگی است. بنابراین نیاز است تا تمیزی دستگاه های موجود در دستگاه و محیط مجموعه کاملاً بررسی و رعایت شود و از همین رو آیین نامه هایی برای تمیزی و نظافت مجموعه های ورزشی گردآوری شده و طبیعتاً وسعت مجموعه های ورزشی به اندازه ای است که نظافت آن با استفاده از روش های سنتی عملی دشوار و بی کیفیت خواهد بود و به همین دلیل باید با استفاده از روش های صنعتی نظافت این مجموعه ها انجام شود. دستگاه های صنعتی زیادی به منظور نظافت فضاهای بزرگ طراحی و ساخته شده اند که از انواع آن ها  می توان به جت واش یا واترجت صنعتی مجموعه ورزشی یا همان کارواش صنعتی اشاره نمود.

 

واترجت صنعتی مجموعه ورزشی
واترجت صنعتی مجموعه ورزشی

 

نظافت و شستشوی استخر و باشگاه

استخرها از محبوب ترین مجموعه های ورزشی هستند که محیطی مرطوب و مستعد جذب آلودگی دارند و باید به طور مداوم شستشو شوند. به همین دلیل شستشو و نظافت استخرهای باشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی، آلودگی به راحتی به افراد منتقل می گردد. استخرها از جمله مکان هایی به شمار می آیند که نیاز به گند زدایی و ضد عفونی کردن دارند و از طرفی محیط های مرطوب آلودگی بیشتری را جذب می نموده که به مرور زمان این آلودگی ها روی سرامیک و کاشی های استخر لغزندگی به وجود می آورد و می تواند خطرناک عمل کند.

به طور کلی مجموعه باشگاه های ورزشی از آلوده ترین مکان های تفریحی، ورزشی عمومی می باشند که باید به طور منظم و دقیق نظافت شوند. به همین دلیل تجهیزات ورزشی مقاوم به آب در باشگاه باید شستشو شود زیرا ورزشکاران به طور مستقیم با این تجهیزات تماس دارند. بنابراین تمیز کردن استخر و باشگاه ها با استفاده از کارواش دستی مجموعه ورزشی امری بسیار موثر و مهم تلقی می شود.

 

واترجت صنعتی مجموعه ورزشی چیست؟

دستگاه واترجت صنعتی مجموعه ورزشی از جمله دستگاه های نظافتی صنعتی است که در نظافت تمامی فضاهای قابل دسترس و غیر قابل دسترس مجموعه های ورزشی می توان از آن استفاده نمود. واترجت صنعتی مجموعه ورزشی با استفاده از فشار آب قوی تمامی لکه های چسبیده به سطوح مختلف را جدا می کند. دستگاه کارواش سیار مجموعه ورزشی علاوه بر جدا کردن لکه های چسبیده، در نظافت محل تردد ماشین و انسان نیز، بسیار موثر و کارآمد می باشد. از این دستگاه در مجموعه های ورزشی، معمولا به دو صورت شستشوی کف، میز و صندلی و همچنین شستشوی پیست تارتان، استفاده می شود.

 

واترجت صنعتی مجموعه ورزشی
واترجت صنعتی مجموعه ورزشی

 

کاربرد واترجت صنعتی مجموعه ورزشی

از دستگاه واتر جت صنعتی می توان برای نظافت انواع فضاها استفاده نمود. یکی از مهم ترین آن ها کاربرد کارواش صنعتی در استخر می باشد که برای شستشوی دیواره های استخر و کاشی های محوطه کاربرد دارد. همچنین از دیگر کاربردهای واترجت صنعتی مجموعه ورزشی می توان به تمیز کردن انواع تجهیزات و دستگاه های ورزشی موجود در مجموعه اشاره نمود. همچنین از این دستگاه صنعتی برای نظافت مسیرهای پیاده روی، نیمکت های موجود در مجموعه و از همه مهم تر شستشوی زمین های ورزشی استفاده می شود. این دستگاه صنعتی از موتور و پمپ فشار قوی تشکیل شده است.

 

مزایای واترجت صنعتی مجموعه ورزشی

استفاده از واترجت صنعتی مجموعه ورزشی، از مزایای بسیاری در نظافت استخر و باشگاه ها برخوردار می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت.

– از جت واتر یا همان کارواش دستی مجموعه ورزشی برای نظافت تمامی قسمت های مجموعه مانند راهروها، صندلی ها، مسیرهای حرکتی و … می توان استفاده نمود.

– این دستگاه های نظافتی صنعتی با محیط زیست کاملا سازگار هستند چرا که آب موجود در آن فراوان و نیاز به مصرف مواد شوینده با آن بسیار کم است.

– امکان شستشوی محوطه استخر به منظور جلوگیری از تشکیل جرم و قارچ در میان بندهای کاشی ها

– امکان شستشوی دیواره استخر در صورت خالی بودن

– استفاده از دستگاه واترجت صنعتی مجموعه ورزشی می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن به کار نظافت، تمیز کردن بخش هایی مانند نیمکت ها و راهروها را نیز راحت نماید.

– از آنجایی که فشار آب این دستگاه صنعتی بسیار بالا می باشد، کیفیت نظافت این مجموعه ها نیز افزایش می یابد.

– رنگ بری، گند زدایی، حذف چربی های آلوده و حذف رنگ های پوسیده روی تجهیزات از دیگر مزایای واترجت صنعتی مجموعه ورزشی می باشد.

– از دیگر مزایای استفاده از کارواش صنعتی مجموعه ورزشی می توان به کاهش هزینه های نظافتی اشاره کرد.

– در صورت نیاز می توان سرعت شستشو و نظافت این دستگاه را افزایش داد.

– امکان شستشوی عالی وسایل ورزشی که قابل شستشو با آب هستند.

– تنظیم میزان حجم و فشار آب با توجه به سطحی که می خواهید آلودگی آن را از بین ببرید.

– از آنجایی که نظافت با استفاده از این دستگاه، به نیروی انسانی بسیار کمی نیاز دارد، می تواند بسیار اقتصادی باشد.

– غیر دسترس ترین سطوح را نیز می توان با استفاده از این دستگاه به راحتی تمیز نمود.

این مطلب را از هم دست ندهید !
استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت سالن های ورزشی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا