مقالات آموزشی

معرفی دستگاه های نظافت صنعتی مناسب برای اماکن تفریحی

اماکن تفریحی مانند پارک ها  و تفرجگاه ها بسیار مورد توجه شهروندان قرار دارند. در این تفرجگاه ها، افراد ساعاتی را می گذارند. در بعضی از این محیط ها مانند پارک ها نزولات آسمانی و برگ ها و در بعضی دیگر مانند استخر ها، جرم ها و آلودگی های سطحی بعد از چند روز بر جای می مانند. در واقع ترکیبی از عوامل محیطی و انسانی زیبایی و بهداشت مراکز تفریحی را تحت تاثیر قرار می دهند. در نتیجه امور نظافتی موثر و دقیق برای برچیدن و حذف آلودگی ها به روش حرفه ای ضرورت دارد. معمولا وسعت تفرجگاه ها زیاد بوده و استفاده از ابزار های مکانیزه می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای روش دستی باشد. شیوه های سنتی معمولا زمانبر بوده و هزینه های هنگفتی را بر دوش مدیران تحمیل می کند. بنابراین با توجه به این موارد و لزوم نظافت روزانه این محیط ها، استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی مکانیزه مانند اسکرابر قطعا می تواند راهکار ایده آلی باشد. در این مقاله انواع تجهیزات نظافتی کاربردی در مراکز تفریحی و تفرجگاه ها معرفی می گردد.

جاروی محوطه ها با سوییپر

در عصر حاضر با توسعه شهر نشینی و ساخت آپارتمان ها، ساخت و توسعه تفرجگاه های مختلف روباز گسترش یافته و علاقه مندان زیادی پیدا کرده است. برگ درختان و سایر آلودگی ها در محوطه این محیط ها باقی می مانند. در نتیجه ضرورت دارد تا از یک دستگاه نظافتی برای تمیز کردن آن استفاده نمود. دستگاه سوییپر صنعتی از تجهیزات نظافتی است که با توجه به عملکرد مکانیزه حرفه ای و سریع کاملا مناسب جمع آوری کردن آلودگی در این محیط هاست. سوییپر ها دارای برس های چرخانی هستند که آلودگی ها را جمع کرده و به داخل مخزن منتقل می نمایند. با استفاده از یک سوییپر بخصوص مدل های خودرویی به جای چند نیروی خدماتی از یک نفر استفاده می شود که تاثیر قابل توجهی در هزینه ها دارد. افزایش بازدهی، کاهش خستگی کاربر و افزایش چشم گیر سرعت و کیفیت نظافت از مزایای استفاده از سویپر در مراکز تفریحی هستند.

کفشوی مراکز تفریحی

برای بدست آوردن کیفیت ایده آل شستشوی سطوح کف در مراکز تفریحی، از دستگاه مکانیزه کفشوی استفاده می شود. در دنیای امروز با توجه به رشد صنعت و پیشرفت های تکنولوژی، مراکز تفریحی بطور گسترده تر در دسترس هستند. چنین محیط هایی که اغلب وسیع هم می باشند، برای نظافت و شستشو به تجهیزات مکانیزه نیاز دارند. بعد از نظافت اولیه از دستگاه های نظافتی اسکرابر برای شستن سطوح کف و کفپوش ها استفاده می شود. تمیز و زیبا شدن این محیط ها که با استفاده از اسکرابر ها ایجاد می گردد، افزایش رضایت مندی افراد را فراهم می آورد. کفشوی ها با برس های آغشته به آب سطح را تمیز کرده و سپس با تی مکش آنرا خشک می کنند. با بکارگیری این کفشوی ها، سطح بلافاصله بعد از تمیز شدن ، خشک می شود تا محیط سریعا قابل استفاده باشد. شهربازی ها، محیط استخر از جمله بخش هایی هستند که با اسکرابر صنعتی تمیز می شوند.

واترجت مناسب شستشوی تجهیزات در تفرجگاه ها

یکی از دیگر تجهیزات نظافتی که در مراکز تفریحی کاربرد دارد، واترجت صنعتی می باشد. این دستگاه با اعمال آب پر فشار سطوح مختلف را شستشو می دهد. نازل واترجت تعیین کننده نحوه پاشش آب بر روی سطح است. پارک های آبی و استخر ها از جمله محیط هایی هستند که برای تمیز کردن آنها از واتر جت استفاده می شود. در این محیط ها برای افزایش سطح بهداشت و از بین بردن جرم های سطوح نیاز به اعمال آب با فشار بالا می باشد. شستشو و نظافت محوطه پارک ها و دیگر مکان های تفریحی نیز با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی قابل انجام است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا