مقالات آموزشی

آیا تعویض به موقع قطعات دستگاه اسکرابر بر نحوه عملکرد آن تاثیر می گذارد؟

یک دستگاه نظافت صنعتی سطوحی پاکیزه تر و بهداشتی تری را نسبت به روش های دیگر نظافت به کاربر تحویل می دهد، همچنین در زمان، هزینه هایی همانند نیروی انسانی و نیز مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی می کند. قطعات مصرفی دستگاهی همانند اسکرابر طول عمری دارند و بعد از اتمام این عمر و فرسودگی قطعات می بایستی که این اجزا تعویض شوند؛ در صورت عدم تعویض قطعات اسکرابر کیفیت نظافت افت کرده و ممکن است قطعات فرسوده، خراشیدگی را در سطوح ایجاد کنند.

تعویض قطعات دستگاه اسکرابر

اسکرابر از چندین و چند قطعه تشکیل شده است اکثر قطعات تا زمان خرابی نیازی به تعویض ندارند اما قطعات مصرفی که طول عمر داشته و باید بعد از مدت زمانی تعویض گردند را در ادامه معرفی کرده ایم و راجع به هر کدام توضیحی قرار داده شده است. با توجه به قیمت کف شوی صنعتی مراقبت و تعویض به موقع این قطعات اهمیت بالایی دارد. این قطعات عبارت اند از:

۱ برس اصلی

قسمت اصلی نظافت سطوح بر عهده برس ها است که به نسبت نوع سطح، در انواع مختلفی تولید شده اند، به طور کلی برس های زبر قدرت پاک کنندگی بیشتری دارند و برس های نرم برای افزایش شفافیت سطح یا همان پولیش به کار گرفته می شوند. زبری و نرمی برس در طول عمر آن ها تاثیری ندارد و در زمانی که ارتفاع الیاف برس به کم تر از ۱۶ میلی متر برسد، می بایستی برس تعویض گردد. ارتفاع تمامی انواع برس های با یکدیگر یکسان بوده که این ارتفاع ۳ -۴ سانتی متر است.

برس قسمت اصلی یک اسکرابر برای انجام نظافت می باشد
برس اصلی

۲ لاستیک تی مکش عقبی و کناری

مهم ترین دلیل محبوبیت اسکرابر قابلیت خشک کردن زمین همزمان با شستشوی آن است، این امر به دلیل بکارگیری لاستیک تی و پمپ مکش میسر می شود. لاستیک تی از دو لاستیک جلویی و عقبی تشکیل شده که آب کثیف را در بین دو لبه خود محبوس کرده و لوله مکش آب کثیف آن را جمع آوری می کند. در بیشتر اسکرابر ها لاستیک تی در قسمت عقبی دستگاه تعبیه شده است، اما بعضی از اسکرابر ها به لاستیک تی کناری نیز تجهیز می شوند.

لاستیک تی است که عملکرد فوق العاده اسکرابر در جمع آوری آب را فراهم می آورد
لاستیک تی

لاستیک های تی به دلیل تماس دائم با سطح زمین بیشتر از باقی تجهیزات در معرض خرابی می باشند. البته یک نکته بسیار حیاتی در به کار گیری لاستیک تی این است که این تجهیزات یکبار مصرف نبوده و می توانید از آن ها دو بار استفاده کنید، برای این کار بعد از فرسوده شدن هر دو تکه لاستیک تی آن را برگردانده و از قسمت سالم آن همانند یه لاستیک تی نو بهره گرفت. لاستیک تی جز مهم ترین تعویض های قطعات دستگاه اسکرابر به شمار می رود که با تعویض مرتب تی مکش می توان از سوانح ناشی از سر خوردگی یا سقوط روی آب کثیف جلوگیری کرد.

۳ باتری (اسکرابر باتری دار)

اسکرابر هایی که از باتری به عنوان منبع انرژی بهره می گیرند به نسبت مدل های دیگر از قدرت مانور بالاتری برخوردار بوده و برای محیط زیست آلودگی را به همراه ندارند. باتری ژل که پرکاربرد ترین باتری در دستگاه های اسکرابر و سوییپر است در صورت نگهداری اصولی و مناسب تا دو سال نیز عمر می کند، اما در صورت عدم نگهداری عمر آن به شش ماه کاهش می یابد. برای آشنایی بیشتر مقاله نکات نگهداری باتری را مطالعه فرمایید. باتری به صورت ناگهانی از بین نمی رود بلکه رفته رفته قدرت باتری دستگاه کاهش می یابد و به مرور زمان باتری غیر قابل استفاده می گردد.

باتری ژل اسکرابر که در صورت نگهداری منساب تا 2 سال قابل استفاده است
باتری اسکرابر

۴ فیلتر مخزن آب کثیف و فیلتر (شناور) آب تمیز

فیلتر مخزن آب کثیف ظاهری همانند یک سطل داشته که از از ورود آب کثیف به پمپ مکنده جلوگیری می کند، یکی از دلایل برای مکش نشدن درست آب کثیف، گرفتگی این فیلتر می باشد که در صورت امکان می توان آن را نظافت نمود و در غیر این صورت می بایستی تعویض گردد.
فیلتر آب تمیز در حد واسط لوله مخزن آب تمیز و قسمت آب فشان قرار داده شده است و در صورتی که آب قرار داده شده در مخزن آب تمیز حاوی سنگ ریزه و موادی این چنینی باشد، آن ها را جمع آوری می کند. در صورت مشاهده کم شده آب خارج شده این فیلتر را نظافت کرده و اگر قابل نظافت نبود می بایستی که تعویض گردد.

فیلتر آب کثیف که در صورت گرفتگی باید پاکیزه یا تعویض گردد
فیلتر آب کثیف

تعویض قطعات اسکرابر تنها با قطعات اصلی

از آنجا که قیمت دستگاه نظافت صنعتی اغلب با توجه به ویژگی های آن تعیین میشود و تاثیر به سزایی در عملکرد دستگاه در محیط دارد، مراقبت و نگهداری از آنها و تعویض به هنگام قطعات، میتواند تاثیر مهمی در حفظ کارایی دستگاه داشته باشد، همیشه از قطعات اصلی یا OEM استفاده کنید. برای مثال در زمانی که الیاف برس های اسکرابر شرکت ابراهیم فرسوده می شوند باید آنها را با قطعاتی که توسط خود شرکت ساخته شده تعویض کرد. محصول ارزان تر به معنای کیفیت یکسان نیست، معمولا چنین قطعاتی از مواد اولیه ارزان قیمت تر ساخته شده اند، کارایی قطعات اصلی را نداشته، عملیات نظافت را به درستی انجام نداده و حتی ممکن است باعث ایجاد خراشیدگی در سطح زمین شوند.
در نظر داشته باشید که قطعات غیر اصلی گارانتی را باطل می کنند، مثلا برس های اصلی وزنی متعادل دارند. این قطعات اصلی به منظور کاهش لرزش دستگاه که به مرور می تواند به دستگاه آسیب وارد کند طراحی شده اند، اما در اکثر قطعات ارزان قیمت تعادل وزن اهمیتی نداشته و این امر ممکن است به تعمیرات پر هزینه بیانجامد.

مزایای تعویض به موقع قطعات اسکرابر

کارکرد اصلی اسکرابر نظافت سطوح است، با تعویض به موقع و رسیدگی مناسب و مرتب می توان از تمامی توانایی اسکرابر به صورت کامل بهره برد. همچنین از وقوع اتفاقاتی همانند خراشیدگی سطوح، باقی ماندن آب کثیف بر سطح، شستشوی خشک، سوختگی پمپ مکنده، کار نکردن دستگاه به دلیل خرابی باتری و… جلوگیری نمود.
تعویض قطعات اسکرابر شرکت ابراهیم کار دشواری نیست و می توان با بهره گیری از اطلاعات قرار داده شده در دفترچه راهنما تعویض را به آسانی انجام داد اما در صورت عدم آشنایی با نحوه تعویض قطعات اسکرابر بهتر است با کارشناسان و مشاورین متخصص شرکت ابراهیم ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه

    1. بله کارشناسان فنی بخش تعمیرات شرکت ابراهیم، انواع مدل های کفشور از برند های مختلف رو تعمیر میکنند. برای دریافت مشاوره بیشتر با شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا