مقالات آموزشی

مقایسه ویژگی ها و کاربرد دستگاه های کارواش صنعتی آب گرم و آب سرد

دستگاه واترجت صنعتی به عنوان یک دستگاه مکانیزه و تخصصی، کاربرد گسترده ای برای شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی دارد. این دستگاه ها با استفاده از آب پر فشار تمامی آلودگی های چسبیده بر روی سطوح را شستشو داده و نظافت می نمایند. با توجه به اینکه کارگاه ها و محیط های صنعتی با حجم بالایی از آلاینده ها مواجه هستند،‌ استفاده از تجهیزات و دستگاه های تخصصی چون واترجت صنعتی راهکار مناسب وایده آلی برای شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی انباشته در این محیط ها می باشد. دستگاه های واترجت صنعتی بر اساس دمای آب خروجی به دو دسته واترجت های آب گرم و آب سرد دسته بندی می شوند. داشتن اطلاعات کافی و جامع از هر یک از دستگاه های آب گرم و سرد و ویژگی های هر یک از آنها، می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب دستگاه مناسب باشد.

 

ویژگی های دستگاه واترجت آب سرد

واترجت صنعتیواترجت صنعتی آب سرد دستگاهی مکانیزه می باشد که کاربرد گسترده ای در شستشو و حذف لایه  های عمیق آلودگی دارد.  به طور کلی دستگاه های واترجت صنعتی با استفاده از نیروی مکانیکی که از طریق آب پر فشار بر ذرات آلاینده چسبیده بر روی سطوح وارد می شود، موجب جداسازی آلاینده ها می گردد. استفاده از فشار بالای اب برای شستشو و نظافت موجب شده تا این دستگاه ها از توان بالایی برای حذف آلودگی های بر خوردار بوده و از این رو،‌ کاربرد گسترده ای در محیط های مسکونی، تجاری ، اداری و صنعتی دارند. اما استفاده از این دستگاه ها برای شستشوی آلاینده های چرب، روغنی و چسبنده زمان بر بوده و در برخی مواقع نیازمند استفاده از مواد شوینده می باشد. در چنین شرایطی استفاده از آب پر فشار با دمای بالا راهکار بسیار ایده آل و مقرون به صرفه ای می باشد.

 

ویژگی های دستگاه کارواش صنعتی آب گرم

واترجت صنعتیواترجت صنعتی آب گرم دستگاهی مکانیزه می باشد که با پاشش آب پر فشار با حرارت بالا،‌ از توان بالایی در شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی های چرب رو روغنی بر خوردار است. این دستگاه ها برای افزایش دمای آب مجهز به سیستم گرمکن می باشند. البته از آنجایی که ورود آب داغ به  داخل پمپ، به پمپ آسیب می رساند،‌ سامانه گرمکن دستگاه واترجت صنعتی همواره بعد از پمپ قرار می گیرد. به عبارت دیگر اب ابتدا وارد پمپ شده و پس از افزایش فشار به منظور افزایش دما وارد سامانه گرمکن می شود. استفاده از واترجت صنعتی آب گرم در شستشو و حذف آلاینده های چرب و روغنی در مقایسه با دستگاه های آب سرد، موجب افزایش سرعت عمل و کاهش در مصرف آب می شود.

 

تفاوت های دیگر دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم و آب سرد

واترجت یا کارواش صنعتیاز دیگر تفاوت های دستگاه های واترجت صنعتی آب سرد و آب گرم می توان به ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتر دستگاه های اب گرم در مقایسه با نمونه های آب سرد اشاره نمود. چرا که دستگاه های آب گرم مجهز به سیستم گرمکن بوده و همین امر موجب افزایش ابعاد و وزن دستگاه های کارواش صنعتی آب گرم شده و در نتیجه برای نگهداری از دستگاه به فضای بیشتری نیاز می باشد. ضمن اینکه جا به جایی و حمل و نقل آنها دشوار تر از نمونه های آب سرد است. علاوه بر این هزینه های مربوط به سرویس و نگهداری و قیمت دستگاه کارواش صنعتی آب گرم در مقایسه با نمونه های آب سرد بیشتر می باشد.

 

محدودیت های دمایی آب ورودی به دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیاز آنجایی که دستگاه های واترجت صنعتی در تماس مستقیم با آب قرار دارند، به منظور ممانعت از خوردگی، از مواد مقاوم در ساخت آنها استفاده شده است. اما از آنجایی که ورود آب داغ به داخل پمپ موجب آسیب آن می گردد، از ورودی آب داغ برای دستگاه نمی توان استفاده نمود. هر دستگاهی بر اساس برند سازنده داریا استاندارد های خاصی می باشد. عدم رعایت استاندارد ها و دستور العمل کمپانی سازنده می تواند صدمات پر هزینه و بعضا جبران ناپذیری را به دستگاه وارد نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا