مقالات آموزشی

مراقبت و نگه داری از برس دستگاه سوییپر

سوییپر صنعتی دستگاهی با سهولت کاربری و کارکرد آسان می باشد و از آن جایی که کاربران در هنگام کار با آن احساس راحتی می کنند این امکان وجود دارد که به نگه داری از دستگاه توجه کم تری شود. عدم رسیدگی به موقع سوییپر سبب فرسوده شدن بی دلیل دستگاه و به ویژه بخش هایی که با سطح زمین تماس دارند، می شود. برس سوییپر دارای بیشترین سطح تماس با زمین است که نگه داری صحیح از آن ها یکی از بخش های مهم در زمینه مراقبت از سوییپر می باشد که بر افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش هزینه های تعمیر و نگه داری تاثیر به سزایی دارد. برس های سویپر از الیافی تشکیل شده اند که بازبینی مرتب آن ها فرآیندی ساده بوده که در مدت زمانی کوتاه انجام می شود و این در حالی است که همین عمل ساده می تواند مانع از تعویض های پی در پی برس ها شود و در نتیجه آن هزینه های صرف شده کاهش یابد.

 

تهیه برس با کیفیت بالا

برس سوییپر
برس با کیفیت بالا

بهتر است برای دستگاه های جاروی شهری برس هایی با کیفیت مطلوب تهیه شود تا برس هایی که ارزان قیمت هستند زیرا به طور معمول کیفیت اجناس خریداری شده متناسب با هزینه پرداختی آن خواهد بود. امروزه در بازار عرضه محصولات، تولید کنندگان جهت رقابت تمایل دارند که قیمت های خود را کاهش دهند؛ از طرف دیگر کاهش قیمت برس سویپر با تنزل کیفیت و کاهش تعداد الیاف آن همراه خواهد بود. بنابراین با کم شدن قیمت برس سوییپر کیفیت آن ها نیز افت می کند و سبب فرسایش هر چه سریع تر برس می شود و همین امر موجب بر جای گذاشتن هزینه های تعویض برس می گردد. یعنی انتخاب یک برس ارزان قیمت و بی کیفیت نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه هزینه های بیشتری را نیز تحمیل می کند. از همین رو صرف اندکی بیشتر از هزینه ها جهت تهیه تجهیزات با کیفیت مرغوب عملکرد بهتر دستگاه را ارائه می دهد و از ایجاد هزینه های مازاد جلوگیری می کند.

 

 

 

 

مراقبت از الیاف برس سوییپر

برس سوییپر شهری
مراقبت از برس سوییپر

الیاف برس سوییپر مهم ترین بخش آن به شمار می آیند و نگه داری از آن ها در شرایط مناسب میزان فرسایش و استهلاک را کاهش می دهد. برس های فرسوده توانایی لازم را برای بلند کردن آلودگی ها از روی سطح زمین ندارند و باعث ایجاد فشار به دستگاه می شود. در حالی که مراقبت صحیح از برس جاروب شهری از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نموده و عملکرد بهینه دستگاه را فراهم می آورد.

 

 

 

 

 

 

فشار برس مناسب

برس سوییپر خیابانی
فشار برس مناسب

یکی از دلایل اصلی فرسودگی زود هنگام برس های دستگاه جاروب صنعتی ایجاد فشار بیش از اندازه بر روی برس ها است. اگر برس ها در تماس با سطح زمین تحت فشار مضاعف قرار بگیرند، اصطکاک بیش از حد به وجود می آید و سبب بالا رفتن سرعت فرسایش می گردد. در نتیجه در هنگام کار با دستگاه کاربر باید اطمینان حاصل کند که فشار اعمال شده بر روی برس ها دارای اندازه مناسب بوده و از سایش غیر عادی برس ها ممانعت می کند.

 

 

 

 

 

 

زاویه مناسب برس سوییپر

برس سوییپر صنعتی
زاویه مناسب برس سوییپر

از دیگر عوامل فرسایش برس های جاروب خیابانی می توان به قرار گیری آن ها در زاویه ای نامناسب اشاره نمود. تنظیم نادرست زاویه برس ها رو به جلو یا عقب الیاف برس را تحت فشار قرار می دهد که این پدیده سایش برس ها را در پی خواهد داشت. به منظور جلوگیری از استهلاک زودرس برس ها و افزایش طول عمر آن ها تنظیم زاویه برس نقش مؤثری ایفا می کند.

 

 

 

 

 

 

آموزش کاربران پیش از شروع به کار با سوییپر صنعتی

برس سوییپر
آموزش کاربران

هر چند که دستگاه سوییپر از سهولت کاربری برخوردار می باشد اما همانند هر وسیله مکانیزه دیگری استفاده ناصحیح از آن می تواند منجر به خرابی دستگاه گردد. به همین دلیل لازم است پیش از به کارگیری دستگاه به آموزش های لازم نظیر نحوه کار کردن با دستگاه، چگونگی تنظیمات و … به کاربران داده شود. به این ترتیب با استفاده درست از سوییر و نگه داری مناسب از دستگاه و قطعات آن عملکرد این وسیله بهبود یافته و بر طول عمر آن افزون می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا