مقالات آموزشی

۱۰ تفاوت بین جاروبرقی خانگی و صنعتی

انتخاب تجهیزات مناسب برای نظافت امری ضروری است، چرا که این تجهیزات تضمین می کند که عملکرد نظافت در بالاترین سطح باقی می ماند و به بهبود ایمنی کاربر نیز کمک می کند. بهتر است بدانید که جاروبرقی ها تفاوتی ندارند و انتخاب بین جاروبرقی خانگی و صنعتی یک تصمیم کلیدی است که بسیاری از مدیران تاسیسات تجاری با آن روبرو هستند. جاروبرقی‌های خانگی اغلب مقرون به صرفه‌تر و از نظر اندازه و وزن کوچک‌تر هستند، با این حال، عملکرد و دوام بالاتری را که یک جاروبرقی صنعتی ارائه می‌دهد، ندارند.

تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی

جاروبرقی یکی از ابزارهای مفید در میان دیگر تجهیزات نظافت صنعتی است و وجود آن در خانه و سایر مکان ها برای نظافت بسیار مهم است. اگرچه این دستگاه در مدل ها و انواع مختلفی ساخته می شود و تحت عناوین متعددی دسته بندی می شود، اما به طور کلی به دو دسته صنعتی و خانگی طبقه بندی می شود. ما در ادامه به تفاوت های بین جاروبرقی خانگی و تجاری خواهیم پرداخت. در نتیجه توصیه می شود با ما همراه باشید.

قدرت و عملکرد

تفاوت اصلی بین جاروبرقی صنعتی و خانگی در سطح عملکرد آن است. از آنجایی که جاروبرقی خانگی فقط برای نظافت روزمره مورد استفاده قرار میگیرد، با قدرت مکش بسیار کمتری نسبت به مدل های صنعتی طراحی شده است. جاروبرقی‌های خانگی معمولاً برای تمیز کردن سطوح نرم مانند فرش، موکت، و کفپوش استفاده می‌شوند. آنها معمولاً دارای برس‌های نرمی هستند که به حفظ سطوح نرم کمک می‌کنند.

در مقابل، جاروبرقی های صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که به اندازه کافی قدرتمند باشند تا بتوانند سخت ترین کارهای نظافتی را انجام دهند. زباله‌ها اغلب در محیط‌های تجاری و صنعتی سنگین‌تر هستند و منطقه نظافت اغلب بسیار بزرگ‌تر است. جاروبرقی‌های صنعتی برای تمیز کردن سطوح سخت و خشن مانند بتن، فلز، و سنگ استفاده می‌شوند. آنها معمولاً دارای برس‌های سخت‌تری هستند که به پاک کردن آلودگی‌های سنگین کمک می‌کنند.

دوام و ماندگاری

یکی از بزرگترین مزایای سرمایه گذاری در جاروبرقی صنعتی این است که آنها به طور خاص با در نظر گرفتن دوام بالا و عمر طولانی طراحی شده اند. سرمایه گذاری بر روی یک جاروبرقی صنعتی با کارایی بالا که دارای ساختاری قوی است، اطمینان بیشتری را ایجاد می کند که سیستم از کار نخواهد افتاد یا نیاز به تعمیرات بعدی نخواهد داشت. تعمیرات اغلب پرهزینه و زمان بر است و دردسر اضافی برای یک کسب و کار ایجاد می کند. تعیین دقیق طول عمر یک جاروبرقی صنعتی دشوار است، زیرا تا حد زیادی به استفاده از آن بستگی دارد. جهت اجاره جاروبرقی صنعتی و دریافت مشاوره میتوانید با مشاوران شرکت ابراهیم تماس بگیرید.

تفاوت جاروبرقی خانگی و جاروبرقی صنعتی

اندازه و قدرت مانور

جاروبرقی های صنعتی به طور قابل توجهی بزرگتر از همتایان داخلی خود هستند. قدرت اضافی، موتور بزرگتر و سطل زباله به این معنی است که برای جاروبرقی صنعتی ابعاد بزرگتر و وزن کلی بیشتر غیر معمول نیست.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه جاروبرقی های تجاری ممکن است به طور کلی سنگین تر و از نظر اندازه بزرگتر باشند، اما مانور دادن با آن ها دشوار نیست.

قدرت مکش

جاروبرقی های صنعتی دارای دو، سه یا چهار موتور بیشتر نسبت به جاروبرقی های خانگی هستند که قدرت مکش بیشتری به آن ها می دهد. علاوه بر این، جاروبرقی های صنعتی به دلیل اینکه موتورهای بیشتری دارند، می توانند برای مدت زمان طولانی تری کار کنند زیرا می توانند به طور خودکار موتورها را استراحت دهند تا از گرم شدن بیش از حد موتورها جلوگیری شود. همچنین به دلیل داشتن موتورهای توربین دائمی، میتوانند مداوم و بدون وقفه مورد استفاده قرار گیرند.

حجم مخزن

حجم مخزن جاروبرقی تعیین می‌کند که جاروبرقی تا چه حد می‌تواند زباله را در خود جای دهد. جاروبرقی‌هایی با حجم مخزن بیشتر برای تمیز کردن فضاهای بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.

جاروبرقی های صنعتی در مناطق صنعتی وسیع مورد استفاده قرار می گیرند و آلاینده های بیشتری نسبت به جاروبرقی های خانگی جمع آوری می کنند. علاوه بر این، آلودگی در محیط های صنعتی و خانگی بسیار متفاوت است. به همین دلیل مخازن جاروبرقی صنعتی متفاوت بوده و حجم بیشتری نسبت به مخازن جاروبرقی خانگی دارند. همچنین زباله ها در جاروی خانگی در کیسه یا کیسه زباله قرار می گیرند، در حالی که زباله ها در جاروهای صنعتی در مخزن قرار می گیرند.

تجهیزات و ابزار تخصصی

در انواع مدل های جاروبرقی های صنعتی، تجهیزاتی مانند برس آب، برس خاک و… وجود دارد که برای تمیز کردن محیط استفاده می شود. با این حال، در اکثر مکنده های خانگی تجهیزات اضافی زیادی وجود ندارد.

میزان استفاده در مکان های گوناگون

محدودیت‌های جاروبرقی خانگی در مکنده های صنعتی وجود ندارد. جارو برقی خانگی تنها قادر به تکمیل کارهای اولیه و روزمره نظافت است که به عملکرد نسبتاً پایینی نیاز دارند. آن ها معمولاً برای تمیز کردن روزانه کفپوش‌ها و مبلمان استفاده می‌شوند.

در مقابل جاروبرقی های صنعتی را می توان برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد و عموماً در کارهای نظافتی در مقیاس بزرگتر که نیاز به جاروبرقی قوی تری دارند، بسیار راحت تر عمل میکنند. جاروبرقی‌های صنعتی برای استفاده در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و بیمارستان‌ها طراحی شده‌اند. آنها معمولاً برای تمیز کردن سطوح بزرگ و آلودگی‌های سنگین استفاده می‌شوند.

فرق جاروبرقی خانگی و صنعتی

سطح فیلتراسیون

سطح فیلتراسیون جاروبرقی تعیین می‌کند که جاروبرقی تا چه حد می‌تواند گرد و غبار و آلاینده‌ها را از هوا جدا کند. جاروبرقی‌هایی با سطح فیلتراسیون بیشتر برای افرادی که آلرژی یا آسم دارند مناسب‌تر هستند.

تفاوت در طراحی مکنده صنعتی و خانگی

جاروبرقی‌های خانگی و صنعتی از نظر طراحی، عملکرد، و کاربرد با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. جاروبرقی‌های خانگی معمولاً کوچکتر، سبک‌تر، و ارزان‌تر از جاروبرقی‌های صنعتی هستند. آنها معمولاً دارای مخزن کوچک‌تری برای گرد و غبار هستند و قدرت مکش کمتری دارند. جاروبرقی‌های صنعتی معمولاً بزرگتر، سنگین‌تر، و گران‌تر هستند. آنها معمولاً دارای مخزن بزرگتری برای گرد و غبار هستند و قدرت مکش بیشتری دارند.

توان خروجی مکنده صنعتی در مقابل جاروبرقی خانگی

واضح ترین مقایسه بین این دو جاروبرقی به ترتیب توان خروجی آن ها است. جاروبرقی های خانگی معمولاً برای انجام کارهای روزمره استفاده می شود. بنابراین، اسب بخار تولید شده توسط موتور در مقایسه با مدل های صنعتی بسیار کمتر است.

برخی از مدل های جاروبرقی صنعتی سطح بالا می توانند سطوحی از سرعت و قدرت را ارائه دهند که تا ده برابر قوی تر از مکنده های خانگی است. این ویژگی در هنگام نظافت فضاهای بزرگتر مانند نمایشگاه ها و انبارها ضروری است.

هنگامی که به دنبال خرید جاروبرقی مناسب خود هستید، ابتدا باید به محیط مد نظر نگاه کنید. اگر در یک منطقه کوچک با زباله های کوچکتر مانند گرد و غبار و خاک کار می کنید، به چیزی قوی تر از یک جارو برقی خانگی خوب نیاز نخواهید داشت. اگر محیط شما صنعتی تر است، مانند یک انبار، بهتر است بخواهید به سراغ مدل های صنعتی بروید.

تفاوت‌های کلیدی بین جاروبرقی خانگی و صنعتی

در جدول زیر خلاصه‌ای از تفاوت‌های کلیدی بین جاروبرقی‌های خانگی و صنعتی آورده شده است:

ویژگی جاروبرقی خانگی جاروبرقی صنعتی
اندازه کوچکتر بزرگتر
وزن سبک‌تر سنگین‌تر
قیمت ارزان‌تر گران‌تر
مخزن گرد و غبار کوچک‌تر بزرگتر
قدرت مکش کمتر بیشتر
برس نرم سخت
کاربرد خانه‌ها و آپارتمان‌ها مشاغل گوناگون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا